Tribina Čakovec četvrtkom 12. travnja 2018. u 20 sati

KONCERT

  • RIJEČKI KLAVIRSKI TRIO

Filip Fak  -klavir

Krunoslav Marić- violina

Vid Veljak- violončelo

Koncert  organiziran uz potporu Ministarstva kulture Republike Hrvatske.

Riječki klavirski trio nastao je 2016. godine na inicijativu Filipa Faka i Krunoslava Marića, glazbenika koji su svoju prvu glazbenu naobrazbu stekli u Rijeci, a koje uz intenzivnu glazbenu suradnju veže i dugogodišnje prijateljstvo.

Naknadno im se priključio i perspektivni mladi Riječki violončelist Vid Veljak. Mada je trio vrlo mlad ansambl, glazbenici koji ga čine iza sebe imaju već mnoštvo iskustva u komornoj glazbi kao i u solističkim koncertima.

Svoj inauguracijski koncert trio je imao u listopadu 2016. godine u Rijeci.  Nakon tog iznimno uspješnog koncerta, Trio odlazi u Kinu na turneju koja je obuhvaćala sedam kineskih gradova, uključujući Peking i Šangaj, gdje postižu iznimno uspješne i zapažene nastupe.

Riječki klavirski trio je nastupao u Zagrebu (koncertna dvorana Blagoje Bersa, muzej Mimara), te drugim hrvatskim gradovima, na Osorskim večerima i dr.

Riječki klavirski trio uz interpretacije djela iz svjetske glazbene literature, veliku pozornost posvećuje djelima hrvatskih skladatelja.

Ulaznica: 40,00 kuna

 

Filip Fak (Rijeka, 1983.) osnovno i srednje glazbeno obrazovanje stekao je u rodnome gradu, a studij klavira završava 2005. godine na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Đorđa Stanettija. Usavršavao se na Scholi Cantorum u Parizu u majstorskom razredu Eugena Indjica, čijim završetkom stječe Diplome de Concert s najvišim ocjenama.

Nastupao je kao solist, komorni i orkestralni muzičar u gotovo svim važnijim hrvatskim kulturnim centrima te u desetak europskih zemalja, SAD-u, Meksiku i Kini. Kao solist s orkestrom nastupio je s najuglednijim hrvatskim orkestrima i ansamblima (Zagrebačka filharmonija, Simfonijski orkestar HRT-a, Simfonijski orkestar Muzičke Akademije u Zagrebu, Zagrebački solisti, Ansambl Cantus) pod dirigentskom palicom renomiranih dirigenata kao što su Klaus Arp, Pavle Dešpalj, Alun Francis, Aleksandar Marković, Adriano Martinolli, Luca Pfaff i dr. Osim nastupa uz orkestre, održao je niz zapaženih recitala i komornih nastupa u suradnji s istaknutim solistima i ansamblima, gostujući na manifestacijama kao što su Muzički biennale Zagreb, Dubrovačke ljetne igre, Osorske glazbene večeri, Glazbene večeri u sv. Donatu, Festival Diapason, Lubeničke glazbene večeri, Zajčevi dani itd.

Tijekom posljednjih godina razvio je obimnu koncertnu djelatnost u sferi komorne glazbe, surađujući pritom prvenstveno s pjevačima. U svom repertoaru posebnu pozornost posvećuje izvedbama suvremenih autora, pa je tako primjerice bio sudionikom svih instanci Muzičkoga biennala Zagreb od svojih studentskih dana pa sve do ovogodišnjeg MBZ 2017. Često nastupa i kao član ansambla Cantus te kao pijanist u sastavu raznih hrvatskih orkestara. U svojstvu umjetničkog suradnika sudjelovao je u više koncertnih i scenskih produkcija, od kojih se ističe rad na hrvatskoj praizvedbi Brittenove opere Turn of the Screw. Također, autor je komorne verzije Bizetove opere Carmen, na kojoj je radio i u ulozi muzičkog redatelja u produkciji HNK Ivana pl. Zajca u Rijeci. Suosnivač je novonastalog Riječkog klavirskog trija, s kojim je prošle kalendarske godine ostvario veoma uspješnu turneju u NR Kini.

Od nagrada koje je osvojio ističu se nagrade Darko Lukić, Nagrada Grada Samobora, prva i posebna nagrada na natjecanju Ivan Zajc, Grand Prix Lions cluba, posebna nagrada EPTA-e, te niz prvih nagrada na državnim natjecanjima Hrvatskog društva glazbenih i plesnih pedagoga. Za uspjehe tijekom studija primio je i Rektorovu nagradu Sveučilišta u Zagrebu. Dobitnik je stipendija međunarodnih fondacija Vladimir Spivakov iz Moskve te Gold Country Piano Institute-a iz Nevada City-a (SAD), a bio je i dugogodišnji stipendist Grada Rijeke.

Osim pijanizmom, Filip Fak se bavi i skladanjem. Dosad je skladao prvenstveno djela za klavir, koja su izvođena u više navrata u Hrvatskoj i inozemstvu, dok su neka i nagrađena. Usavršavao se na poslijediplomskom studiju elektroničke glazbe u klasi prof. Zlatka Tanodija na Muzičkoj akademiji u Zagrebu.

Od 2009. godine stalno je zaposlen na riječkom područnom odsjeku Muzičke akademije Zagreb, a od 2014. godine predaje i na matičnoj instituciji Akademije u Zagrebu.

 

Krunoslav Marić osnovno i srednje obrazovanje stekao je u Rijeci, a diplomirao je 2007. godine na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, u klasi prof. Maje Dešpalj Begović. Nakon završenog studija, usavršavao se u klasi prof. Ilye Gruberta na Fondazione musicale Santa Cecilia u Portogruaru (Italija). Kao solist nastupao je uz Orkestar opere HNK Ivana pl. Zajca u Rijeci i uz Simfonijski orkestar Muzičke akademije u Zagrebu. Dobitnik je nekoliko nagrada na državnim natjecanjima.

Još za vrijeme studija aktivno se bavi komornom glazbom pa tako 2005. godine s Akademskim gudačkim kvartetom snima nosač zvuka s djelima A. Weberna i J. Š. Slavenskog, u izdanju Hrvatskog glazbenog zavoda. Bilježi uspješne nastupe u Hrvatskoj, Sloveniji, Italiji, Austriji i Mađarskoj.
Snimao je za HRT i talijanski RAI. Također surađuje sa skladateljima filmske i scenske glazbe, njegove snimke nalaze se u mnogim dokumentarnim i dugometražnim filmovima te suvremenim baletnim predstavama. Bio je član gudačkog kvarteta Porin. Surađivao je s mnogim orkestrima u Hrvatskoj. Usavršavao se na seminarima istaknutih pedagoga u zemlji i inozemstvu.

Od 2007. godine stalni je član ansambla Zagrebačkih solista. U 2015. godini zajedno s Filipom Fakom i Vidom Veljakom osniva Riječki klavirski trio s kojim uspješno nastupa u Hrvatskoj i inozemstvu. Surađivao s mnogim orkestrima u Hrvatskoj i inozemstvu. Aktivno se bavi pedagogijom.

 

 

Vid Veljak rođen je 1996. godine u glazbenoj obitelji u Rijeci. Već od svoje treće godine dobiva prvu poduku iz violončela kod prof. Tatjane Skljarenko a nakon toga uči kod prof. Maura Šestana na Glazbenoj školi Ivana Matetića Ronjgova u Rijeci. 2011. godine, kao posebno nadareni četrnaestogodišnjak, primljen je u klasu prof. Valtera Dešpalja na Muzičkoj Akademiju u Zagrebu gdje se sprema ove godine diplomirati. Od 2017. godine se usavršava u klasi prof. Romaina Gariouda u Parizu.  U toku studija uporedno se usavršavao kod Valtera Dešpalja i Jensa Petera Maintza na Međunarodnoj muzičkoj akademiji Kneževine Liechtenstein. Sudjelovao je na majstorskim tečajevima i kod drugih eminentnih violončelističkih pedagoga kao što su Monika Leskovar, Giovanni Sollima, Enrico Bronzi, Laszlo Fenyö, Miklós Perényi, Gustavo Tavares, Enrico Bronzi, Michael Flaxman… Pobjednik je brojnih natjecanja među kojima su i međunarodna natjecanja Antonio Janigro u Poreču te Daleki akordi u Splitu, a 2015. godine bio je finalist prestižnog violončelističkog natjecanja “Guilhermina Suggia” (Porto, Portugal). Kao solist nastupao je uz pratnju čuvenog Stuttgartskog komornog orkestra, Zagrebačkih solista, Riječkog komornog orkestra, Simfonijskog orkestra HRT-a, Zagrebačke Filharmonije i Dubrovačkog simfonijskog orkestra. Solistički i u komornim sastavima nastupao je u Italiji, Sloveniji, Austriji, Liechtensteinu, Francuskoj, Njemačkoj, Švicarskoj, Švedskoj , Portugalu i Narodnoj Republici Kini.  2016. godine postao je dobitnik Dekanove nagrade.