CENTAR ZA KULTURU ČAKOVEC 

izložbeni prostor, četvrtak 3.9.2020. u 19 sati – otvorenje izložbe

Trajanje: 3. – 28.9. 2020.

MIO VESOVIĆ

“ISTINA KO LAŽ”

Predgovor i otvorenje izložbe: Feđa Gavrilović, 

Postav izložbe, moderatorica otvorenja: Marta Horvat

 

Kroz cijelu svoju karijeru, Mio Vesović je, kao uostalom i svaki fotograf, rezao
komade stvarnosti. Prizori, ili viđeni odnosi stvari i fenomena, koji su ga fascinirali našli bi se
u njegovom objektivu, otkinuti od ostatka svijeta. Zatim bi bili pohranjivani na film kako bi
mogli, eventualno, fascinirati i nekog namjernika koji će, listajući novine ili šećući se
galerijom, nabasati na Vesovićevu fotografiju. Prošlo je puno godina i fotograf je počeo raditi
kolaže: ponovno izrezivati, izdvajati i kasapiti, ovoga puta komade teksta i različitih slika,
kako bi od njih stvorio novu kompoziciju, također pretrpanu njegovim fascinacijama. A
živom umu, fotografski izvježbanom oku i bogatoj imaginaciji poput njegove, fascinacija u
svijetu ne nedostaje.
Ovo što nam on sada predstavlja nisu niti kolaži, niti klasične fotografije. Na neki
način to je hommage i fotografiji i kolažu. Naime, u ovom je ciklusu snimao stranice
monografije s fotografijama inscenacija Jana Fabrea, belgijskog kazališnog redatelja i
vizualnog umjetnika različitih izričaja, te uz njih komponirao stare škare dugačkih sječiva
koje su pripadale Frani Baćeu, hrvatskom grafičaru i slikaru. One su usklađene tako da s
fotografijama u knjizi čine neki dinamičan suodnos. Možda su to fotografije kratkotrajnih
asemblaža, koje je Vesović sastavljao i rastavljao. Njegovo poigravanje oblikom škara (koji
podsjeća na lornjon, ili na stilizirane noge, ili na tko zna što) kao da se želi natjecati s
konstruktivističkom estetikom koja je tražila dinamiku u spletu najjednostavnijih linearnih
suzvučja i odnosa. S druge strane, fotografije na kojima se te nožice nalaze pokazuju bogate
dramske i plesne produkcije, pune ekspresije ljudskih tijela, te djeluju kao da stoje u protuteži
strogoj i krutoj formi alata za rezanje položenog na njih.
Ovo je ciklus koji bilježi jednu mrtvu prirodu, jedan svakodnevni detalj kao što su
obične škare ostavljene na nekoj knjižurini punoj slika. Mio Vesović je te predmete oživio,
zabilježio i prepustio ih njihovu novom životu, u nadi da će nas razveseliti jednako kao što su
razveselili i njega. Sekvenca plesa škara po monografiji Jana Fabrea samo je još jedan kratki
rez iz stvarnosti, iz života i, prije svega, iz nemirnog uma, koji tu stvarnost i taj život gleda,
doživljava, rastavlja, razdvaja i cijepa da bi, potom, na zanimljiv način ponovno spojio
njihove dijelove. Uma koji od svega stvara kolaž.  – Feđa Gavrilović

 

Mio Vesović rođen je 1953. godine u Gornjoj Dobrinji kod Užičke Požege. Studij filmskog snimanja završio je na zagrebačkoj Akademiji za kazalište, film i televiziju u klasi Nikole Tanhofera. Njegove su fotografije objavljivane u svim novinama i časopisima jugoslavenskog prostora, a trajno je surađivao u Studentskom listu, Poletu, Pitanjima, Quorumu, Svijetu, Startu, Globusu, itd. S Ivanom Posavcem osnovao je 1979. godine umjetnički studio MO (meko okidanje). Zajedno su ostvarili niz projekata, među ostalim 150 naslovnica časopisa Danas.

Posljednjih 20-ak godina Vesović radi kolaže koji će  zauzeti svoje mjesto u postavu izložbe. Riječ je o slučajnim kolažima nastalima metodom „snimljenih snimaka“, dakle presnimljenih fotografija na kojima se postavom različitih elemenata stvara nekakva interakcija – na neki način je to ono što je Vesović radio cijeli život – okupljanje i aranžiranje komadića svijeta koji ga okružuje.

Mio Vesović, suvremeni je hrvatski umjetnik, fotograf, autor bogatog i složenog opusa.

Izlagao je na brojnim samostalnim i grupnim izložbama, a stotinjak njegovih fotografija u zbirci je Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu.

  • PREPORUKE

za provedbu mjera zaštite u vrijeme boravka u prostorima Centra za kulturu Čakovec

  • dnevno mjerenje tjelesne temperature – prije dolaska u Centar potrebno je izmjeriti tjelesnu temperaturu koja ne smije biti viša od 37,2
  • broj mjesta u dvorani – zbog poštivanja socijalne distance ograničen na 200
  • fizički razmak – za cijelo vrijeme boravka u svim prostorima, uključujući dolazak i odlazak, fizički razmak između svih sudionika treba biti najmanje 1,5 metar.
  • maske za lice – obavezno je nošenje maski tijekom ulaska i cjelokupnog boravka u Centru
  • dezinfekcija ruku – na ulazu u Centar i dvoranu postavljeni su dozatori s dezinfekcijskim sredstvom prikladni za što češće korištenje
  • evidencija – u predvorju Centra prijavite se u evidenciju prisutnih osoba radi naknadnog lakšeg epidemiološkog praćenja kontakata u slučaju pojave zaraze
  • informiranje – osoblje Centra rado će vam pomoći i dati smjernice o higijenskim postupcima, pravilnom ponašanju i mjerama zaštite kojih se morate pridržavati
  • prostorije Centra – kod ulaska u prostorije Centra ne zadržavajte se i ne grupirajte te nastojte čim kraćim putem doći do svog mjesta
  • odlaganje otpada – u prostorima unutar objekta postavljene su kante za otpatke s odgovarajućim poklopcima
  • dezinfekcija prostora – prostorije Centra, dodirne površine (kvake, rukohvati, ručke u toaletu) i oprema redovito se dezinficiraju prema uputama za dezinfekciju i čišćenje HZJZ
  • prozračivanje prostora – prostorije Centra redovito se prozračuju nakon svakog programa prema uputama HZJZ
  • konzumacija pića i hrane – nije dozvoljena u prostorima Centra
  • zadržavanje u prostorima – zbog svoje sigurnosti nakon programa ne zadržavajte se u prostorima Centra duže nego je to potrebno
    • DOBRO NAM DOŠLI!