Dramski studio Dada briljirao na 21. susretu profesionalno vođenih kazališta za djecu i mlade HC ASSITEJ u Bjelovaru

U petak (29. ožujka 2019.) završio je 21. susret profesionalno vođenih kazališta za djecu i mlade HC Assitej u Bjelovaru (čitaj Assitej za dramske studije), a naš je Dramski studio Dada osvojio obje nagrade koje se dodjeljuju na tom Susretu!

Nagradu za najbolju predstavu u cjelini osvojila je naša predstava U.Z.O.P., a voditelj grupe i redatelj predstave Neven Matoša osvojio je nagradu “Zvjezdana Ladika” za najbolje dramsko-pedagoško vodstvo!

Bila je ovo prva predstava koju je Neven radio s djecom i prvi festival na koji su otišli, a vjerujemo ne i posljednje nagrade koje su osvojili. Ekipa predstave U.Z.O.P. i njihov voditelj Neven Matoša uspjeli su nešto što nikome do sada nije pošlo za rukom – iz prve osvojiti sve što se može!

Dramski studio Dada s ovima, u svojoj riznici ima već 21 nagradu s raznih festivala po Hrvatskoj i inozemstvu, a na Susretu Assitej u Bjelovaru pobjeđivao je do sada već tri puta (2013., 2018. i 2019.)

U nastavku pročitajte što je prosudbeno povjerenstvo u sastavu Jelena Kovačić (dramaturginja), Erna Rudnički (glumica) i Nikolina Bakmaz (dramska pedagoginja) reklo o našoj ovogodišnjoj predstavi.

DRAMSKI STUDIO DADA KD PINKLEC ČAKOVEC

U.Z.O.P.

Dramsko pedagoško vodstvo: Neven Matoša

Predstava U.Z.O.P. dramskog studija Dada KD Pinklec jedna je od onih predstava nakon koje iz kazališta odlazite punog srca i nasmiješenog lica, jedna od onih predstava koja vas ispuni i ponovno podsjeti zašto je kazališna igra najljepša igra na svijetu i zašto kroz nju možemo učiti kako biti bolji ljudi. Dramski studio Dada pokazao nam je kako samo kazalište može biti tema predstave. Skupina djece odluči napraviti predstavu, ali ne znaju o čemu da predstavu rade, no onda shvate da je i sam pokušaj da se predstava napravi, već predstava. Iz tih pokušaja i prepreka na koje su nailazili u svojim nastojanjima stvorena je vrlo strukturirana cjelina, jasne unutarnje logike, dubinski razigrana i pametna. Mali izvođači svoju nam priču pričaju kroz istinsko veselje, slobodni u svojoj igri, duhoviti i kreativni, zaigrani i maštoviti, ispunjeni prštećom energijom, uvijek iznova crpeći iz vlastitog veselja i razigranosti, potpuno nepredvidivi u svom sljedećem koraku, jer svaka nova situacija iznenađuje gledatelja i uvlači ga sve više u igru. Pri tome ovaj mali ansambl stvara jedan sasvim izvrnuti svijet samo svojim tijelima i glasovima, bez ijednog rekvizita, bez ijednog glazbenog broja ili scenografskog elementa. Treba posebno pohvaliti vodstvo Nevena Matoše kojem je ovo prvi dramsko-pedagoški rad što smo saznali u razgovoru nakon predstave. Njegujući prije svega zaigranosti polaznika koja je bila osnovna inspiracija ove predstave, uspio je naučiti polaznike da je za kazalište potrebna samo mašta i slobodna igra koja ima sposobnost da stvori cijeli jedan svijet. Predstava je izvedena na Svjetski dan kazališta i zahvalni smo što smo baš na taj dan imali priliku svjedočiti istinskom kazališnom slavlju.

Nagradu „Zvjezdana Ladika“ za najbolji dramsko-pedagoški rad ravnopravno dodjeljujemo Maji Sviben dramskoj pedagoginji Teatra Tirena i Nevenu Matoši dramskom pedagogu Dramskog studija Dada KD Pinklec. Maja Sviben u Nevidljivim gradovima upustila se u jedan neizvjestan, istraživački proces, propitujući granice dramske pedagogije, proces u kojem su polaznici postupno i iscrpno istraživali različite vidove svoje kreativnosti i svog doživljaja svijeta, što je u konačnici rezultiralo studioznom produkcijom u kojoj je vodstvo Maje Sviben bilo itekako vidljivo. Neven Matoša svojim je otvorenim pristupom razbuktao dječju maštu i podržao ih u njihovoj nesputanoj igri. Svojim radom doveo je do potpune slobode djece na sceni, potaknuo ih na originalna rješenja i uveo ih u istinsko razumijevanje kazališta.