PETKOM U 22 – srpanj, kolovoz 2012.

CENTAR ZA KULTURU ČAKOVEC

  • 6. srpnja u 22.00 sata

KRVNA OSVETA

THE FORGIVENESS OF BLOOD

SAD, Albanija, Danska, Italija, 2010.

Redatelj: Joshua Marston

Scenarist: Joshua Marston, Andamion Murataj

Producent: Paul Mezey

Produkcijska kuća: Journeyman Pictures

Direktor fotografije: Rob Hardy

Montaža: Malcolm Jamieson

Glazba: Jacobo Lieberman, Leonardo Heiblum

Glumci: Tristan Halilaj, Sindi Laçej, Refet Abazi, Ilire Vinca Çelaj, Çun Lajçi

Nagrade i festivali:

Međunarodni filmski festival u Berlinu 2011. – Posebno priznanje ekumenskog žirija, Srebrni medvjed za najbolji scenarij

Nik je albanski tinejdžer s uobičajenim tinejdžerskim interesima. Voli «zujati» po internetu, voziti motocikl svog prijatelja i očijukati s Bardhom, djevojkom duge pletenice i stidljivog osmijeha s kojom ide u školu. Njegovo se bezbrižno odrastanje, međutim, prekida kad njegov otac i stric ubiju susjeda i tako raspire stoljećima star sukob. Nik i njegova obitelj nađu se pod strogim pravilima Kanuna, albanskog kodeksa iz 15. stoljeća koji određuje da oštećena obitelj može tražiti pravdu tako što će ubiti bilo kojeg muškog člana suprotstavljenog klana. Nikov se otac skriva, a dječak i njegova braća završavaju u nekoj vrsti srednjovjekovnog kućnog pritvora. «Krvna osveta» snažna je priča o sazrijevanju i izuzetna analiza načela krvne osvete. Film prikazuje latentni osjećaj opasnosti, ali i deprimirajuću dosadu s kojom su suočeni tinejdžeri koji se nađu pod utjecajem starinskih običaja i dužnosti koje im nisu bliske. Kao i u filmu «Marija milosti puna», Marston nam omogućava da uronimo u jedan često skriveni dio svijeta.

Trajanje: 108 minuta

Životopis redatelja

Joshua Marston rođen je u Kaliforniji. Magistrirao je politologiju na Čikaškom sveučilištu i film na Njujorškom sveučilištu. Režirao je film «Marija milosti puna» (2004., posebna pohvala žirija na 2. Zagreb Film Festivalu), segment iz omnibusa «New York, I Love You» (2009.) i «Krvna osveta» (2011).

 

  • 13. srpnja u 22.00 sata

TIRANOSAUR

TYRANNOSAUR

UK, 2010.

Redatelj: Paddy Considine

Scenarist: Paddy Considine

Producent: Diarmid Scrimshaw

Produkcijska kuća: Warp X, Inflammable Films, Film4

Direktor fotografije: Erik Wilson

Montaža: Pia di Ciaula

Glazba: Chris Baldwin, Dan Baker

Glumci: Peter Mullan, Olivia Colman, Eddie Marsan

Nagrade i festivali:

Sundance Film Festival 2011. – nagrada za režiju(World Cinema – Dramatic), posebna nagrada žirija (World Cinema – Dramatic)

Joseph (Peter Mullan) je izmučen, autodestruktivan čovjek sklon nasilju. Nadu u iskupljenje pronalazi u Hanni (Olivia Colman), prodavačici u dućanu Caritasa koju upozna jednog dana bježeći nakon svađe. Iako se u početku ruga njezinoj vjeri i idiličnom životu u kojem ona, prema njegovom mišljenju živi, Joseph se ipak vraća u trgovinu i ubrzo shvaća da Hannin život ni izdaleka nije spokojan. Razvijajući svoj odnos, postaju svjesni velike boli koju osjećaju. «Tiranosaur» je nekonvencionalna ljubavna priča koja, zahvaljujući Josephovom i Hanninom snažnom potrebom za iskupljenjem, nadilazi tmurne okolnosti u kojima se odvija.

Trajanje: 91 minuta

Životopis redatelja

Paddy Considine rođen je 1974. u Burton-on-Trentu u engleskom Staffordshireu. Considine je proteklih godina osvojio priznanja kritičara za niz svojih uloga, uključujući brojne antijunake, te za savladavanje različitih naglasaka i sposobnost mijenjanja glasa od filma do filma. «Tiranosaur» je prvi igrani film za koji je napisao scenarij i koji je režirao.

 

  • 20. srpnja u 22.00 sata

MAMUT

MAMMUTH

drama, crna komedija, film ceste

Režija: Gustave de Kervern, Benoît Delépine

Uloge: Gerard Depardieu, Yolande Moreau, Isabelle Adjani

Scenarij: Benoît Delépine, Gustave de Kervern

Producenti: Jean-Pierre Guérin, Véronique Marchat

Zemlja:Francuska

Francuska crna komedija starog kova, priča o životnoj renesansi jednog penzionera (Gerard Depardieu) koji se razočarao u svoju okolinu.

Serge Pilardosse zvan Mamut (Gerard Depardieu) je sumorni i šutljivi zaposlenik klaonice. Upravo je navršio šezdeset godina i kolege organiziraju proslavu u povodu njegovog odlaska u mirovinu. Raditi je počeo još kao šesnaestogodišnjak; nikad nije bio bez posla niti je ikad bio na bolovanju. No, u razgovoru u mirovinskom otkriva da je, tokom njegovog burnog života, ni manje ni više nego šest poslodavaca ‘zaboravilo’ prijaviti plaću koju su mu isplaćivali. Da bi mogao dobiti mirovinu, morat će podnijeti potrebne dokaze o zaposlenju.

Na nagovor svoje žene glavni junak sjeda na svoj motocikl (po kojemu je i dobio nadimak) i kreće na mjesta na kojima je proveo mladost. Putem susreće svoje bivše kolege s posla, stare prijatelje i rodbinu s kojom odavno nije u kontaktu. Postupno shvaća da su ga tada svi smatrali idiotom. Od potištenosti ga spašava njegova mlada nećakinja, koja ga upoznaje s naivnom umjetnošću i sa svojim nekonvencionalnim prijateljicama. Taj susret budi oduševljenog pjesnika koji se, očito, godinama skrivao u njemu.

Trajanje: 92 minuta

Depardieuov europski comeback kritika uspoređuje s nedavnim «uskrsnućem» Mickeyja Rourkea u «Hrvaču», ističući «njegovu odlučnu izvedbu i upadljivu fizikalnost» te opisujući «Mamut» nezaboravnim filmom u kojem se melankolija i nostalgija isprepliću sa zajedljivom satirom i apsurdom…». Kritičari su pohvalili film i istakli: «Smijat ćete se, plakati i crvenjeti, jecati i oduševljavati se dok će se pred vama film o birokratskoj zavrzlami pretvarati u nezaboravnu priču o samospoznaji.»

 

  • 27. srpnja u 22.00 sata

MACHAN

MACHAN

Njemačka, Italija, Šri Lanka

komedija, drama

Režija: Uberto Pasolini

Uloge: Gihan De Chickera, Dharmapriya Dias, Dharshan Dharmaraj, Sujeewa Priyalal, Namal Jayasinghe, Christian Ebert, Peer Martiny, Mohamed Adamaly

Scenarij: Ruwanthie Chickera, Uberto Pasolini

Producenti:: Conchita Airoldi, Uberto Pasolini, Prasanna Vithanage

Ekipa gubitnika želi se iseliti iz Šri Lanke i jedina im je nada upasti u nacionalnu rukometnu reprezentaciju koju su sami izmislili. Jedina kvaka je – nitko ne zna rukomet!

Manoj i Stanley tješe se nakon što im je opet odbijena viza. Životni san barmena Manoja da živi i radi na prekrasnom Zapadu srušio se a on je očajan. Njegov dugogodišnji prijatelj, ulični prodavač voća Stanley, gubi bitku s ogromnim dugom dok se brine o ludim tetkama i mlađem bratu koji je na putu da postane kriminalac.

Slučajno otkriće pozivnice za rukometni turnir u Bavarskoj utučenim prijateljima izgleda kao dar s neba. Iako nitko nema pojma o rukometu, prijavljuju se na turnir i uskoro se nezgrapna ekipa prijatelja i kolega, vjerovnika i policajaca udružuje u neobičnu «rukometnu reprezentaciju Šri Lanke».

«Machan» je prvi igrani film Uberta Pasolinija kao redatelja, filmaš je inače poznat kao producent filmova «Skidajte se do kraja» i «Carevo novo ruho». Film je prikazan na otvaranju 7. Zagreb Film Festivala i na Filmskom.netu smo pohvalili film i istakli da «nije tmuran film za festivale nego topla komedija o gubitnicima rađena u češkom stilu.»

Najveća ironija ove nevjerojatne priče je da je nastala – prema istinitom događaju!

Trajanje: 125 minuta

 

  • 3. kolovoza u 22 sata

SRAMOTA

SHAME

drama

Režija: Steve McQueen (Hunger, 2008.)

Uloge: Michael Fassbender, Carey Mulligan, James Badge Dale, Nicole Beharie

Iako se Brandon trudi sakriti privatnost od svog javnog imidža, ovisnost o seksu sve više manipulira njegovom životom. Kada u grad stigne njegova sestra Sissy i najavi dugačak boravak u Brandonovu životu i životnom prostoru, ovisnost izmiče kontroli. «Shame», u režiji Stevea McQueena, koji je već prethodno oduševio s političkom dramom «Hunger», donosi ovu primamljivu analizu opsesija modernog čovjeka koja je glavnim glumcima Carey Mulligan i Michaelu Fassbenderu donijela niz nagrada, potonjem i nominaciju za prestižnog Oscara.te nagradu na 68. Mostri.

Trajanje: 101 minuta

 

  • 10. kolovoza u 22.00  sata

ŽENA U CRNOM

THE WOMAN IN BLACK

horor triler

Režija: James Watkins

Uloge: Daniel Radcliffe, Janet McTeer, Ciarán Hinds

Scenarij: Jane Goldman

Zemlja: Velika Britanija

 

Snimljen po hit romanu Susan Hill, «Žena u crnom» je mračna priča o gubitku, osveti i tugovanju.

Arthur Kipps je odvjetnik kojem je umrla žena, a njegova tuga mu stavlja posao u drugi plan.

Uskoro će se uputiti u osamljeno seoce ne bi li tamo riješio poslove pokojnog klijenta. Ubrzo po dolasku postane mu jasno da mještani kriju neobičnu tajnu. Doznaje da je kuća koja je pripadala pokojniku ukleta te da ju opsjeda duh žene koja je naumila pronaći nekoga ili nešto što je izgubila. Nitko pa ni djeca nisu sigurni pred njezinom osvetom….

Trajanje: 95 minuta

Preporučamo starijima od 13 godina.

 

Glavnina priče odvija se u mračnoj napuštenoj kući (uz koju je povezana tajanstvena povijest) i njezinu grobljanskom okruženju. Redatelj uvelike igra na kartu očuđenja prostora – pokušava stvoriti klaustrofobičnu atmosferu (kutovi snimanja neuobičajeni su kako bi se postigla psihološka tenzija) te podcrtati suodnos naravnoga i nadnaravnoga (osvjetljenje je postavljeno u odnosu svjetlosti i sjene), a osobito je prisutno isticanje različitih zvukovnih efekata, napose viktorijanskih igračaka koje proizvode melodiju. Korištenjem krupnih kadrova u pokretu također se nastoji pojačati napetost i neizvjesnost jer je radnja usredotočena na razotkrivanje tajne povezane s kućom, iz čega probijaju prijeteći impulsi.

Dio recenzije: © Dejan Durić, FILMOVI.hr, 9. travnja 2012.

 

 

Sva prava pridržana. 2014. Centar za kulturu Čakovec