Tribina Čakovec četvrtkom 21. studeni 2019. u 20 sati

SPIRITUAL MARKET

Pavle Miljenović-gitara,

Adriano Bernobić-bubanj,

Mario Bočić-sax (zamjena Jaka Kopač iz Slovenije),

Vedran Ružić na kontrabassu.

Redatelji filma  u projektu su Ira Tomić i John Kardum.

Vedran Ružić project “Spiritual Market”

Spiritual Market objedinjuje autorski jazz album i art film, inspirirane zapisima putovanja Marka Pola

Spiritual Market Porinom je nagrađen autorski jazz album mladog glazbenika i slikara Vedrana Ružića u izdanju Croatia Recordsa. U ovom je umjetničkom projektu Ružić napravio iskorak pa je note pretvorio i u vizualnu umjetnost, istoimeni art film. Glavna mu je misija spajanje različitih umjetnosti pa tako za sebe kaže da dok slika nastoji vidjeti glazbu, a dok svira čuti boje. Glazbi i slikarstvu odlučio je pridružiti i fotografiju te filmsku umjetnost, a kao rezultat nastao je  projekt „Spiritual Market“ inspiriran zapisima putovanja Marka Pola na dalekom istoku.

Najprije je nastao jazz album koji kombinacijom prizvuka Istre i dalekog istoka, prati Polov put od Venecije do Kine. Album objedinjuje pet autorskih kompozicija, kasnosrednjovjekovni motet i tradicionalnu mongolsku skladbu u novim aranžmanima. Uz Ružića na kontrabasu, sastav čine njegovi kolege s konzervatorija u Klagenfurtu – Adriano Bernobić na bubnjevima i Pavle Miljenović na gitari, dok je tri je skladbe gostovao Mario Bočić na saksofonu.

Nakon objave albuma uslijedio je drugi dio projekta, snimanje filma koji tematski i vremenski prati cijeli album, a zajedno s Vedranom režirali su ga i osmislili John Kardum i Ira Tomić, autori videospota s Ružićevog prvog albuma „Night Speaking“.

Film je apstraktni prikaz putovanja Marka Pola u kojem se isprepliću sadašnjost i prošlost, kao i stvarne i izmišljene ličnosti. Tako se uz Kineski zid, Kublaj Kana, Derviša i samog Marka Pola kroz cijeli film pojavljuju motivi imigranata, ratova za naftu, medijske propagande, klimatskih promjena, kao i nekih unutarnjih borbi samih autora poput skepticizma u biranju novih puteva i optimističnih ili pesimističnih pogleda na svijet. Upravo posebnost pristupa i činjenica da je film nastao na temelju glazbe, a ne obratno, čine ga jedinstvenim te ga autori nazivaju prvim hrvatskim jazz filmom. Projekt je dosad predstavljen pedesetak puta u kinima, galerijama i na jazz festivalima diljem Hrvatske, kao i u Sloveniji te Austriji.

„Sretan sam što mogu kombinirati različite umjetnosti i u tome postavljati svoja pravila. Ovo je veliki izazov za nas kao glazbenike te je poseban osjećaj doživjeti izvedbu ovog projekta uživo budući da se film prikazuje na velikom platnu, dok jazz kvartet svira na pozornici. Upravo je ta sinteza ono što ja nazivam konceptualnom i konceRtualnom umjetnošću.“, istaknuo je Ružić.

Vedran Ružić

Vedran Ružić rođen je 26.08.1986. godine u Rijeci. Već je od najranijih godina pokazivao sklonost prema slikarstvu, no tijekom srednjoškolskog obrazovanja počinje se baviti drugom umjetnošću – glazbom. Ružić započinje svirati bas gitaru te je u suštini samouk, a jedino formalno glazbeno obrazovanje stječe 2009. godine tijekom pohađanja Jazz konzervatorija u Klagenfurtu.Tijekom tog perioda počinje svirati i kontrabas, a samo 3 godine kasnije, 2012. godine, dobiva i nagradu Status za najboljeg jazz basista i kontrabasista. Niz godina svira u različitim jazz i pop- projektima, od kojih se ističe suradnja s Markom Toljom, Goranom Končarem, Darkom Jurkovićem Charliejem, Elvis Stanić Groupom, Tamarom Obrovac, Voices of Nature, Radojkom Šverko, Branimir Gazdik kvartetom, Zvjezdanom Ružićem, Berniejem Mardsenom, Marko Ramljak bendom itd. 2015. godine ovaj mladi liburnijski umjetnik izdaje svoj prvi autorski jazz album „Night Speaking“, nakon čega je 2016. godine uslijedio projekt „Spiritual Market“ koji objedinjuje jazz glazbu te art film za koji je osvojio nagradu Porin za najboljijazz album, te nominaciju u kategoriji za najbolju jazz skladbu. U tom se je filmu okušao u ulozi performera-glumca te koscenarista. Ove godine izdao svoj treći autorski album „Libertin“ koji uz sebe povezuje tri suvremena plesača, gdje i dalje napominje bitnu poantu svoga rada, a to je ravnopravnost umjetnosti unutar projekta te prema publici.

Uz profesionalno bavljenje glazbom, od 2010. godine Ružić sve češće uzima kist u ruke. 2013. godine upisuje Akademiju primijenjenih umjetnosti u Rijeci, smjer slikarstvo, te 2018. godine stječe titulu magistra primijenjenih umjetnosti. U samo nekoliko godina svoje slike je izlagao u mnogim galerijama u Opatiji i na kvarnerskom području od kojih se ističe Umjetnički paviljon Juraj Šporer, galerija Sv. Krševan u Šibeniku, Crkva sv. Trojice u Kastvu, Galerija Krsto Hegedušić u Petrinji, a sve više je poznatiji i na austrijskom tržištu te je tako izlagao nekoliko puta u Beču, Bad Ischlu, Gleisdorfu i Salzburgu.

Pavle Miljenović je rođen u 1982. g. u Zagrebu. Završio je osnovnu glazbenu školu za violinu, a gitaru je počeo svirati kao autodidakt, a nakon par ljetnih jazzradionica u Grožnjanu i Pučišćima na Braču upisuje konzervatorij u Klagenfurtu (Austrija) – smjer Jazz gitara u klasi prof. Agostina Di Giorgija (SAD) koji uspješno završava 2010.

Pohađao je mnoge masterclassove svjetski priznatih jazz glazbenika (Jerry Bergonzi, Barry Harris, Lage Lund, Jesse Van Ruller, Jimmy Cobb, Don Menza, Aaron Golberg, John Riley, Andy Mckee..) te surađivao i učio od njih, s brojnim vrhunskim inozemnim i domaćim jazz glazbenicima kao što su Joe Zawinul, Jeff Berlin, Matija Dedić, Krunoslav Levačić, Saša Nestorović, Davor Križić, Joe Kaplowitz,…

Istaknutija diskografska izdanja na kojima je sudjelovao su “Spiritual Market” Vedrana Ružića (Croatia Records, 2016.) s kojim dobivaju diskografsku nagradu Porin za najbolji album jazz glazbe u 2017. godini, “Balkan Zoo” s Balkan Zoo Ensembleom Maria Rašića (Croatia Records, 2015.), te album vlastite autorske glazbe “Begin.” Pavle Miljenović Quintet-a (Croatia Records, 2017.).

Adriano Bernobic (1984. Kopar) završio je osnovno i srednjoškolsko glazbeno obrazovanje  u Puli, koje je uglavnom bilo usmjereno na klasične udaraljke, nastupanje s limenom glazbom, kao i Puhačkim orkestrom i Salonskim orkestrom grada Pule. Već prvi doticaji s jazz glazbom pokazuju veliku povezanost te Adriano odlučuje postati jazz bubnjar. Pripremajući se za Sveučilište za glazbu i izvedbene umjetnosti u Grazu (Austrija), Adriano je svirao u brojnim malim jazz skupinama i pulskom Big Bandu. Tijekom školovanja u Grazu, imao je privilegij surađivati sa sljedećim profesorima: Wolfgangom Tozzijem, Christianom Salfelnerom, i najvažnije, Howardom Curtisom. Nakon  diplome, Adriano odlučuje upisati magisterij u Grazu  te provodi godinu dana u Parizu u sklopu razmjene studenata Erasmus programa. Po završetku magisterija 2012. godine, seli se u Zagreb. Danas često surađuje s Jazz orkestrom HRT-a, kao i brojnim hrvatskim i stranim jazz glazbenici, a nedavno je surađivao s Tamarom Obrovac, Matijom Dedićem, Deborah J. Carter, Satoshi Inoue i drugima. Nastupao je na glazbenom festivalu South by Southwest u Austinu, Teksas u 2013. godine, a dobitnik je prestižne nagrade Hrvatske glazbene unije “Status 2013.”, u kategoriji Najboljeg jazz bubnjar u Hrvatskoj. Trenutačno aktivno nastupa i sudjeluje u nekoliko glazbenih projekata.  

Mario Bočić, glazbeno se usavršavao na univerzitetima za klasiku i jazz u Grazu i Klagenfurtu. Nakon završenog studija radio je kao profesor saksofona na glazbenim školama u Karlovcu i Zaprešiću.

Ozbiljnije bavljenje jazz glazbom počelo je ulaskom u HGM Jazz Orkestar. Kroz dugi niz godina nastupa sa sjajnim glazbenicima i putem je stekao mnoge prijatelje s kojima i danas često dijeli pozornicu.

Kao saksofonist sudjelovao je na mnogim nagrađivanim diskografskim izdanjima i višestruki je dobitnik HGU glazbene nagrade Status u  kategoriji Jazz saksofon.

Trenutačno svira u više jazz bendova i u svakom uživa na svojstven način, neki od njih su: Jazz Orkestar HRT-a, B’s Funstallation, 4in3+1, Reel Problems, Vedran Ružić Spiritual Market, Lasse Lindgren Big Constellation, The Bonebomb, Pavle Miljenović Quintet, Green House Blues Band, Šimun Matišić sekstet, Ivan Kapec kvartet, Rooftop trio…

KLASIČNA HRVATSKA ČETVORKA

Saša Nestorović – tenor i sopran saksofon

Hrvoje Galler – klavir

Saša Borovec – kontrabas

Šimun Matišić-bubnjevi

Gost:

Željko Milić – bas klarinet

JOHN COLTRANE NIGHT

 „Live At The Village Vanguard“ (1962.)

Spiritual (John Coltrane)

Softly, as in a Morning Sunrise (Sigmund Romberg, Oscar Hammerstein II)

Chasin’ the Trane (John Coltrane)

„Impressions“ (1963.)

India (John Coltrane)

Impressions (John Coltrane)

After The Rain (John Coltrane)

Klasičnu hrvatsku četvorku čine ugledni jazz glazbenici: saksofonist Saša Nestorović, pijanist Hrvoje Galler, kontrabasist Saša Borovec te bubnjar Šimun Matišić.

Nastupi kvarteta koji je utemeljen kako bi slavio stvaralaštvo legendarnog jazz saksofonista i skladatelja Johna Coltranea svetkovina su jazz glazbe, uvijek posebni, strastveni i uzbudljivi.

John William Coltrane (1926.-1967.), američki jazz saksofonist i skladatelj sjajne tehnike i improvizacije. Neposredno je oblikovao cijelu jednu generaciju glazbenika i to ne samo jazz glazbenika, već i rock glazbenika i protagonista raznih glazbenih “fuzija” koje su se počele javljati početkom sedamdesetih godina.

SAŠA NESTOROVIĆ – saksofon

(1964., Zagreb)

Diplomirao 1989. na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Studirao jazz s Renatom Rožićem u Kölnu. Stalni član Zagrebačkog kvarteta saksofona. Solist i dirigent HRT Big Banda.

HRVOJE GALLER – klavir

(1976., Brežice, Slovenija)

Nakon završene Glazbene škole Blagoja Berse u Zagrebu, upisuje Muzičku akademiju, te stječe diplomu akademskog glazbenika na V. odsjeku za klavir. Dobitnik je diskografske nagrade Porin za najbolju jazz izvedbu godine kao sudionik albuma “Runjić in Blue“, dobitnik je nagrade Status u kategoriji jazz  klavir.

SAŠA BOROVEC – kontrabas

(1963., Varaždin)

Studij kontrabasa završava 1988. u Ljubljani, gdje ostaje živjeti do 2004. godine, djelujući kao član sekcije kontrabasa Simfonijskog orkestra RTS. Istovremeno se usavršava u jazzu kod Petera Herberta i Reggiea Workmana, te svira u nizu slovenskih sastava. Nakon povratka u Hrvatsku zapošljava se u Big Bandu HRT-a, a uz to muzicira u nekoliko manjih sastava, uključujući i svoj trio. Kao član raznih ansambala nastupao je na festivalima u Hrvatskoj, Sloveniji, Njemačkoj, Austriji i Švicarskoj, uključujući i najznačajnije, poput onih u Sacramentu, Los Angelesu i Montreauxu.

ŠIMUN MATIŠIĆ-bubnjevi

(1966., Zagreb)

Šimun Matišić je najbolji hrvatski vibrafonist i više nego dostojan nasljednik velikog Boška Petrovića.

Prvi nastup imao je sa 4 godine kada je svirao bubnjeve u kvartetu Branka Kralja. Sa 14 godina snimio je svoj prvi nosač zvuka pod naslovom „Jazz nocturno“ sa svojim trijom gdje svira vibrafon i marimbu. Surađivao je s brojnim inozemnim i domaćim jazz i klasičnim glazbenicima kao što su: Boško Petrović, Miljenko Prohaska, Mario Mavrin, Primož Grašić, Michael Abenne, Florin Nicoulescu, Stochelo i Moses Rosenberg, Fiona Monbet, Christian Escoude, Costel Nitescu, Matija Dedić, Mladen Tarbuk, Sigi Feigl, Zagrebačka filharmonija, Simfonijski orkestar HRT-a, Tamburaški orkestar HRT-a, Big Band HRT-a, Simply Brass kvintet, HGM Big Band i još mnogi drugi.

ŽELJKO MILIĆ

(1959., Split)

Diplomirao je studij klarineta 1982. godine na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu. S velikim uspjehom nastupa već kao student. Od 1984. godine djeluje kao solist orkestra Opere HNK Split. Nastupao je kao solist uz Simfonijski orkestar HRT, Simfonijski orkestar HNK Split, Hrvatski komorni orkestar, Jazz orkestar HRT, Splitski komorni orkestar te uz Orkestar HRM. Predaje na Umjetničkoj akademiji u Splitu.

Ulaznica: 50,00 kuna, učenici (10 i više), studenti, umirovljenici, organizirani posjet (10 i više) 30,00 kuna