petak, 3. prosinca 2021. u 17.45 sati

INFLUENCERICA

Sweat

Poljska, Švedska / 2020.

Režija: Magnus von Horn

Trajanje: 105 minuta

Uvod: Andreja Bratinšćak, psihologinja

 

Film švedskog režisera Magnusa Von Horna (obrazovao se u najpoznatijoj poljskoj filmskoj školi, onoj u Łódźu) imao je svoj peh da se nađe u kanskoj konkurenciji filmova za nagradu Zlatna palma baš prošle godine kad se Cannes po drugi put u svojoj povijesti nije održao. Inače, njegov prvi dugometražni prvijenac (Efterskalv, 2015) svoju je premijeru imao u programu 15 dana autora (The Directors’ Fortnight) istog festivala, što znači da njegovi filmovi, u najmanju ruku, zaslužuju pažnju.

Influencerica (Sweat) je film, reklo bi se, suvremene tematike koji portretira mladu Sylwiju Zając (Magdalena Koleśnik), poljsku fitnes zvijezdu i influencericu na društvenim mrežama, što je relativno novo, globalno, zanimanje koje je postalo uobičajeno utočište za ovisnike o javnom imidžu čija je osobnost opasno načeta opsesivnim porivom bilježenja i objavljivanja svakog svog ‘životnog’ trenutka na mrežnim aplikacijama, a čiju manipulativnu moć pronicljiviji, što Sylwija svakako jest, svjesno koriste svakim svojim uploadom, kako za samopromociju svojeg profila i povećanja broja pratitelja tako i za samopoboljšanje svojeg ega, čime u krupni kadar srži filma ulazi narcizam ove isključivo medijske kulture koji se najjasnije nazire u monetizaciji jedinog proizvoda kojeg influencer ima – sebe. No taj proizvod također ima i svoje naličje koje se često nalazi na suprotnoj obali od one iskonstruirane (što je daleko preciznije negoli reći izmaštane) za folovere. I upravo na tom mjestu ovaj film za gledatelje počinje.

Festivali i nagrade: Trieste Film Festival 2021 – Cineuropa nagrada / Chicago Film Festival 2020 – Nagrada za najbolji film / Polish Film Festival 2020 – Nagrade za najbolju režiju, fotografiju, montažu, Nagrada za najbolji film, nagrade za najbolju glavnu (Magdalena Koleśnik) i sporednu glumicu (Aleksandra Konieczna) / Cannes Label 2020

Teme za razgovor: društvene mreže, influenceri, osobnost, samopromocija

Preporučamo starijima od 12 godina.

Ulaznica: 10,00 kuna