Prošle smo se godine priključili organizaciji proslave Dana Grada s predstavama na otvorenom pod nazivom Dječji kutak kod Knjižnice „Nikola Zrinski“ Čakovec. Ove godine nastavljamo s istim entuzijazmom, a za vas smo pripremili četiri predstave u četiri dana.
Predstave su svakog dana od 24. do 27. svibnja u 18 sati, a u slučaju lošeg vremena održat će se u Zgradi Zrinski/Scheier.
Program:
24. 5. u 18 sati / BABY LASAGNA – MAČKE I SPAČKE, Petit Teatar
25. 5. u 18 sati / UMIŠLJENA MIŠICA, Kazališna družina „Pinklec“
26. 5. u 18 sati / BREMENSKI SVIRAČI, Kazališna družina „Pinklec“
27. 5. u 18 sati / GERONIMO STILTON: PUSTOLOVINA U MIŠJOJ ŠKOLI, Zakon Teatar
U četvrtak, 8. svibnja 2025., svečano smo otvorili 𝐌𝐀𝐉𝐒𝐊𝐈 𝐌𝐔𝐙𝐈𝐂̌𝐊𝐈 𝐌𝐄𝐌𝐎𝐑𝐈𝐉𝐀𝐋 “𝐉𝐎𝐒𝐈𝐏 𝐒̌𝐓𝐎𝐋𝐂𝐄𝐑 𝐒𝐋𝐀𝐕𝐄𝐍𝐒𝐊𝐈”!
U 19 sati, u Galeriji Centra, otvorena je izložba “𝐙𝐞𝐦𝐥𝐚 𝐦𝐨𝐣𝐚 𝐦𝐞đ𝐢𝐦𝐮𝐫𝐬𝐤𝐚” renomiranog umjetnika Mile Sakača.
Program se nastavio u 20 sati u Dvorani Zrinski/Scheier uz svečani koncert pod nazivom „𝐕𝐞𝐜̌𝐞𝐫 𝐥𝐚𝐮𝐫𝐞𝐚𝐭𝐚“. U prvom dijelu glazbene večeri nastupila je nagrađena laureatkinja Ana Horvat, uz pratnju vrhunskih glazbenika. Drugi dio bio je posvećen Josipu Štolceru Slavenskom čija je djela izvodio Zagrebački kvartet.
U petak, 9. svibnja 2025., u Dvorani Zrinski / Scheier, zatvorili smo MMM uz koncert studenata Muzičke akademije u Zagrebu. Publika je uživala u nastupima dva izvanredna klavirska trija – Tria Matis i Tria Aurea, koji su svojim izvedbama dodatno obogatili memorijal posvećen jednom od naših najvažnijih skladatelja!
Radovi na obnovi našeg Centra u punom su jeku. Uskoro nas očekuje učinkovitiji i ugodniji prostor za sve korisnike. Hvala vam na strpljenju i podršci! Donosimo vam pregled radova kroz fotogaleriju:
Ljeto 2025. u Čakovcu već ćemo tradicionalno započeti „Čakovečkim ljetom“ i besplatnim događajima! Manifestacija počinje okruglim stolom povodom 100. obljetnice rođenja Ljube Kuntarića, našega proslavljenog glazbenika i skladatelja. Rođen je u Čakovcu 20. lipnja 1925. te se od najranije dobi počeo baviti glazbom. Ono što je sigurno, jest to da je najpoznatiji po svojim zabavnim skladbama, od kojih su mnoge postale klasici, kao što je Ta tvoja ruka mala. Autor je brojnih svjetovnih i sakralnih djela; skladbi za djecu, opereta, mjuzikala i opera te mnoštva komornih, zborskih, klapskih i orkestralnih skladbi. Pobjeđivao je na mnogim festivalima, dobitnik je mnogih nagrada i priznanja, a 2009. godine dobio je glazbenu nagradu Porin za životno djelo.
Kuntarić je većinu svog života živio u Voloskom kraj Opatije, a svojim radom i opusom trajno je zadužio hrvatsku glazbenu kulturu. Osim okruglog stola, održat će se i koncert u čast Ljubi Kuntariću pod nazivom U divnom času tom. Koncert će okupiti brojne glazbenike koji će izvesti ponešto iz čitavog njegova opusa. Tako će se pod vodstvom Tomislava Cvrtile okupiti orkestar koji će činiti profesionalni instrumentalisti iz Međimurja i okolice i članovi Županijskog tamburaškog orkestra „Stjepan Bujan Stipić“. Na pozornici će im se pridružiti Pjevački zbor „Josip Štolcer Slavenski“, naš proslavljeni tenor Filip Hozjak, vrhunska sopranistica Gabriela Hrženjak i još pokoji gost iznenađenja.
Prije koncerta u čast Ljubi Kuntariću, u Galeriji Centra otvorit će se izložba članova ŠAF-a povodom pedesete obljetnice pod nazivom “Biram animaciju – jučer, danas, sutra!“.
Nakon obilježavanja stote obljetnice rođenja Ljube Kuntarića, program „Čakovečkog ljeta“ nastavit će se kazališnim predstavama za djecu. U petak, 27. lipnja, stižu „Luckasti klaunovi“ Gradskoga dječjeg kazališta Čakovec, dok u nedjelju, 29. lipnja, dolaze „Cicek i Micek i izgubljeni prijatelj“, vesela predstava Teatra.002.
U petak, 27. lipnja, na pozornicu se vraća legendarna predstava „Brodolomke“, u koprodukciji Kazališta „Moruzgva“ i Ludens teatra.
Plesni dio programa ove godine priredit će plesači iz Studija suvremenog plesa „Teuta“ s plesnim točkama pod nazivom „Lakoća postojanja“.
Glazbeni dio programa, osim večeri posvećene glazbi Ljube Kuntarića, dodatno će začiniti rock band „Vatra“ s poznatim vokalom Ivanom Dečakom, u subotu, 28. lipnja.
Dan poslije, u nedjelju, 29. lipnja, „Matija Cvek & The Funkensteins“ stižu u svom prepoznatljivom groovy stilu koji je postao zaštitnim znakom benda. Ne propustite priliku uživo doživjeti vrhunsku energiju, emociju i nevjerojatnu glazbenu priču koju Matija Cvek i njegov bend stvaraju na svakom koncertu.
Detaljan program i sva događanja u sklopu „Čakovečkog ljeta“ pogledajte ovdje:
Pozivamo autore/ice i autorske timove (umjetnike/ce, kritičare/ke, kustose/ice) na izlaganje u Galeriji Centra za kulturu Čakovec tijekom 2026. Mogu se prijavljivati djela u svim likovnim tehnikama i medijima (slikarstvo, kiparstvo, grafika, crteži, fotografija, instalacija, video).
PRIJAVA MORA SADRŽAVATI DOKUMENTE U WORDU:
ime, prezime, adresu, broj telefona i adresu e-pošte
životopis (popis samostalnih i skupnih izložbi)
idejni opis projekta (najviše 1,5 kartica)
izvedbu i tehnički opis (dimenzije, medij u tehničkom postavu)
vizualne materijale (5 – 7 fotografija ili vizualizacije)
izjavu o suglasnosti s uvjetima javnog poziva.
Ukoliko se isti rad predlaže za izlaganje u više galerija, obvezno je to navesti u prijavi.
Opcionalno se može priložiti i prijedlog popratnog programa u obliku radionice, predavanja ili nekog drugog oblika proširivanja tematike rada.
Rok prijave je od 14. travnja do 15. lipnja 2025. bez obzira na način dostave.
Nepotpune prijave neće biti razmatrane. Neće se razmatrati radovi koji su unatrag dvije godine bili izlagani u Galeriji Centra za kulturu Čakovec.
UVJETI:
Izlagati mogu vizualni umjetnici, skupine umjetnika ili kustosi s prijedlogom autorskih koncepcija.
Prijave je potrebno dostaviti u digitalnom obliku e-poštom [email protected] ili poštom na adresu:
Centar za kulturu Čakovec
Trg Republike 3
40 000 Čakovec
Sve pristigle prijave razmatrat će i selektirati Umjetnički savjet i voditeljica djelatnosti. Prednost pak prilikom odabira dati će se projektima koji stručno predstavljaju recentnu domaću i međunarodnu umjetničku praksu, imaju akcent na recepciji suvremene umjetnosti, povećavaju kompetencije publike, potiču njihovo kritičko mišljenje te jačaju kreativne kapacitete ciljanih skupina.
Popis odabranih kandidata bit će objavljen na službenim stranicama Centra za kulturu Čakovec do kraja lipnja 2025. godine.
Prihvaćeni projekti bit će prijavljeni na natječaje za financiranje iz proračuna javnih potreba u kulturi Grada Čakovca i Ministarstva kulture i medija za 2026. godinu.
Galerija Centra za kulturu Čakovec, ovisno o odobrenim sredstvima, podmirit će sljedeće troškove: honorar autoru predgovora, prijevod i lekturu, dizajn i tisak deplijana/kataloga, pozivnica i plakata, transport radova (u radijusu od 200 km), tehnički postav izložbe, domjenak. Galerija ne pokriva troškove produkcije radova. Umjetnici se za troškove produkcije radova samostalno prijavljuju na Pozive za financiranje potreba u kulturi ili na druge natječaje i javne pozive.
Galerija Centra za kulturu Čakovec zadržava pravo na fotografiranje radova koji će biti izlagani u njezinu prostoru ili u njezinoj organizaciji, objavljivanje tih fotografija u katalogu izložbe i na mrežnoj stranici te pravo na korištenje tim fotografijama u marketinške i dokumentacijske svrhe bez naknade.
Ana Horvat laureatkinja Nagrade Grada Čakovca “Josip Štolcer Slavenski” za 2024. godinu
Ocjenjivački sud Nagrade Grada Čakovca “Josip Štolcer Slavenski”, u sastavu Senka Bašek, Iva Lovrec Štefanović, Trpimir Matasović (predsjednik), Petra Pavić, Krešimir Seletković i Mladen Tarbuk, u uži je izbor za najbolje djelo hrvatskoga skladatelja praizvedeno prošle godine uvrstio pet skladbi – Reconstruction of a Rhapsode’s Mind Margarete Ferek-Petrić, Überlala Mirele Ivičević, Sonare 2 Ante Knešaureka, Nestajanje Ane Horvat i Cataplexis Lovre Stipčevića. Većinom glasova članica i članova ocjenjivačkoga suda odlučeno je da je laureatkinja Nagrade “Josip Štolcer Slavenski” za prošlu godinu Ana Horvat. Nagrađeno su djelo 9. studenog 2024. u Koncertnoj dvorani Franjo Krežma, u sklopu programa Glazbene tribine u Osijeku, praizveli violončelist Vid Veljak, udaraljkaš Šimun Matišić i sâma skladateljica. Nagrada će laureatkinji biti uručena 8. svibnja 2025., u sklopu programa 52. Majskog muzičkog memorijala Josip Štolcer Slavenski u Čakovcu.
Obrazloženje
Paradokse kojima je obilježena glazba općenito, uz dodatne, specifične kojima je bremenita elektronička glazba, skladatelji uglavnom nastoje zaobići, ili ih, s obzirom na njihovu neizbježnost, jednostavno – ignoriraju. No ne i Ana Horvat – glavnina njezina dosadašnjeg opusa, uključujući i Nestajanje, donosi niz svojevrsnih skladateljskih eseja u kojima se, izravno ili neizravno, promišljaju upravo ta proturječja glazbe sâme. Svaki skladatelj (kao i glazbenik i/ili slušatelj) u nekom trenutku mora posvijestiti da je glazbeno djelo do kraja nastalo tek kada je izvedeno do kraja – nastanak je stoga proces koji neumitno vodi prema nestanku. Anu Horvat, kako je jasno naznačeno i u naslovu, ne zanima toliko nestanak, kao konačna točka, koliko proces nestajanja, u kojem se tu točku može barem donekle odgoditi. Paradoksa konačnosti posebno su svjesni skladatelji elektroničke glazbe. Jer, dok u djelima za tradicionalne instrumente skladba uvijek iznova nastaje i mijenja se u različitim i nikad do kraja predvidivim okolnostima žive izvedbe, elektronička skladba svoju je konačnost dosegla i prije žive izvedbe, u kojoj specifičnosti tehničkih uvjeta i prostora reprodukcije djelu daju tek zanemarive nove dimenzije, daleko od onih koje mogu pružiti živi glazbenici. Živost i životnost su, međutim, u srži glazbe Ane Horvat, čak i u skladbama koje ne koriste “živu” elektroniku. Koliko god elektronika generirala “umjetne” zvukove, u onima koje stvara Ana Horvat uvijek ima i nečeg imanentno organskog – ne negirajući umjetnost njihove provenijencije, skladateljica kao da se uvijek iznova nastoji približiti idealu prirodnog, zvukovima koji prizivaju asocijacije ne samo na žive instrumente, nego i na “neglazbene” zvukove iz prirode. U tom smislu, u skladbama za žive glazbenike i (živu) elektroniku, kao što je Nestajanje, “prirodni” zvukovi instrumenata (u ovom slučaju violončela i vibrafona) bivaju poticajem za “oživljavanje” elektroničkih. No ti poticaji nisu jednosmjerni – kao što se isprva lapidarne motivičke geste instrumenata razrađuju elektronikom, tako i ta razrada potiče instrumente na nove, razrađenije glazbene geste. Nestajanje se time pretvara u razmatranje o nastajanju, procesu u kojem se razradom pruža otpor razgradnji. Skladba je, naravno, neumitno konačna, ali ostavlja privid otvorenosti – otpor prolaznosti kao da se nastavlja u nekoj onostranoj sferi. Ona možda i jest samo prividna, ali – što zna svatko čije stvaranje glazbe počinje uz otpornike – otpor ipak nije uzaludan.
Ana Horvat završila je studij elektroničke kompozicije na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, u klasi Zlatka Tanodija. Kompoziciju je učila i kod Marka Ruždjaka te Srđana Dedića.
Osim elektroničkih skladbi te skladbi za akustične instrumente, autorica je glazbe za film, plesne predstave, performanse, operu, radioigre i umjetničke instalacije te je (ko)autorica više umjetničkih instalacija, multmedijalnih radova i plesnih predstava. Zanima je spajanje različitih područja umjetnosti te umjetnosti i znanosti, stoga surađuje s drugim umjetnicima (slikarima, grafičarima, montažerima, redateljima, plesačima, koreografima…), kao i s programerima, znanstvenicima, robotičarima, elektroničarima, hakerima, DIY/DIWO entuzijastima… Od 2017. predaje na Akademiji za umjetnost i kulturu u Osijeku.
Upravljajte pristankom
Da bismo pružili najbolje iskustvo, koristimo tehnologije poput kolačića za čuvanje i/ili pristup informacijama o uređaju. Suglasnost s ovim tehnologijama će nam omogućiti da obrađujemo podatke kao što su ponašanje pri pregledavanju ili jedinstveni ID-ovi na ovoj web stranici. Nepristanak ili povlačenje suglasnosti može negativno utjecati na određene karakteristike i funkcije.
Funkcionalni
Uvijek aktivni
Tehničko skladištenje ili pristup je striktno neophodan za legitimnu svrhu omogućavanja korištenja određene usluge koju izričito traži pretplatnik ili korisnik, ili u jedinu svrhu izvršenja prijenosa komunikacije preko elektronske komunikacijske mreže.
Postavke
Tehničko skladištenje ili pristup su neophodni za legitimnu svrhu čuvanja podešavanja koje ne traži pretplatnik ili korisnik.
Statistika
Tehničko skladište ili pristup koji se koristi isključivo u statističke svrhe.Tehničko skladište ili pristup koji se koristi isključivo u anonimne statističke svrhe. Bez sudskog naloga, dobrovoljne suglasnosti od strane vašeg dobavljača internet usluge ili dodatnih zapisa treće strane, informacije sačuvane ili preuzete samo za ovu svrhu obično se ne mogu koristiti za vašu identifikaciju.
Marketing
Tehničko skladište ili pristup su potrebni za kreiranje korisničkih profila za slanje reklama ili za praćenje korisnika na web stranici ili na nekoliko web stranica u slične marketinške svrhe.