CENTAR ZA KULTURU ČAKOVEC – izložbeni prostor – četvrtak 3. listopada 2019. u 19.00 sati – otvorenje izložbe

Trajanje: 3. listopada  – 11. listopada 2019. 

    22. listopada – 18. studenoga 2019.

50 GODINA TRIBINE ČAKOVEC ČETVRTKOM

Tko pjeva zlo ne misli, Krešo Golik, prosinac 1970.

Čakovečka tradicija četvrtkom

Tribina Čakovec četvrtkom, koju je u okviru Kina Dom pokrenula grupa kulturnih i prosvjetnih entuzijasta i čija je glavna zadaća bila da građanima kontinuirano omogućava vrijedne umjetničke i odgojne sadržaje, ove godine slavi svoj zlatni jubilej. Od prvoga gostovanja tadašnjeg Narodnog kazališta „August Cesarec“ komedijom nepoznatoga kajkavskog autora Hipokondrijakuš, 2. listopada 1969. godine, kojom je tribina započela pa sve do danas, pedeset godina kasnije, uz nužne je promjene zadržala vjernost publike i ostala jedinstven i prepoznatljiv kulturni simbol grada Čakovca.

Tri u drugom, Teatar &td, 3.11.1980-ih

Od početaka Tribine, svaki je ČČ bio oglašavan mjesečnim programom i prepoznatljivim plakatom, a ta je slikovno-tekstualna obavijest, koja se izlaže na javnim mjestima bila i ostala jedno od glavnih sredstava pomoću kojih ustanova održava komunikaciju s publikom te je jedna od najstarijih formi vizualne komunikacije čiji su tekst i slika oblikovani tako da privuku pažnju. Povodom pedesete godišnjice jednoga od najprepoznatljivijih simbola Centra za kulturu, izložbom je predstavljeno dvadesetak plakata, uglavnom iz sačuvane arhive. Ti plakati svjedočanstvo su kontinuirane kulturne aktivnosti i raznovrsnoga programskog sadržaja koji je obogaćivao kulturni život grada. Od onoga za prvu tribinu ČČ-a kojega je kreirao Ladislav Vegh preko onih izloženih za predstave, večeri poezije ili ljubavne lirike, balet, operu, dramu, koncerte, internacionalna gostovanja, domaće filmove ili Majski muzički memorijal „Josip Štolcer Slavenski“ koji se tradicionalno odvija unutar Tribine pa sve do onih koji su ovaj put ostali u ladicama; za tribinu na temu ekologije, projekcije nagrađenih animiranih i stranih filmova, Jazz faira i drugih.

Tri sestre, Zagrebačko kazalište mladih, 20.11.1997

Uz svjedočanstvo kontinuiteta i raznovrsnosti, ovi nam plakati svjedoče i o razvoju vizualnoga stila koji je pratio umjetničke impulse vremena, razvoju logotipa ČČ-a i grafičkoga dizajna. Vidljivo je kako je u početcima tekst imao značajniju ulogu, logotip je bio naglašen, a plakati unificirani s vedutom Čakovca u gornjem dijelu i vezom u donjem (Hipokondrijakuš, Veče ljubavne lirike), dok se od osamdesetih godina više javljaju plakati na kojima veći dio zauzimaju složeniji likovni elementi; upečatljiva ilustracija (Tri u drugom, Čehov je Tolstoju rekao zbogom), slika (Ščelkunćik, Glorija) ili fotografija (Brasil Tropical, Črna mati zemla) koje oživljavaju u kontaktu s prolaznicima i na kojima možemo pratiti dosljednost u oblikovanju kod nekih kazališnih kuća (Teatar &td).

Črna mati zemla, ZKM Zagreb, 30.11.2017

Često su se u proteklih pet desetljeća u krugovima glumaca, redatelja, glazbenika ali i publike, mogle čuti riječi hvale za ČČ; Tribinu koja je svojim kontinuiranim djelovanjem i bogatim programskim sadržajem oplemenila kulturni život Čakovca, o čemu svjedoče izloženi plakati povodom njenoga zlatnog jubileja.

Marta Horvat, mag. hist. art