Mladen Tarbuk laureat Nagrade Grada Čakovca “Josip Štolcer Slavenski” za 2019. godinu
Ocjenjivački sud Nagrade Grada Čakovca “Josip Štolcer Slavenski”, u sastavu Iva Lovrec Štefanović, Trpimir Matasović (predsjednik), Petra Pavić, Kršimir Seletković i Ladislav Varga, u uži je izbor za najbolje djelo hrvatskoga skladatelja praizvedeno prošle godine uvrstio četiri skladbe – io sono je t’aime Frane Đurovića, Razgovore u trgovačkom centru Maka Murtića, Quatre épigrammes de temps Mladena Tarubuka te Darkroom Davora Branimira Vinczea. Jednoglasnom odlukom članova ocjenjivačkoga suda odlučeno je da je laureat Nagrade “Josip Štolcer Slavenski” za prošlu godinu Mladen Tarbuk. Nagrađeno djelo praizveo je švedski ansambl Mimitabu 8. studenog 2019. u sklopu programa Glazbene tribine Opatija. Nagrada će laureatu biti uručena u sklopu programa 47. Majskog muzičkog memorijala Josip Štolcer Slavenski u Čakovcu u svibnju 2021. godine.
Obrazloženje
Quatre épigrammes de temps na nekoliko se razina nadovezuje na niz ranijih Tarbukovih skladbi. Tako se u njoj istražuju zvukovni potencijali unutar raznolikog komornog ansambla (u ovom slučaju čine ga flaute, klarineti, udaraljke, klavir, violina i violončelo), a istodobno se i tematizira određenost glazbe njezinom temeljnom, vremenskom dimenzijom. U tom smislu, ovo se djelo poglavito nadovezuje na skladbu 4 estancias iz 2012. godine, također nagrađenu Nagradom “Josip Štolcer Slavenski”. Tarbuk se, međutim, ne ponavlja. Jer, usprkos činjenici da se obje skladbe temelje, među ostalim, na serijalnim načelima, kao i na skladateljsko-tehničkim postupcima koji nose izravne odzvone djela autora prve polovine prošloga stoljeća, a posredno su zagledana i puno dalje u prošlost, do baroknih majstora, pa čak i frankoflamanskih polifoničara, Quattre épigrames istodobno su i posve samosvojno djelo. Odustajući od polistilizma i izvanglazbene programnosti, odrednica inače bitnih za velik dio njegova opusa, Tarbuk ovdje donosi “program” koji je izrazito unutarglazben. Četiri stavka tako su četiri ogleda o različitim aspektima protoka glazbenoga vremena, kojemu se u konačnici, kako ističe i sam skladatelj u popratnome tekstu, “ne može uteći”. Ti eseji ujedno su i suptilne posvete starijim majstorima, premda nipošto ne na razini citatnosti i/ili parafraziranja. U korištenju zrcalnih obrazaca u prvome stavku moguće je tako naslutiti Tarbukovu duhovnu bliskost s, primjerice, Bartókom ili čak Machautom; “zaustavljeno” vrijeme drugoga stavka, s kaleidoskopskim mijenama zvukovnih boja podsjetit će na neke Schönbergove ili Webernove opuse, pa čak i na polagani stavak Vivaldijeva Koncerta za četiri violine u h-molu (i njegovu obradu u Bachovu Koncertu za četiri klavira u a-molu); Hindemithu, a još i više – ponovno – Bachu podosta duguje završna fuga. U kontekstu hrvatske glazbene baštine, serijalni postupci u tim stavcima svakako nude i asocijacije na (proto)serijalnost nekih djela Josipa Štolcera Slavenskog – primjerice Chaosa – kao i na načela organizacije glazbene građe u djelima Rubena Radice. No, najpoetičniji, treći stavak Tarbukovih Četiriju epigrama ostavlja dojam hommagea Tarbukovu učitelju Stanku Horvatu i njegovoj trajnoj vjeri u melodiju i latentnu “pjevnost” instrumenata. Taj stavak kao da u sebi nosi i temeljni zaključak ovih četiriju promišljanja glazbenoga vremena – ako se vrijeme već ne može izokrenuti i/ili zaustaviti, ako mu se, štoviše, “ne može uteći”, onda se barem može i treba uživati u ljepoti njegova trajanja.
Tom Cruise se vraća! U filmu o natjecanju, obitelji, žrtvovanju, junaštvu, zrakoplovstvu…
Nakon više od trideset godina služenja kao jedan od najboljih pilota mornarice, Pete “Maverick” Mitchell (Tom Cruise) je tamo gdje pripada, izbjegava napredovanje u čin koji bi ga “prizemljio”. Kad se nađe kako obučava odred mladih pilota Top Gun-a za specijaliziranu misiju, kakvu još niti jedan pilot nije vidio, Maverick susreće Bradleyja Bradshawa (Miles Teller), sina svog pokojnog prijatelja, Nicka Bradshawa, zvanog “Goose”. Suočavajući se s neizvjesnom budućnošću i s duhovima svoje prošlosti, Maverick se uvlači u sukob s vlastitim najdubljim strahovima, koji će kulminirati misijom koja zahtijeva konačnu žrtvu od onih koji će biti izabrani da uzlete.
Organizator Grad Čakovec i suorganizatori Centar za kulturu Čakovec, Turistička zajednica grada Čakovca i Radio 1 ovog vikenda pozivaju vas na drive-in projekcije. Ulaz besplatan!
Na livadi kod gradskih bazena prikazivat će se filmski hit „Parazit“.
RASPORED PRIKAZIVANJA:
petak, 8. svibnja u 20 sati
subota, 9. svibnja u 20 sati
U slučaju kiše projekcija se neće održati!
PARAZIT / Parasite
komedija, drama, triler/ Južna Koreja/ 2019.
Režija: Bong Joon Ho
Uloge: Song Kang Ho, Lee Sun Kyun, Cho Yeo Jeong
NAGRADE:
CANNES FILM FESTIVAL 2019. – DOBITNIK ZLATNE PALME ZA NAJBOLJI FILM! DOBITNIK 4 NAGRADE OSCAR:
Najbolji film
Najbolji redatelj
Najbolji originalni scenarij
Najbolji međunarodni film
Četveročlana obitelj Ki-taeka je bliska, ali potpuno nezaposlena, pred njom je mračna budućnost. Sina Ki-wooa preporučuje njegov prijatelj, student na prestižnom sveučilištu, za dobro plaćeni posao podučavanja, te se nada da će tako imati redovite prihode. Sa svim očekivanjima svoje obitelji, Ki-woo odlazi u obiteljski dom na intervju. Stigavši u kuću gospodina Parka, vlasnika globalne IT tvrtke, Ki-woo susreće njegovu suprugu Yeon-kia, lijepu mladu damu. Ali nakon ovog prvog susreta između dviju obitelji, uslijedit će nezaustavljivi niz nezgoda.
KAZALIŠNA DRUŽINA PINKLEC ČAKOVEC & HRVATSKO NARODNO KAZALIŠTE U VARAŽDINU
KAO VODA
Ana Prolić
(dramsko lutkarska predstava)
Redatelj: Romano Bogdan
Tekst i dramaturgija: Ana Prolić
Scenografija, oblikovanje lutki i kostimografija: Leo Vukelić
Glazba: Nenad Kovačić
Oblikovanje rasvjete: Neven Taradi
Igraju: Mario Jakšić, Karolina Horvat, Tena Antonija Torjanac
O predstavi: Kap kiše prelazi u kap jezera, oblak u jezero. Dan postaje noć, gusjenica leptir. List nošen vjetrom postaje riba, doživljen putem dodira pauk postaje meko klupko baršuna. Tuga se pretače u radost, život u smrt.
Kroz narativno jednostavnu priču u čijem su središtu Djevojčica s pletenicom u kosi i Dječak u žutim čizmicama, Kao voda tematizira sveprisutnost i neminovnost neprestane mijene. Poučeni dinamikom zbivanja u okolini, u njihovom odnosu, u vlastitim percepcijama i doživljajima – u kojima ništa ne nestaje, samo mijenja oblik – Djevojčica Dječak prihvatit će mijenu kao integralni dio života. No nas će naučiti da se ne poistovjećujemo s prolaznim, ali i da, svaki trenutak proživimo u njegovoj punini, otkrivajući njegovu jedinstvenost i čudesnost.
Kao voda nema za cilj stvoriti jednoznačne slike i zatvorene narative, već rastvoriti svijet imaginacije, očuditi ono svakodnevno, intenzivirati percepciju, otvoriti jedan drugačiji, moguć, poetski način doživljaja u kojem događajnost zadobiva novu definiciju.
Igraju: Katarina Baban, Sanja Drakulić, Matija Kačan/Frano Novljan
Komedija Kerekesh Teatra u kojoj dvije cimerice muku muče sa susjedom koji se objesio točno kod njihovog prozora. Sofija i Marlena uspijevaju uvući visećeg susjeda u svoj stan i nakon nekoliko neuspjelih pokušaja oživljavanja, uz sve komplikacije, pokojni susjed ima još iznenađenja. Velikih.
Od
2. – 5. ožujka 2020. godine održana je 8. Međunarodna revija filmova za djecu.
U dvorani Centra za kulturu od ponedjeljka 2. ožujka do četvrtka 5. ožujka
2020. prikazano je ukupno osam europskih filmskih naslova.
–
ponedjeljak 2.3.2020 u 10 sati – Moje neobično ljeto s Tess (Mijn bijzonder
rare week met Tess), uvod u film održala je Berta Bacinger Klobučarić,
profesorica psihologije
–
ponedjeljak 2.3.2020. u 12 sati – Los Bando, uvod u film održala je
Tihana Preksavec, profesorica hrvatskog jezika
–
utorak 3.3.2020. u 10 sati – Gordon & Paddy, uvod u film održala je
Blaženka Hunjadi Bašek iz Knjižnice Nikola Zrinski
–
utorak 3.3.2020. u 12 sati – Brothers of the Wind, uvod u film održala
je Ljiljana Ille, nastavnica strukovnih predmeta
–
srijeda 4.3.2020. u 10 sati – Haker (Hacker), uvod u film održala je
Josipa Mijulkova, profesorica psihologije
–
srijeda 4.3.2020. u 12 sati – Praznici u divljini (Donne moi des ailes), uvod
u film održala je Andreja Bratinšćak, profesorica psihologije
–
četvrtak 5.3.2020. u 10 sati – Sune i Sune (Sune vs Sune), uvod u film održala
je Sunčica Novak, profesorica španjolskog jezika i pedagogije
–
četvrtak 5.3.2020. u 12 sati – Mala laž za veliki san (Of love and lies), uvod
u film održala je Nataša Kralj, profesorica hrvatskog jezika
Na
Maloj sceni Vinko Lisjak održane su četiri radionice:
–
ponedjeljak 2.3.2020. – radionica Osnove montaže filma, voditelj Robert
Lisjak, montažer
–
utorak 3.3.2020. – radionica Od ideje do kratkog filma, voditeljica
Marina Zlatarić, profesorica hrvatskog jezika
–
srijeda 4.3.2020. – radionica ŠAF- ova filmska kuhinja, voditeljice
Jasminka Bijelić Ljubić i Matea Barić (Škola animiranog filma Čakovec)
–
četvrtak 5.3.2020. – radionica za profesore Od stiha i eseja do kratkog filma,
voditeljica Marina Zlatarić, profesorica hrvatskog jezika
Kao i prethodnih godina, cilj Međunarodne revije je povećati razinu medijske pismenosti u osnovnim školama i vrtićima kroz praktični dio ( uvodi, gledanje, analiza filma i radionice) te nastaviti s daljnjim metodološkim pristupom razvijanja medijske pismenosti u školama kroz kino dvoranu Centra za kulturu Čakovec.
Zbog uvođenja mjera zaštite od korona virusa u Centru za kulturu Čakovec otkazuju se svi programi do ukidanja mjera.
UDRUŽENJE ARHITEKATA MEĐIMURJA
Bijenalne izložbe važan su doprinos dvadesetšestogodišnjem kontinuiranom djelovanju Udruženja arhitekata Međimurja (UAM), te uz pojedinačne autorske izričaje njegovih članica i članova, predstavljaju i prikaz specifičnog povijesnog trenutka u kojem se nalazi cjelokupno društvo, jer oblikovanje prostora nikada nije odvojivo od ljudi i konteksta u kojem nastaje.
Tako i ova 13. izložba, predstavljanjem projekata projektiranih i/ili izvedenih tijekom 2018. i 2019. godine, posjetiteljima daje sažetak slojevitosti i kompleksnosti bavljenja pitanjima prostora ostavljajući izlagačima slobodu odabira i prikaza radova prema vlastitim autorskim kriterijima i nahođenju.
Osim afirmacije i približavanja struke široj javnosti namjera izložbe je i međusobno poticanje članova UAM-a i svih uključenih u proces gradnje (investitori, suradnici inženjeri, izvođači i drugi) na podizanje kvalitete planiranja, programiranja, projektiranja, izvedbe, održavanja i zaštite prostora.
Velik broj izlagača djeluje u vlastitim uredima i tvrtkama što osim stručnih znanja zahtijeva i dodatne kompetencije iz područja poduzetništva i menadžmenta, sve sa ciljem pomirenja i balansiranja između zahtjeva investitora, zadanih prostornih parametara, tehničkih zahtjeva, dobrobiti zajednice, ali posebice zadržavanja jasne projektantske misli kroz sve faze projekta, od početnog definiranja programa do idejnog, glavnog, izvedbenog projekta, nadzora i izvedbe.
Dodatno nastojanje UAM-a je da zajedničkim radom svojih članova aktivno sudjeluje u iniciranju i provođenju interdisciplinarnih programa u zajednici koji afirmiraju arhitekturu, urbanizam i prostorno planiranje. Naglasak je stavljen na unapređenje kulture javnih prostora kroz edukaciju djece i mladih, a krajem 2018. organizirana je i tribina “Javni prostori Čakovca” s porukom da se prostor gradi i kvalitetnom mrežom javnih otvorenih površina, a ne samo gradnjom građevina.
Unatoč (pre)učestalim izmjenama zakona, pravilnika i propisa,primarno nastojanje članova UAM-a daljnje je fokusiranje na odgovorno planiranje i projektiranje, te kvalitetan spoj umjetničkog i inženjerskog znanja u unapređenju oblikovanja našeg prostora.
Zahvaljujemo Hrvatskoj komori arhitekata i sponzorima na potpori, te Centru za kulturu Čakovec na ustupljenom prostoru i pomoći pri organizaciji.
Upravni odbor UAM-a:
Marina Mrla, mag. ing. arh. / predsjednica UAM-a /
Crkva sv. Antuna Padovanskog Čakovec – Jug – nedjelja 14.6.2020. u 20.00 sati
KONCERT
VARAŽDINSKI KOMORNI ORKESTAR
KONCERT ORGANIZIRAN UZ POTPORU MINISTARSTVA KULTURE REPUBLIKE HRVATSKE.
Varaždinski komorni orkestar danas nastavlja višegodišnju tradiciju komornog i orkestralnog muziciranja u Varaždinu, osobito jaku pedesetih i šezdesetih godina prošlog stoljeća. Nakon što je dekretom ukinut rad ondašnjeg kazališnog orkestra, Varaždin je tridesetak godina bio bez vlastitog orkestralnog ansambla, da bi se tek u samostalnoj Hrvatskoj konačno ostvarila zamisao o orkestru kao posebnom i trajnom čimbeniku kulturnog života grada. Zasluga je to mnogih Varaždinaca, posebno profesionalnih glazbenika-gudača, članova najuglednijih zagrebačkih orkestara i pedagoga varaždinske glazbene škole.
Kapitalna djelatnost orkestra je ciklus od pet premijernih koncerata u koncertnoj dvorani HNK-a u Varaždinu, kao i redovito sudjelovanje na Varaždinskim baroknim večerima. Orkestar ujedno nastupa i diljem Hrvatske: Zagreb, Dubrovnik, Split, Zadar, Opatija, Osijek, Karlovac, Čakovec… Gostovao je u Sloveniji, Njemačkoj, Austriji te Bosni i Hercegovini.
Uz to orkestar je snimio i tri CD-a snimljena sa maestrom Pavlom Dešpaljem: Serenade Dvoraka i Suka (1998.), Nokturno (2001.) i Souvenir i Serenada (2005.). U povodu desete obljetnice, u svibnju 2004. godine izdana je monografija “Varaždinski komorni orkestar (1994.-2004.)” sa prigodnim CD-om na kojemu su fragmenti izvedaba sa koncerata u tom razdoblju.
Iako vrlo često nastupa bez dirigenta, težeći prvenstveno kvalitetu, orkestar povremeno surađuje sa dirigentima – uglednim umjetnicima: Pavle Dešpalj (ujedno i počasni član orkestra), Milan Horvat, Kazushi Ono, Marko Letonja, Vjekoslav Šutej, Uroš Lajovic, Vladimir Kranjčević, Mladen Tarbuk, Ivo Lipanović, Zoran Juranić, Ivan Repušić…
Uz orkestar su kao solisti nastupali eminentni instrumentalisti i pjevači: Ruža Pospiš-Baldani, Dubravka Tomšič-Srebotnjak, Dunja Vejzović, Višnja Mažuran, Monika Leskovar, Karmen Pečar, Renata Pokupić, Radovan Vlatković, David Geringas, Valter Dešpalj, Dora Schwarzberg, Branimir Slokar, Peter Soave, Stanko Arnold, Ištvan Römer, Lovro Pogorelić,Božo Paradžik, Inva Mula…
Uz dva stalnog koncertmajstora (Dunja Bontek i Ivana Penić Defar) orkestar često angažira i goste-koncertmajstore: Leon Spierer, Catherine Mackintosh, Taras Pečeny, Tamara Smirnova, Aleksandar Ivić, Boro Martinić, Mario Korunić, Latica Honda-Rosenberg, Stefan Milenkovich.
Orkestar je dobitnik nagrade Varaždinskih baroknih večeri ‘Ivan Lukačić’, nagrade HDGU-a ‘Milka Trnina’ kao i Plakete grada Varaždina. Za nastup na Splitskom ljetu 2008. godine dobili smo nagradu ‘Judita’. Za nastup na Dubrovačkom ljetnom festivalu 2007. godine orkestar je nagrađen nagradom ‘Orlando’, a za nastup na Varaždinskim baroknim večerima nagradu ‘Jurica Murai’ za najbolju interpretaciju solista, dirigenta ili komornog ansambla.
animirani obiteljski film sinkroniziran na hrvatski jezik / SAD / 2020.
Režija: Dan Scanlon
RASPORED PRIKAZIVANJA:
nedjelja 7.6. u 16.00 sati
Smješten u predgrađu izmišljenog svijeta, Disneyev i Pixarov “Naprijed” predstavlja dvojicu tinejdžera vilenjaka koji se upuštaju u uzbudljivu misiju otkrivanja postoji li u svijetu još uvijek bar malo čarolije. Originalni film studija Pixar režirao je Dan Scanlon, a producirala Kori Rae – ovo je ujedno i duo koji nam je donio hit „Čudovišta iz ormara“.
Trajanje: 102 minute
Za sve uzraste.
Ulaznica: dječja tribina nedjeljom 20,00 kuna
Molimo koristite mogućnost online kupnje ulaznica.
Da bismo pružili najbolje iskustvo, koristimo tehnologije poput kolačića za čuvanje i/ili pristup informacijama o uređaju. Suglasnost s ovim tehnologijama će nam omogućiti da obrađujemo podatke kao što su ponašanje pri pregledavanju ili jedinstveni ID-ovi na ovoj web stranici. Nepristanak ili povlačenje suglasnosti može negativno utjecati na određene karakteristike i funkcije.
Funkcionalni
Uvijek aktivni
Tehničko skladištenje ili pristup je striktno neophodan za legitimnu svrhu omogućavanja korištenja određene usluge koju izričito traži pretplatnik ili korisnik, ili u jedinu svrhu izvršenja prijenosa komunikacije preko elektronske komunikacijske mreže.
Postavke
Tehničko skladištenje ili pristup su neophodni za legitimnu svrhu čuvanja podešavanja koje ne traži pretplatnik ili korisnik.
Statistika
Tehničko skladište ili pristup koji se koristi isključivo u statističke svrhe.Tehničko skladište ili pristup koji se koristi isključivo u anonimne statističke svrhe. Bez sudskog naloga, dobrovoljne suglasnosti od strane vašeg dobavljača internet usluge ili dodatnih zapisa treće strane, informacije sačuvane ili preuzete samo za ovu svrhu obično se ne mogu koristiti za vašu identifikaciju.
Marketing
Tehničko skladište ili pristup su potrebni za kreiranje korisničkih profila za slanje reklama ili za praćenje korisnika na web stranici ili na nekoliko web stranica u slične marketinške svrhe.