• otvorenje izložbe

CENTAR ZA KULTURU ČAKOVEC

izložbeni prostor, četvrtak 6. lipnja 2013. u 19 sati

ines krizaj 1

Već u prvoj velikoj seriji slika koju je pripremala za diplomski rad mlada umjetnica Ines Križaj pokazat će iznimnu razinu senzibiliteta za boju, strukturu i slojeve slike, odnosno, površinu platna koji je koloristički, kompozicijski i prostorno vrlo dinamična i pokrenuta. Stvarajući na tradiciji apstraktnog ekspresionizma koja velikim dijelom seže do slikarske stilske inačice Jacksona Pollocka iz druge polovice četrdesetih godina 20. stoljeća, Ines Križaj uspijeva stvoriti vlastitu matricu apstraktnog uzorka koja je kompatibilna s njezinim temperamentom i finom mijenama unutrašnjih stanja u procesu slikanja.

Bez sumnje teorijski dobro upućena u stilska kretanja na području apstraktnog slikarstva oko polovice i unutar druge polovice 20. stoljeća, ova se mlada umjetnica već sada uspjela odmaknuti od svih velikih utjecaja, izborivši se za put koji u potpunosti zrcali njezinu osobnost i emotivne raspone, od naglašeno gestualnih epizoda do lirskih fragmenata tonske palete i tipa poteza na slici.

ines krizaj 2

Iako su platna pomno preparirana sa smjesom pijeska, vode i drvofixa kako bi se dobila gradacija reljefne teksture površine, jednom započet – sam proces slikanja odvija se vrlo brzo, gotovo u jednom dahu, bez prethodnog skiciranja. Kod Ines Križaj očito postoji neki daleki eho enformelne strukture slike, kao i nužnost slobode gestualnog slikarstva koje je njezino prirodno slikarsko stanište. Pozivajući se na premisu da slike ne predstavljaju vanjski pojavni svijet, da je proces slikanja logični motorički produžetak lutanja duha i duše, a pojam prostora na slici iluzoran, Ines Križaj dotiče tezu da je slikanje terapeutsko iskustvo ne samo za umjetnika, nego i za promatrača. Stvarajući apstraktne strukture koje nas mogu asocirati na različite kozmičke pejzaže, dijelove otočnih skupina iz ptičje perspektive ili nepoznate dubine mora, ova umjetnica istovremeno iznimno rigidno povlači liniju između bilo kakve reprezentirajuće banalnosti naslikanog fragmenta i vlastitog, duboko proživljenog osjećajnog mehanizma prijenosa jednog apstraktnog motiva u sliku. Kod nje opredjeljenje za apstraktnu matricu nije posljedica indoktrinacije određenim teorijskim čistunstvom ili elitističkim pristupom slici, već jedini moguć prijenos svojeg unutrašnjeg svijeta na platno. Na to upućuje složena mreža poteza i mrlja na slici koji su kompozicijski i energetski odlično izbalansirani, jednako kao što slike vizualno – prostorno – kompozicijski funkcioniraju kao cjelina sa svih strana.

ines krizaj 3

Osim slikarske geste, jedini ključ za tumačenje vlastitih slika Ines Križaj nudi kroz simbolično značenje određene boje i skupa boja na slici, od koloristički snažno energizirajućih platna do više meditativno – kontemplativnih kompozicija sa zelenim i plavim tonovima. Time je doživljaj svake pojedine slike u ovom ciklusu jedinstven i zaokružen; koliko god da je umjetničin stav okrenut prema sebi, svaka je njezina slika cjelovito i dovršeno vizualno – emotivno iskustvo za promatrača.

  • Izložbu će otvoriti Iva Kórbler, likovna kritičarka.

BIOGRAFIJA:

Ines Križaj, rođena 24.07.1986. godine u Čakovcu. Srednje četverogodišnje obrazovanje završila 2005. godine u Graditeljskoj školi Čakovec, smjer dizajner unutarnje arhitekture. Nakon srednje škole 2005. godine upisuje petogodišnji fakultet Akademije primijenjenih sveučilišta u Rijeci, odjel Likovne pedagogije. Na trećoj godini opredjeljuje se za smjer grafika, koju završava na četvrtoj godini kao prvostupnik Likovne pedagogije. Fakultet završava s petom godinom, smjer slikarstvo. Diplomirala je kod profesora doc. Dine Nuradina Trtovca, smjer slikarstva na temu «Lirska apstrakcija» i stekla titulu magistra likovne pedagogije.