Na raspisani Javni natječaj za vizualni identitet Centra za kulturu Čakovec pristiglo je 12 radova iz cijele Hrvatske.

Članovi Ocjenjivačkog suda mag. ing. arh. Marija Dekar, akademski slikar Vedran Ivanković, akademska slikarica Erika Nađ  Jerković, voditeljica izložbene i filmske djelatnosti Centra Marina Kukolić i ravnatelj Centra Romano Bogdan, pregledali su radove i donijeli odluku o najboljem natječajnom radu za vizualni identitet Centra za kulturu Čakovec.

Naziv koncepta: Multi

Naziv autorskog tima: Filburg

Autori:

Andrej Filetin, kreativna direkcija

Mate Žaja, grafički dizajn

Mila Marina Burger, strategija komunikacije

Koncept:

Centar za kulturu Čakovec jedinstven je polivalentan prostor s jasnim programskim određenjem koji ima za cilj energizirati, angažirati i inspirirati publiku na sudjelovanje u svojim kulturnim programima. Naš prijedlog vizualnog identiteta vibrantna je vizualizacija te polivalentnosti – temelji se na dočaravanju svakog od programskih smjerova jednim slovom u svom skraćenom nazivu. Osim prezentacije smjerova, rješenje asocira i na individualnost umjetničkih praksi, ali i individualnost svakoga od nas u publici. Kao cjelina, dobra je metafora za sam prostor CZK-a koji objedinjava tako raznolike sadržaje. Bogato tipografsko rješenje otvara mnoge mogućnosti primjena a postavlja čvrst okvir za daljnje vizualne komunikacije. Predloženi sustav fleksibilan je i dinamičan pa omogućuje nijansiranje komunikacije od tradicionalne do izrazito suvremene, te prepoznatljivost cjeline ali i pojedinih događanja unutar sustava.

Filburg je nagrađivani studio za branding, dizajn i komunikacije. U sada već gotovo dva desetljeća rada, oblikovao je vizualnu komunikaciju za Lazarete — kreativnu četvrt Dubrovnika, projekt participativnog budžetiranja Grada Dubrovnika — za bolji Grad, Zakladu Kultura Nova, Kulturnu rutu Putovima Frankopana Primorsko-goranske županije, europske organizacije EUREKA, Eurostars te ESPON. Osim za javni sektor, Filburgov tim je radio za cijeli niz klijenata u privatnom sektoru, od HoReCa industrije, uslužnih djelatnosti, arhitekture i građevine, softverskih startupa i to na projektima vizualnih identiteta, brand strategija, sustava signalistike, UX/UI projekata te dizajna raznih promotivnih i tiskanih materijala.

Povodom objave rezultata i pobjede na natječaju, voditelj autorskog tima koji je radio na novom vizualnom identitetu Centra za kulturu Čakovec Andrej Filetin izjavio je: “Za polivalentni prostor kao što je Centar za kulturu Čakovec najveći je izazov pomiriti različitost publike i programskih smjerova. Razmišljajući kako oblikovati ovaj vizualni identitet odlučili smo taj izazov pretvoriti u koncept rješenja i integrirali višesmjernost duboko u identitet, počevši od samog znaka. Jako nam je drago vidjeti da se u malim sredinama u Hrvatskoj također traže novi načini komunikacije i primjenjuju visoki standardi dizajna jer tako organizacije poput CZKČ-a postaju uzor drugim organizacijama u umjetnosti i kulturi kao i novim publikama koje se tek formiraju. Visoka razina vizualne kulture odlika je mnogih razvijenih društava i stvarno utječe na naš život, svaki dan.”

Autorski tim koji je surađivao na novom vizualnom identitetu Centra za kulturu Čakovec čine Andrej Filetin koji je zaslužan za kreativnu direkciju, Mate Žaja za grafički dizajn te Mila Marina Burger koja je razmišljala o strategiji komunikacije.

Rad studija su kroz godine nagradili Art Directors Club New York, UK Sign Design Society, Awwwards kao i Hiiibrand za najbolji brand dizajn, a o njemu se više puta pisalo u vodećim svjetskim publikacijama.