WADJDA

DRAMA

Raspored prikazivanja:

petak 14.6. u 21.00

subota 15.6. u 21.00

nedjelja 16.6. u 21.00

ponedjeljak 17.6. u 21.00

utorak 18.6. u 21.00

vadza 5

Redatelj: Haifaa Al Mansour

Scenarist: Haifaa Al Mansour

Producent: Roman Paul, Gerhard Meixner

Produkcijska kuća: Razor Film

Direktor fotografije: Lutz Reitemeier

Montaža: Andreas Wodraschke

Glazba: Max Richter

Glumci: Reem Abdullah, Waad Mohammed, Abdullrahman Al Gohani

Zemlja: Saudijska Arabija, Njemačka

vadzda

  • Nagrade:

Venecijanski filmski festival 2012. – CICAE – nagrada Cinema d’Arte e d’Essai, nagrada CinemAvvenire, Interfilmova nagrada za promicanje međurelogijskog dijaloga

Vadžda je desetogodišnja djevojčica koja živi u predgrađu Rijada, glavnog grada Saudijske Arabije. Unatoč odrastanju u konzervativnoj sredini ona nosi traperice i tenisice, sluša rock i sanja o kupnji zelenog bicikla koji će joj omogućiti da se utrkuje s prijateljem Abdullahom. Stoga Vadžda odluči sama prikupiti novac. Njezina okolina ne odobrava da djevojčice voze bicikl pa joj ga i majka odbija kupiti, no to neće spriječiti Vadždu da sama prikupi novac. Prvi igrani film snimljen u Saudijskoj Arabiji, prvi je put prikazan na Međunarodnom filmskom festivalu u Veneciji, gdje ga je kritika prozvala velikim otkrićem i to najviše jer o strogom i zatvorenom društvu Saudijske Arabije progovara šarmantno i kroz neodoljiv lik mlade Vadžde. Redateljica suptilno, ne prikazujući svoje likove crno-bijelo, progovara o društvu željnom promjene.

vadza

Trajanje: 97 minuta

Životopis redateljice:

Haifaa al Mansur je prva žena-redatelj u Saudijskoj Arabiji i smatraju je jednom od najistaknutijih filmaša u toj kraljevini. Diplomirala je književnost na Američkom sveučilištu u Kairu, a magistrirala je režiju na Sveučilištu u Sydneyu. Uspjeh njezina tri kratka filma, kao i međunarodna priznanja za nagrađivani dokumentarac Žene bez sjene (2005.) utjecao je na čitav novi val saudijskih filmskih autora, a temi otvaranja kino-dvorana u zemlji, priskrbio naslovne stranice. U domovini, njezin rad je podjednako i hvaljen i napadan, jer potiče na raspravu o onome što se uglavnom smatra tabu temama – toleranciji, opasnostima od vjerske zadrtosti i potrebi da Saudijci kritički promotre svoju tradicionalnu i strogu kulturu. Vadžda je njezin prvi dugometražni igrani film.