Centar za kulturu Čakovec

Tribina Čakovec četvrtkom 10.5.2018. u 20 sati

VEČER LAUREATA

MARGARETA FEREK-PETRIĆ

Izvođači: TRIO GIG, KVARTET SAKSOFONA PAPANDOPULO

ODLUKA OCJENJIVAČKOG SUDA NAGRADE GRADA ČAKOVCA „JOSIP ŠTOLCER SLAVENSKI“ ZA GLAZBENO DJELO U REPUBLICI HRVATSKOJ U 2017. GODINI

Margareta Ferek-Petrić laureatkinja Nagrade Grada Čakovca “Josip Štolcer Slavenski” za 2017. godinu

Ocjenjivački sud Nagrade Grada Čakovca “Josip Štolcer Slavenski”, u sastavu Iva Lovrec Štefanović, Trpimir Matasović (predsjednik), Petra Pavić i Ladislav Varga, u uži je izbor za najbolje djelo hrvatskoga skladatelja praizvedeno prošle godine uvrstio pet skladbi – identification<changeability>stagnation Matka Brekala, All the world’s a stage Margarete Ferek-Petrić, Kako je Potjeh tražio istinu Vjekoslava Nježića, Phantasmagoria Ivana Josipa Skendera i Sinfonia Mladena Tarbuka. Tih pet djela, svako na svoj način i u različitom mediju, reprezentativno svjedoči o mnogoglasju skladateljskih estetika i poetika kojima je obilježeno suvremeno hrvatsko glazbeno stvaralaštvo.  Svih pet skladbi pritom odlikuju autorska znatiželja u istraživanju novih i/ili nedovoljno iskorištenih zvukovnih prostora, trajni dijalog glazbenog i izvanglazbenog te skladan spoj autorske inovativnosti s besprijekornim vladanjem zakonitostima skladateljskoga zanata.

 

Na sjednici održanoj 20. ožujka 2018.  ocjenjivački je sud jednoglasno odlučio da je dobitnica Nagrade Grada Čakovca “Josip Štolcer Slavenski” za 2017. godinu Margareta Ferek-Petrić. Skladateljica je nagradu osvojila skladbom All the world’s a stage, koju je Ansambl Zeitfluss pod dirigentskim vodstvom praizveo u Grazu 9. studenog 2017., a nakon matičnoga grada, isti su umjetnici dva dana kasnije u Opatiji prvi put djelo izveli i u Hrvatskoj. Nagrada će laureatkinji biti uručena 10. svibnja 2018. u Čakovcu, u sklopu programa 45. Majskog muzičkog memorijala Josip Štolcer Slavenski.

 

 

Obrazloženje

 

Napisana na narudžbu Ansambla Zeitfluss, skladba All the world’s a stage Margarete Ferek-Petrić u svojem se idejnom polazištu nadovezuje na duhovni svijet ne samo naslovom citiranoga Williama Shakespearea, nego i na Pitagoru, kojem je apokrifno pripisana prva eksplikacija koncepta svijeta kao pozornice.  Djelo koje je, prema autoričinim riječima, “glazbeni pokušaj satire” koji “crpi inspiraciju iz apsurdne stvarnosti koja nas okružuje”, svojevrstan je apstraktan instrumentalni teatar u kojem se preoblikuje, pa i apstrahira tradicionalne melodijske, harmonijske i ritamske obrasce. U tom procesu, glazbenici su “glumci” koji slušatelje vode prema nekoj novoj glazbenoj “pozornici”. No, u skladu s naslovnom idejom, publika je – svjesno ili nesvjesno – također dijelom te pozornice. Dvanaestominutna “glazbena drama” pritom se opire pokušajima kategorizacije – pitanje je li ova “satira” u svojoj srži komična, tragična ili tragikomična ostaje trajno otvorenim. Autorica i njezini izvođači raznovrsnim prepoznatljivim glazbenim “signalima” slušatelje upućuju na stalno nove putove i stranputice kojima se može doći do ovog ili onog odgovora,  ne nudeći jednoznačna rješenja. Jer, kao i brojnim velikim umjetničkim djelima, i ovome je manje bitno – ili posve sporedno – ponuditi gotove “odgovore”; umjesto toga, ono svoju bit pronalazi u postavljanju pravih pitanja.

 

Trpimir Matasović

Margareta Ferek-Petrić (Zagreb, 1982.) studirala je kompoziciju na Sveučilištu za glazbu i izvedbene umjetnosti u Beču kod Ivana Eröda, Chaye Czernowin i Klausa Petera Sattlera. Dobitnica je niza austrijskih i međunarodnih skladateljskih stipendija, rezidencija i nagrada. Ove je godine, među ostalim, finalistkinja skladateljskog natjecanja “Prix Annelie de Man” u Nizozemskoj i rezidencijalna skladateljica festivala Koruško ljeto. Među glazbenicima i ansamblima koji su izvodili njezina djela ističu se pijanistica Maria Radutu, saksofonist Florian Fennes, čembalistica Maja Mijatović, Duo Arcord, Trio GIG, kvartet Airborne Extended, Papandopulo kvartet, te ansambli Die Reihe, Kontrapunkte, Reconsil, Platypus, Klingekunst, kao i Vokalni ansambl Antiphonus i umjetnički kolektiv SNIM. Autorica je raznolikog opusa, u rasponu od solističkih djela do zborskih skladbi i kompozicija za simfonijski orkestar i Big band. Njezina djela odlikuju ironijski pristup tradicionalnoj glazbenoj estetici, preobrazba teatralnih gesta u timbar te istraživanje intenziteta proširenih instrumentalnih tehnika. Prema vlastitim riječima, nadahnuće za svoje skladbe nalazi u književnosti, likovnoj umjetnosti, filmu, znanosti, politici, filozofiji, iznimnim pojedincima i bizarnim životnim situacijama.

PROGRAM

Margareta Ferek-Petrić:         NhothingMoreDangerousThanAnHonestMan

(DrinkingOrangeJuiceWhileWatchingSextapesOffline-WithoutAKalašnjikovInHisHands)

Trio GIG

Mirela Ivičević:                       Growing 3

Trio GIG

Margareta Ferek-Petrić:        Last smoke

Ivan Batoš, klavir
Boris Papandopulo:                Tri studije

(arr.Ivan Batoš)                       Allegro vivace

Tempo di tango

Vivacissimo

 Papandopulo kvartet

 

Davor Bobić:                          Koral i Scherzando

Papandopulo kvartet

 

Margareta Ferek-Petrić:       Melankolija gegen rakija

Papandopulo kvartet

Kvartet saksofona PAPANDOPULO

Papandopulo kvartet čine četvorica hrvatskih saksofonista – Nikola Fabijanić, Gordan Tudor, Goran Jurković i Tomislav Žužak. Tijekom studija i u godinama nakon diplome djelovali su u sastavu New sax quartet, s kojim su od 2000. godine ostvarili niz zapaženih nastupa. Godine 2013. promijenili su ime u Papandopulo kvartet. Kvartet je nastupao na poznatim festivalima i glazbenim manifestacijama kao što su Glazbene večeri u sv. Donatu, Riječke ljetne noći, Dubrovačke ljetne igre, Muzički biennale Zagreb, Glazbena tribina u Opatiji, Splitsko ljeto, Koncerti u Eufrazijani u Poreču, Dani nove glazbe u Splitu i Festival hrvatske glazbe u Beču te na koncertima u Budimpešti, Parizu, Strasbourgu i drugim gradovima. Njihovi koncerti redovito su praćeni burnim odobravanjem publike i pohvalama kritike. Osobitu važnost Kvartet pridaje promicanju suvremene glazbe, osobito djela mladih hrvatskih i inozemnih autora, pa su tako praizveli djela Mirele Ivičević, Frana Đurovića, Mattiasa Kranebittera, Dubravka Palanovića, Tene Borić, Krešimira Seletkovića, Ivana Končića, Šimona Vosečeka i drugih. Surađuju sa Zagrebačkim kvartetom saksofona, pijanistom Ivanom Batošem, čembalisticom Lindom Mravunac Fabijanić te stranim eminentnim saksofonistima kao što su Arno Bornkamp, Jean Yves Fourmeau, Lars Mlekusch te Amstel quartet.

Godine 2013. objavili su prvi album Papandopulo u izdanju Croatia recordsa koji je od pet nominacija za nacionalnu diskografsku nagradu Porin osvojio Porina za najbolju skladbu. Unatrag nekoliko godina ovaj album najprodavaniji je album klasične glazbe u Hrvatskoj. Članovi Kvarteta bave se i pedagoškim radom na muzičkim akademijama u Zagrebu, Splitu, Sarajevu i Novom Sadu, na glazbenim školama u Zagrebu, Splitu, Jastrebarskom i Samoboru, a djeluju i kao mentori-predavači na majstorskim radionicama u Hrvatskoj i u inozemstvu. Zajedno su pokrenuli Školu saksofona u Jaski, međunarodni proljetni seminar u Jastrebarskom za učenike i studente saksofona.

Trio GIG je komorni ansambl utemeljen 2006. godine uspješnim nastupom na koncertu u sklopu 52. Splitskog ljeta, izvedbom Tria Francisca Poulenca. Za koncert u cjelini Gordan Tudor i Ivan Batoš dobili su nagradu „Judita“ za najbolji glazbeni program Splitskog ljeta. Osim (pra)izvedbi skladbi domaćih i stranih skladatelja, nastalih na poticaj članova ansambla, okosnicu repertoara trija GIG čine transkripcije kapitalnih djela sa komornog repertoara za klavirski trio i slične ansamble.

Godine 2016. izdali su svoj prvi nosač zvuka “Unlooped”. Na njemu se  nalaze  skladbe skladatelja Mihaila Ivanoviča Glinke i Borisa Papandopula, ali i mlađe generacije koju čine Mirela Ivičević, Matthias Kranebitter, Ivana  Kiš te Margareta Ferek Petrić.

Ulaznica: 40,00 kuna

Učenici (10 i više), studenti, umirovljenici, organizirani posjet (10 i više) 30,00 kuna