Centar za kulturu Čakovec, srijeda 1.7.2020. u 19.30 sati
KONCERT – LUKA JALŠOVEC, klavir
Luka Jalšovec rođen je 2000. u Čakovcu. U 9. godini života počinje svirati bubnjeve te nakon 6. razreda otkriva klavir, počevši samouk s improvizacijom i sviranjem po sluhu. Potaknut muzikom Ludwiga van Beethovena, u dobi od 15 godina upisuje pripremni razred teoretskog smjera u Glazbenoj školi u Varaždinu te godinu dana kasnije klavirski odjel srednje glazbene škole u klasi prof. Lee Šantek. U Gimnaziji Josipa Slavenskog Čakovec paralelno pohađa prirodoslovno-matematički smjer. Sudjelovao je na seminarima kod eminentnih profesora poput Srđana Čaldarovića, Đorđa Stanettija, Harija Guseka i Nataše Veljković. Na međunarodnim natjecanjima osvaja II. nagradu na festivalu „Primavera“ u Bijeljini, II. nagradu na „Festivalu pijanizma“ u Sremskoj Mitrovici, II. nagradu na natjecanju „Ivan Rijavec“ u Rogaškoj Slatini i III. nagradu iz solfeggia na natjecanju „Sonus op.5“ u Križevcima, a 2019. bio je i dobitnik nagrade „Zdenko Barbarić“. Dvaput nastupa kao solist s Varaždinskim komornim orkestrom od kojih jednom u sklopu festivala „Varaždinske barokne večeri“.
PROGRAM:
J. Slavenski: Međimurska pesma/Voda zvira
J. S. Bach: Preludij i fuga u E-duru, WTK II. svezak
L.v. Beethoven: Sonata op.90 u e-molu
I.Mit Lebhaftigkeit und durchaus mit Empfindung und Ausdruck
II.Nicht zu geschwind und sehr singbar vorgetragen
E. Rautavaara: Etida op.42 br.1 – „Terssit/Terce“
R. Schumann: 3 Phantasiestücke op.111
I. Sehr rasch, mit leidenschaftlichem Vortrag
II. Ziemlich langsam
III. Kräftig und sehr markiert
S. Rahmanjinov: Etida-slika op.33 br.3 u c-molu – Grave
Ulaznica: 30,00 kuna (u prodaji online i na blagajni Centra za kulturu Čakovec)
Nina Tarandek, mezzosopran; Nikola Grabar, klavirska
pratnja
Franz Liszt / Gaetano Donizetti: Réminiscences
de Lucia di Lammermoor
Martina Filjak, klavir
Alfi Kabiljo, Jure Stubičanec: Međimurje zeleno
Nina Tarandek, mezzosopran; Nikola Grabar, klavirska
pratnja
Ernesto De Curtis: Non ti scordar di me / Nemoj me zaboraviti
Nina Tarandek, mezzosopran; Domagoj Dorotić, tenor; Nikola
Grabar, klavirska pratnja
Agustín Lara: Granada
Domagoj Dorotić, tenor;
Mario Šoša, klavirska pratnja
Franz Lehár: Giuditta / Judita
Meine Lippen sie
küssen so heiß / Moje usne tako vrelo
ljube
Marija Kuhar Šoša,
sopran; Mario Šoša, klavirska pratnja
Giuseppe Verdi: La Traviata
Libiamo /
Sad pijmo
Marija Kuhar Šoša, sopran; Nina Tarandek, mezzosopran;
Domagoj Dorotić, tenor; Mario Šoša, klavirska pratnja
O izvođačima:
MARTINA FILJAK
“Martina Filjak revealed herself to be a premium class
pianist”
Süddeutsche Zeitung
“Brilliant , sensitive and imaginative playing with
resourcefulness of technique and naturalness of musicality …a striking
individuality …a pianist to watch”
The New York Times
Pijanistica Martina Filjak svojom istovremeno
strastvenom i lirskom svirkom te tehničkom perfekcijom redovito oduševljava međunarodnu
javnost i kritiku kao „umjetnica galvanizirajuće snage“ s „magnetskom scenskom
prisutnošću“. Pažnju šire međunarodne javnosti privukla je 2009., kada je
osvojila Zlatnu medalju
i niz posebnih priznanja na renomiranom međunarodnom natjecanju u Clevelandu te
ubrzo potom debitirala u dvoranama Konzerthaus u Berlinu, Musikverein u Beču te
dvorani Zankel u Carnegie Hallu („Živopisna
i privlačna scenska prisutnost… Snalažljivost tehnike i prirodnost
muzikalnosti… Pijanistica vrijedna pozornosti“ – The New York Times).
Neposredno prije Clevelanda bila je dobitnica prvih nagrada na natjecanjima Viotti (2007.) i Maria Canals u Barceloni (2008.) te je bila laureat natjecanja Busoni u Bolzanu.
Rođena u glazbeničkoj obitelji, glasovir je počela učiti s pet godina, a
već u šestoj prvi put javno nastupa. Glazbenu je naobrazbu stekla na Muzičkoj
akademiji u Zagrebu i na Bečkom konzervatoriju, a potom je završila u
renomiranoj klasi za soliste u Hannoveru. Pohađala je i majstorske tečajeve na
prestižnoj Klavirskoj akademiji na jezeru Como u Italiji. Dobitnica je brojnih
nagrada i priznanja, među kojima su nagrada Vladimir
Nazor za izvedbe Brahmsova 1. koncerta i Kelemenova koncerta, nagrada Milka Trnina Hrvatskoga društva
glazbenih umjetnika, nagrada Orlando
za nastup na Dubrovačkim ljetnim igrama
i Judita za izvedbu koncerta Dore
Pejačević na Splitskom ljetu, a 2009.
odlikovana je Redom hrvatskog pletera za postignuća u glazbi.
Posljednjih nekoliko sezona Martina je nastupala uz vodeće svjetske
orkestre poput The Cleveland Orchestra, San Diego Symphony, The Florida
Orchestra, Strasbourg Philharmonic, Barcelona Symphony, Bilbao Symphony,
Deutsche Radio Philharmonie, Staatskapelle Weimar, Staatskapelle Halle, Bremen
Philharmonic, Lübeck Philharmonic, Robert Schumann Philharmonie Chemnitz,
Slovenska filharmonija, Japan Century Symphony Orchestra, Israel Chamber Orchestra
i Orchestra Simfonica La Verdi iz Milana. Također, nastupala je na znamenitim
pozornicama dvorana kao što su Concertgebouw Amsterdam, Konzerthaus Berlin,
l’Auditori and Palau de la Música Catalana u Barceloni, Zankel Hall u Carnegie
Hallu u New Yorku, Jordan Hall u Bostonu, Teatro San Carlo, Sala Verdi, Salle
Gaveau, Musikverein i Konzerthaus u Beču, NDR dvorana u Hannoveru, Residenz u
Münchenu, Auditorio Nacional u Madridu te Ravinia Festival u Chicagu.
Zadnjih godina Martina vrlo često surađuje s uglednim dirigentima kao što
su JoAnn Falletta, Stanislav Kochanovsky, Alexander Shelley, Hans Graf, Markus
Poschner, Sebastian Lang-Lessing, Josep Caballe-Domenech, Tito Munoz, Carlos
Miguel Prieto i Stefan Sanderling. Svoju ljubav prema komornom muziciranju
njeguje redovitim nastupima i suradnjama s umjetnicima kao što su Szymanowski
Quartet, Ensemble Berlin, Dmitry Sinkovsky, Radovan Vlatković, Marija Pavlović,
Tatjana Vassiljeva, Felix Klieser i Monika Leskovar.
Koncertnu sezonu 2018./2019. započela je izvedbom Brahmsova 2. klavirskog
koncerta uz orkestar Staatskapelle Halle na glazbenom festivalu u Chorinu, a
nastavila ju je nastupima na Samoborskoj
glazbenoj jeseni te nizom nastupa uz orkestre i dirigente Orquesta
Filarmonica de Bogota i Diego Naser, the New West Symphony i Fawzi Haimor, the
Norddeutsche Philharmonie Rostock i Nicholas Milton, the Colorado Springs
Philharmonic i Josep Caballe Domenech, the Malaga Philharmonic i Guillermo
Garcia Calvo, the Capella Quileia i Paul Goodwin, the Philharmonic Orchestra of
Teatro Colon i Manuel Hernandez Silva, kao i uz ansambl Zagrebačkih solista. Martinin široki repertoar obuhvaća literaturu
od Bacha do Beria te preko trideset klavirskih koncerata.
Martina tečno govori 7 jezika. Na svoju sreću, kao aktivni izvođač, voli putovati. „Volim prirodu. U prirodi sam istinski sretna. Oduševljava me glazba koja evocira zvukove prirode i folklorne melodije. Primjerice, Bartókova suita Na otvorenome, Six Encores od Beria (Wasserklavier, Erdenklavier, Feuerklavier i Luftklavier) te Ravelova Une barque sur l’océan svakako spadaju među moja najdraža djela. Istovremeno me privlači komorno muziciranje, ali i tehnički i intelektualno zahtjevna i komplicirana djela, kao što su Beethovenova Hammerklavier Sonata i Bartókov Klavirski koncert br. 2.“
MARIJA KUHAR ŠOŠA
Sopranistica Marija
Kuhar Šoša (Žminj, 1982.) godine 2006. s odličnim je uspjehom diplomirala
glazbenu kulturu i pjevanje na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi Lidije
Horvat Dunjko. Za vrijeme i nakon studija osvojila je brojne nagrade i
priznanja u Hrvatskoj i inozemstvu: tri posebne nagrade kao najmlađa
finalistica na Međunarodnom pjevačkom natjecanju u Passau (Njemačka) 2005. godine,
prvu nagradu i posebnu nagradu opere Hrvatskog narodnog kazališta u Splitu na
Prvom natjecanju za stipendiranje mladih pjevača pod pokroviteljstvom Društva
pokrovitelja Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu i Vero Vision 2006., nagradu
za najbolju izvedbu djela hrvatskog skladatelja na Međunarodnom natjecanju Ferdo Livadić 2006. u Samoboru, Rektorovu
nagradu 2006. za nastup u Requiemu W.
A. Mozarta sa zborom i orkestrom Muzičke akademije pod vodstvom dirigenta
Aleksandra Kalajdžića u KDVL u Zagrebu, Nagradu hrvatskog glumišta 2007. za
najboljeg mladog opernog pjevača do 30 godina za ulogu Constanze (F. Poulanc: Razgovori karmelićanki) u HNK Zagreb,
nagradu Marijana Radev za najbolje
umjetničko ostvarenje u HNK Zagreb u sezoni 2008./2009. za ulogu Nanette (G. Verdi:
Falstaff) te nagradu Zagrebačke
filharmonije za najboljeg mladog glazbenika u 2009. godini.
U Hrvatskom
narodnom kazalištu u Zagrebu nastupala je u ulozi Pastirice (M. Ravel: Dijete i čarolije), Luige (G. Donizetti:
Kazališne zgode i nezgode), Papagene,
1. dječaka, Pamine (W. A. Mozart: Čarobna
frula), Annine (G. Verdi: Traviata),
Zerline (W. A. Mozart: Don Giovanni),
Oscara (G. Verdi: Un ballo in maschera),
Constanze (Poulanc: Razgovor karmelićanki),
Frasquite (G. Bizet: Carmen),
Genovieffe i Laurette (G. Puccini: Triptih),
Clorinde (G. Rossini: Pepeljuga),
Nanette (G. Verdi: Falstaff), Maria
Bellacante (P. Lunda: Vještica Hillary),
Adele (R. Strauss: Šišmiš), Esmeralde
(B. Smetana: Prodana nevjesta), Adine
(G. Donizetti: Ljubavni napitak),
Marice (Humperdink: Ivica i Marica),
Jelene (I. pl Zajc: Nikola Šubić Zrinjski), Musette (G. Puccini: La Bohème), Susanne (W. A. Mozart: Le nozze di Figaro).
Gostovala
je kao Oscar (Ballo in maschera) u
Teatro Vittorio Emanuelle u Messini (Italija), te kao Catalina (E. Palomar: Juana) u Halleu (Njemačka) i u Barceloni (Španjolska). Ostvarila je zapažene
nastupe i u raznim projektima: C. Monteverdi: Božićne Vespere, W. A. Mozart: Requiem
i Exultate, jubilate, G. F. Handel: Messiah, J. S. Bach: Magnificat, Charpentier: Te Deum, G. Faure: Requiem, Vivaldi: Gloria,
C. Saint Saens: Oratorio de noel,
Mahler: 4. simfonija, J. Brahms: Ein
Deutsches Requiem, B. Papandopulo: Osorski
rekvijem.
Surađuje s Hrvatskim
baroknim ansamblom, a nastupala je i s brojnim drugim hrvatskim i inozemnim
orkestrima (Zagrebačka filharmonija, Slovenska filharmonija, Beogradska filharmonija,
Simfonijski orkestar HRT-a, Cantus ansambl, Zagrebački solisti, Orkestar opere
HNK Zagreb, Orkestar opere u Tirani) i dirigentima (Pavle Dešpalj, Ivo
Lipanović, Nikša Bareza, Vjekoslav Šutej, Ivan Repušić, Vladimir Kranjčević,
Aleksandar Kalajdžić, Uroš Lajovic, Antonello Alemandi, Johannes Wildner,
Lothar Zagrosek, D. Kitajenko, Marko Letonja, Zubin Mehta).
Nastupala je na Dubrovačkim ljetnim igrama, Splitskom ljetu, Večerima u Sv. Donatu u Zadru, Osorskim
glazbenim večerima, Varaždinskim
baroknim večerima, festivalu Orgulje
Heferer i Sceni Amadeo. U
suradnji s Europskim kulturnim forumom 2006. godine održala je koncert na
dodjeli nagrade Europskog kulturnog foruma za posebna dostignuća, koja je
dodijeljena Hansu Dietrichu Genscheru. Od značajnijih nastupa izdvaja se
također i nastup na otvorenju festivala Julian
Rachlin 2011. u Dubrovniku, s Beogradskom filharmonijom pod ravnanjem
Zubina Mehte. Nastupala je diljem Europe te održala niz zapaženih recitala u
Hrvatskoj. Surađivala je s nekolicinom hrvatskih skladatelja (Bruno Krajcar,
Massimo Brajković, Zoran Novačić, Tomislav Uhlik, Mirela Ivičević, Silvio
Foretić, Bruno Vlahek, Marko Ruždjak). Snimala je djela Brune Krajcara,
Massima Brajkovića, Requiem Borisa
Papandopula sa zborom i orkestrom HRT-a te Membra
Jesu Nostri D. Buxtehudea sa zborom Ivan
Filipović i Hrvatskim baroknim ansamblom.
U suradnji s Državnim arhivom u Pazinu izdala je nosač zvuka Arie Nove del 1741. Članica je Društva hrvatskih glazbenih umjetnika. Od 2006. do 2009. godine bila je stipendistica CEE Musiktheater i Deutsche Bank. Godine 2015. izabrana je u zvanje docenta na Muzičkoj akademiji Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli. Usavršava se kod Olivere Miljaković i Silvie dalla Benette.
NINA TARANDEK
Mezzosopranistica Nina Tarandek rođena je u Čakovcu.
Glazbeno školovanje započela je na Glazbenoj
školi u Varaždinu, gdje je upisalateoretski smjer i solo
pjevanje u klasi prof. Darije Hreljanović. Magistrirala je studij opernog pjevanja2011. godine
na Konzervatoriju grada Beča u klasi Julije Conwell i Ute Schwabe te smjer lieda i oratorijakod primadone
Birgid Steinberger. Godine 2006. osvojila je prvu nagradu na natjecanju Fidelio u Beču. Već u vrijeme studija
debitirala je u bečkoj
Volksoperite u Teatro
Teresa Carrano u Caracasu (Venezuela)
u ulozi Dorabelle(Cosi
fan tutte)s poznatim Orkestrom Simon Bolivar. Godine 2009. pjevala je na svjetskoj premijeri
jednu od glavnih uloga u operi Mae Mona Christopha Ehrenfellnera, koji
je pisao ulogu upravo za nju. Slijedio je debitantski nastup u poznatom Theater an der Wien u operi Der Prinz von Homburg uz maestra Marca Albrechtai redatelja Christofa Loya.
Od rujna 2009. godine do lipnja 2011. godine bila je članica međunarodnog
opernog studija Opere u Frankfurtu, gdje je već pjevala zapažene uloge kao što
su Alisa(Lucia di
Lammermoor),Cherubino (Figarov pir),Druga dama(Čarobna frula),
Carmela(La vida breve) te je debitirala u Alte Oper (Stara Opera)u Puccinijevoj La Rondine. U ljeto 2010. godine pjevala je
vrlo zahtjevnu glavnu ulogu La Malaspina(Luci mie traditrici),
poznatog kompozitora 21. stoljeća Sciarrina,na festivalu CantiereInternationale d´Arte u
Montepulcianu. Snimka se nalazi na DVD-u (Euro Arts) i CD-u (Stradivarius) u
prodaji diljem svijeta.
U sezoni 2012./13. postaje stalnom članicom ansambla ugledne Opere u
Frankfurtu, gdje je do sad pjevala niz važnih uloga koje su joj donijele sjajne
kritike, a to su Cherubino (Figarov
pir), Angelina (La
Cenerentola), Sesto (Giulio Cesare), Dorabella (Cosi fan tutte),
Waltraute (Walkire), Zerlina (Don Giovanni), Tebaldo (Don Carlo), Flora (Traviata),
Wirtstochter (Die Königskinder) i Kate (Owen Wingrave). Godine 2011. ostvarila je veliki
uspjeh u ulozi Cherubino (Figarov pir)na ljetnom opernom festivalu Opere Klosterneuburg te istom
ulogom 2017. uz maestra Rubena
Dubrovskog u Theatru Darmstadt. Godine 2012.
debitirala je na pozornici Dresden
Semperoperu ulozi Didone
(Didona i Eneja) te iste godine debitirala u ulozi Mercédès (Carmen) na ljetnom
festivalu St. Margarethen. Ostali angažmani vode je u Theater Freiburg,
gdje je pjevala ulogu Sesta,te
u Vilnius City Operu, gdje je nastupala u ulozi Dorabelle. Godine 2018.
bila je nominirana u kategoriji Pjevačica godine u stručnom časopisu Opernwelt.
Na ljeto 2019. godine vraća se na ljetni festival St. Margarethen, gdje pjeva Drugu damu (Čarobna frula). U sezoni 2019./2020. Godine, uz Zerlinu (Don Giovanni) i Tebalda (Don Carlo),pjeva
i tri nove uloge u novim produkcijama opere u Frankfurtu: Cleone (Penelope), Madama La Rosa (La Gazzetta), koja jojje
donijela sjajne pohvale kritičara, te ulogu Kurfürstin (Der Prinz von Homburg).Krajem 2020.
godine slijedi gostovanje na Tirolskom
festivalu u Erlu u ulozi
Beppe (L’amico Fritz) skladatelja
P. Mascagnija.
Uz brojne koncertne nastupe diljem Europe, nastupala je s hr-Sinfonieorchesterna tradicionalnom Novogodišnjem koncertu u Wiesbadener Kurhausu i recitalu pjesama u Abu Dhabiju.Bila je na nacionalnoj turneji Verdijeva Requiema s Landesjugendorchester NRW.Pjevala je ulogu Anne Kennedyu koncertnoj produkciji Maria Stuarda u Alte Operi u Frankfurtu. Nastupila je s poznatim Salzburger Mozarteum Orkestrompod vodstvom dirigenta Leopolda Hagera u Mozartovoj Misi u c-molui Beethovenovoj Simfoniji br. 9 na festivalu DeMusica Religiosa de Cuenca u Španjolskoj. Zatim je slijedila koncertna turneja s Wiener Philharmoniker po najvećim gradovima Kine, te opera gala koncert Tribute to Jarmila Novotna u Rudolfinumu (Prag) sa češkim Radijskim simfonijskim orkestrom, te Opera Gala sa Zagrebačkim simfonijskim orkestrom i dirigentom Pavlom Dešpaljem. Slijedeća koncertna izvedba opere Lukavalisica vodi je na gostovanje u minhenski Gasteig s Bavarskim simfonijskim orkestro uz poznatog maestra Franza Welsera-Mösta. Gostovala je na Kasseler Musiktagen i u hr-Sendesaal (Koncertna dvorana radiotelevizije Hessen), gdje je pjevala Wesendonck Lieder R. Wagnera uz pratnju Frankfurtskog gudačkog seksteta. U poznatom Musikvereinuu Beču gostovala je uz pratnju ansambla Bečkih filharmoničara Wiener Virtuosen, gdje je pjevala Pergolesijev StabatMater.
DOMAGOJ DOROTIĆ
Tenor Domagoj Dorotić glazbeno obrazovanje
počeo je kao trubač u Glazbenoj školi Ferdo
Livadić u Samoboru, a srednju glazbenu školu završio je u Zagrebu na
Glazbenom učilištu Elly Bašić 1999.
godine. Diplomirao je 2008. godine u klasi profesorice Vlatke Oršanić na
Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Dvije godine poslije postaje solist opere HNK u
Zagrebu. Od tada je, među ostalim, u HNK u Zagrebu ostvario uloge u
operama Nikola Šubić Zrinjski Ivana
pl. Zajca (Juranić), Parsifal R.
Wagnera (Treći štitonoša), Mazeppa P.
I. Čajkovskog (Andrej), Gianni
Schicchi G. Puccinija (Rinuccio), Hamlet A. Thomasa (Laert), Ljubavni napitak G. Donizettija (Nemorino), Evgenij Onjegin P. I. Čajkovskog
(Lenski), Tosca G.
Puccinija (Cavaradossi), Ekvinocij I.
Brkanovića (Ivo) i dr. Istovremeno je nastupao i u splitskom HNK u operama Macbeth G. Verdija (Macduff), Adel i Mara J. Hatzea (Adel), Nabucco G. Verdija, Cavalleria rusticana P. Mascagnija (Turiddu), Traviata G. Verdija
(Alfredo), Ukleti Holandez R.
Wagnera (Steuermann), Ernani G.
Verdija (Ernani) itd. Od gostovanja na inozemnim pozornicama izdvaja se nastup
u ulozi Lenskog u Litvanskoj nacionalnoj operi u Rigi. Od 2015. do 2020. angažiran
je u statusu prvaka u Operi HNK u Osijeku, gdje je nastupio u naslovnoj ulozi
na premijeri opere Porin Vatroslava
Lisinskog, kao Manrico na premijeri Verdijeva Trubadura te kao Don José na premijeri Bizetove Carmen. Od veljače 2020. angažiran je u
Hrvatskom narodnom kazalištu Ivana pl. Zajca u Rijeci.
Nerijetko
nastupa i koncertno, surađujući s našim i stranim istaknutim dirigentima i
ansamblima, pjevajući zahtjevna oratorijska djela kao što su Verdijev Requiem, Beethovenova Misa Solemnis, Dvořákov Stabat Mater, Janáčekova Glagoljaška misa, Papandopulova Hrvatska misa itd. Također, imao je čast
sudjelovati na snimanju CD-a prve hrvatske opere Ljubav i zloba u produkciji Hrvatske radiotelevizije u glavnoj
tenorskoj ulozi te na snimanju nosača zvuka opere Nikola Šubić Zrinski, također u produkciji HRT-a.
Među nagradama ističu se Rektorova nagrada za ulogu Rinuccia u operi Gianni Schicchi u izvedbi HNK u Zagrebu (2008.), prva nagrada žirija na ljetnom opernom seminaru u Schloss Laubachu (2008.), Nagrada hrvatskoga glumišta za ulogu Maxa u operi Crux dissimulata Srećka Bradića u režiji Krešimira Dolenčića u produkciji HNK u Zagrebu i 25. MBZ-a i za ulogu Fentona u operi Falstaff u režiji Arnauda Bernarda i izvedbi HNK Zagreb (2009.), nagrada Ante Marušić HNK Split (2012.) te nagrada Vladimir Ruždjak HNK Zagreb za ulogu Cavaradossija u operi Tosca. Godine 2013. pjevao je hrvatsku himnu prigodom primanja Republike Hrvatske u Europsku uniju. Također se izdvaja i nastup prilikom predstavljanja hrvatske kulture u Manausu u Brazilu u povodu Svjetskog nogometnog prvenstva, nastup u Glagoljskoj misi Leoša Janáčeka uz Kraljevsku filharmoniju iz Liegea, te nastup na otvaranju Dubrovačkih ljetnih igara 2015.
MARIO ŠOŠA
Mario Šoša rođen je 1979. u Zadru. Nakon završetka srednjoškolskog
obrazovanja, 1998. godine upisuje studij klavira na Muzičkoj akademiji u
Zagrebu u klasi prof. Ljubomira Gašparovića, gdje diplomira 2003. godine. Nakon
diplome upisuje poslijediplomski studij na Sveučilištu Mozarteum u Salzburgu u
klasi Klausa Kaufmanna i magistrira 2006. godine. Još tijekom srednjoškolskog
obrazovanja te za vrijeme studija na Muzičkoj akademiji u Zagrebu osvaja brojne
nagrade i priznanja na regionalnim, državnim i međunarodnim natjecanjima, a od
njih vrijedi spomenuti specijalnu nagrada Društva hrvatskih skladatelja za
najbolju izvedbu djela hrvatskog autora na međunarodnom natjecanju Svetislav Stančić, nagradu istog društva
za najbolju izvedbu djela hrvatskih autora na tribini mladih umjetnika Darko Lukić, kao i nagradu Mozart Preis Sveučilišta Mozarteum.
Nastupio je s orkestrima Zagreb Sinfonietta, ansamblom Simfonijskog orkestra HRT-a, Zadarskim komornim orkestrom, kvartetom Zadarskog komornog orkestra te Zagrebačkim kvartetom, uz dirigente Pavla Dešpalja, Mladena Tarbuka, Tomislava Fačinija i Ivana Repušića. Sudjelovao je na festivalima Osorske glazbene večeri, Glazbene večeri u sv. Donatu, Scena Amadeo, Vukovarski festival komorne glazbe i drugim festivalima u Hrvatskoj. Bio je sudionik više međunarodnih seminara i majstorskih tečajeva, gdje se usavršavao kod niza pijanista i pedagoga kao što su Roger Muraro, Virginio Pavarana, Karl Heinz Kammerling, Julian Jackobson, Vladimir Krpan, Wan Ing Oei Ong, Oliver Kern, Thomas Boeckheler, Rudolf Kehrer, Dubravka Tomšič i Zagrebački kvartet. Bio je stipendist Grada Zadra i Ministarstva Znanosti i tehnologije RH, a dvije godine zaredom izabran je za stipendista Međunarodne zaklade Mozarteum (Internationale Stiftung Mozarteum), koja mu dodjeljuje stipendije HUEBEL i ISA. Član je Hrvatskog društva glazbenih umjetnika te trenutno radi kao predavač klavira na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Autor je, voditelj i izvođač u projektu integralnih izvedbi Mozartovih sonata, koji se provodio u na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u akademskoj godini 2017/2018.
NIKOLA GRABAR
Pijanist Nikola
Grabar rođen je u Hrvatskoj 1992. godine. Glazbeno školovanje započeo je u Umjetničkoj
školi Miroslav Magdalenić u Čakovcu u
klasi prof. Branimira Magdalenića. Nakon završene osnovne škole upisuje srednju
Glazbenu školu Pavla Markovca u Zagrebu u klasi prof. Domagoja Gušćića. Tijekom
školovanja svirao je na mnogo koncerata te neko vrijeme vodio dječji crkveni
zbor sv. Nikole Biskupa u Čakovcu. S
nepune 23 godine ukazala mu se prilika da ode raditi u Ujedinjene Arapske
Emirate, točnije u Dubai, gdje se zaposlio u tamošnjoj najistaknutijoj
glazbenoj školi, Brooklyn Melodies Music Centre. Nikola je najprije predavao
klavir da bi se kasnije prebacio na teoretski odjel, gdje je uz klavir kao
glavni instrument počeo predavati i glazbenu teoriju. Cijeli program školovanja
odvijao se po britanskom obrazovnom sustavu, ABRSM (Associated Board of the
Royal School of Music).
Godine 2017. Nikola je, uz posao u školi, počeo graditi glazbenu karijeru u
Dubaiju, te je počeo održavati koncerte ispred Burj Khalife kao i u Opernoj
kući u Dubaiju. Najveći uspjeh u Emiratima bio je nastup za sam doček nove
godine u poznatom „jarbol“ hotelu Burj Al
Arab. Poznatiji kao „čakovečki pijanista“, nakon povratka u Hrvatsku
redovan je gost na velikim manifestacijama i eventima te surađuje s
glazbenicima na hrvatskoj glazbenoj sceni.
Posljednji projekt koji ima iza sebe bio je Koncert
s najljepšim pogledom u Međimurju u Štrigovi na vrhu brežuljka Mađerkin
breg.
Uloge: Anya Taylor-Joy, Johnny Flynn, Bill Nighy, Mia Goth, Miranda Hart
Raspored prikazivanja:
subota 13.6. u 20 sati
nedjelja 14.6. u 20 sati
ponedjeljak 15.6. u 20 sati
Emmu, glavni lik prema istoimenom romanu Jane Austen iz 1815. glumi Anya Taylor-Joy, široj publici poznata po ulogama u filmovima Split, Glass i Morgan. Emma je bogata mlada žena iz uspavanog sela koja vjeruje da se neće udati, ali sigurna je da može uspjeti spojiti svoje susjede u romantičnu vezu.
Robert Bilott ugledni je korporacijski odvjetnik koji je čitavu svoju karijeru posvetio zastupanju velikih tvrtki kemijske industrije. Jednog mu dana u ured dolazi čovjek tvrdeći da je čitav jedan grad zagađen kemijskim nusproduktima koji pogubno djeluju na životinje i ljude. Robert odlazi u maleni grad istražiti situaciju i shvaća posljedice koje kemijska industrija ostavlja na ljude i okoliš, kao i činjenicu da su sva izvješća kemijskih kompanija, njegovih dotadašnjih klijenata, lažirana. Robert podiže tužbu protiv jedne od najvećih američkih kompanija kako bi dokazao da su tajili informacije o trovanju pitke vode već 40 godina. Kako bi otkrio tajne moćnika, Robert kreće u pravnu bitku za spas ljudi i okoliša, te sam protiv svih pokušava dokazati istinu.
Trajanje: 126 minuta
Preporučamo starijima od 12 godina.
Ulaznica: 25,00 kuna
Molimo koristite mogućnost online kupnje ulaznica.
Šef policijske uprave, žabac Gordon, sprema se za mirovinu i mora pronaći novog pomoćnika koji će ga zamijeniti. Pametna mišica odličnoga njuha Paddy čini se kao idealan kandidat. Zajedno pokušavaju riješiti Gordonov posljednji slučaj, misteriju nestalih lješnjaka koju je prijavila lokalna vjeverica. Je li ih možda uzela lukava lisica? Gordon i Paddy će uskoro saznati.
Trajanje: 62 minute
Preporučamo starijima od 6 godina.
Ulaznica: 25,00 kuna
Molimo koristite mogućnost online kupnje ulaznica.
za
sprječavanje zaraze bolešću COVID-19 prilikom posjete kulturnim programima u Centru
za kulturu Čakovec.
Dnevno mjerenje
tjelesne temperature:
Svim posjetiteljima preporučamo da prije izlaska iz kuće izmjere tjelesnu
temperaturu te otkažu dolazak u slučaju povišene temperature (više od 37,2 ͦ C ) ili bilo kojih znakova bolesti.
Molimo koristite mogućnost online kupnje ulaznica.
Dezinfekcija ruku: Posjetiteljima prilikom
ulaska u Centar preporučamo dezinfekciju ruku.
Fizička udaljenost:
Za cijelo vrijeme boravka u Centru za kulturu,
uključujući dolazak i odlazak, preporučamo održavanje fizičkog razmaka između
osoba (publike i osoblja) od
1,5 metra.
Kašljanje/kihanje: Kod kašljanja i kihanja usta i nos prekrivaju se laktom ili papirnatom maramicom koju poslije treba odbaciti u koš za otpad s poklopcem i dezinficirati ruke. Pri kašljanju i kihanju treba okrenuti lice od drugih osoba.
Maske za lice: Preporučamo korištenje
maske za lice tijekom ulaska, boravka i izlaska iz prostora.
Redoslijed ulaska
i izlaska:
Preporučamo da posjetitelji ulaze jedan po jedan na način da prvi ulazi onaj
koji zauzima najudaljenije/najniže mjesto u gledalištu (gledajući od ulaza).
Molimo
posjetitelje da i nakon završetka programa drže distancu, da se ne zadržavaju u
grupama i ne ostvaruju bliske kontakte jedni s drugima.
Uloge: Will Smith, Vanessa Hudgens, Alexander Ludwig, Martin Lawrence
RASPORED PRIKAZIVANJA:
petak 22.5. u 20.00 sati
subota 23.5. u 18.00 sati
nedjelja 24.5. u 20.00 sati
Vrhunska akcija, eksplozije, jurnjave, pucnjava…. Eksplozivno sa svih strana tako da će ljubitelji ove vrste filmova sigurno biti oduševljeni.
Zločesti dečki Mike Lowrey (Will Smith) i Marcus Burnett (Martin Lawrence) ponovno su zajedno u još jednoj ludoj vožnji u dugo očekivanom nastavku Bad Boys For Life. Ovaj put naši zločesti dečki jesu nešto stariji ali su jednako ludi i opaki. Iako Marcus svom dugogodišnjem partneru Mikeu najavljuje skorašnji odlazak u mirovinu, jer vrijeme mu je, Mike ga nagovora na još jednu ludu misiju.
Trajanje: 124 minute
Preporučamo starijima od 12 godina.
Ulaznica: 25,00 kuna (dostupne i online)
Molimo koristite mogućnost online kupnje ulaznica!
Mladen Tarbuk laureat Nagrade Grada Čakovca “Josip Štolcer Slavenski” za 2019. godinu
Ocjenjivački sud Nagrade Grada Čakovca “Josip Štolcer Slavenski”, u sastavu Iva Lovrec Štefanović, Trpimir Matasović (predsjednik), Petra Pavić, Kršimir Seletković i Ladislav Varga, u uži je izbor za najbolje djelo hrvatskoga skladatelja praizvedeno prošle godine uvrstio četiri skladbe – io sono je t’aime Frane Đurovića, Razgovore u trgovačkom centru Maka Murtića, Quatre épigrammes de temps Mladena Tarubuka te Darkroom Davora Branimira Vinczea. Jednoglasnom odlukom članova ocjenjivačkoga suda odlučeno je da je laureat Nagrade “Josip Štolcer Slavenski” za prošlu godinu Mladen Tarbuk. Nagrađeno djelo praizveo je švedski ansambl Mimitabu 8. studenog 2019. u sklopu programa Glazbene tribine Opatija. Nagrada će laureatu biti uručena u sklopu programa 47. Majskog muzičkog memorijala Josip Štolcer Slavenski u Čakovcu u svibnju 2021. godine.
Obrazloženje
Quatre épigrammes de temps na nekoliko se razina nadovezuje na niz ranijih Tarbukovih skladbi. Tako se u njoj istražuju zvukovni potencijali unutar raznolikog komornog ansambla (u ovom slučaju čine ga flaute, klarineti, udaraljke, klavir, violina i violončelo), a istodobno se i tematizira određenost glazbe njezinom temeljnom, vremenskom dimenzijom. U tom smislu, ovo se djelo poglavito nadovezuje na skladbu 4 estancias iz 2012. godine, također nagrađenu Nagradom “Josip Štolcer Slavenski”. Tarbuk se, međutim, ne ponavlja. Jer, usprkos činjenici da se obje skladbe temelje, među ostalim, na serijalnim načelima, kao i na skladateljsko-tehničkim postupcima koji nose izravne odzvone djela autora prve polovine prošloga stoljeća, a posredno su zagledana i puno dalje u prošlost, do baroknih majstora, pa čak i frankoflamanskih polifoničara, Quattre épigrames istodobno su i posve samosvojno djelo. Odustajući od polistilizma i izvanglazbene programnosti, odrednica inače bitnih za velik dio njegova opusa, Tarbuk ovdje donosi “program” koji je izrazito unutarglazben. Četiri stavka tako su četiri ogleda o različitim aspektima protoka glazbenoga vremena, kojemu se u konačnici, kako ističe i sam skladatelj u popratnome tekstu, “ne može uteći”. Ti eseji ujedno su i suptilne posvete starijim majstorima, premda nipošto ne na razini citatnosti i/ili parafraziranja. U korištenju zrcalnih obrazaca u prvome stavku moguće je tako naslutiti Tarbukovu duhovnu bliskost s, primjerice, Bartókom ili čak Machautom; “zaustavljeno” vrijeme drugoga stavka, s kaleidoskopskim mijenama zvukovnih boja podsjetit će na neke Schönbergove ili Webernove opuse, pa čak i na polagani stavak Vivaldijeva Koncerta za četiri violine u h-molu (i njegovu obradu u Bachovu Koncertu za četiri klavira u a-molu); Hindemithu, a još i više – ponovno – Bachu podosta duguje završna fuga. U kontekstu hrvatske glazbene baštine, serijalni postupci u tim stavcima svakako nude i asocijacije na (proto)serijalnost nekih djela Josipa Štolcera Slavenskog – primjerice Chaosa – kao i na načela organizacije glazbene građe u djelima Rubena Radice. No, najpoetičniji, treći stavak Tarbukovih Četiriju epigrama ostavlja dojam hommagea Tarbukovu učitelju Stanku Horvatu i njegovoj trajnoj vjeri u melodiju i latentnu “pjevnost” instrumenata. Taj stavak kao da u sebi nosi i temeljni zaključak ovih četiriju promišljanja glazbenoga vremena – ako se vrijeme već ne može izokrenuti i/ili zaustaviti, ako mu se, štoviše, “ne može uteći”, onda se barem može i treba uživati u ljepoti njegova trajanja.
Tom Cruise se vraća! U filmu o natjecanju, obitelji, žrtvovanju, junaštvu, zrakoplovstvu…
Nakon više od trideset godina služenja kao jedan od najboljih pilota mornarice, Pete “Maverick” Mitchell (Tom Cruise) je tamo gdje pripada, izbjegava napredovanje u čin koji bi ga “prizemljio”. Kad se nađe kako obučava odred mladih pilota Top Gun-a za specijaliziranu misiju, kakvu još niti jedan pilot nije vidio, Maverick susreće Bradleyja Bradshawa (Miles Teller), sina svog pokojnog prijatelja, Nicka Bradshawa, zvanog “Goose”. Suočavajući se s neizvjesnom budućnošću i s duhovima svoje prošlosti, Maverick se uvlači u sukob s vlastitim najdubljim strahovima, koji će kulminirati misijom koja zahtijeva konačnu žrtvu od onih koji će biti izabrani da uzlete.
Upravljajte pristankom
Da bismo pružili najbolje iskustvo, koristimo tehnologije poput kolačića za čuvanje i/ili pristup informacijama o uređaju. Suglasnost s ovim tehnologijama će nam omogućiti da obrađujemo podatke kao što su ponašanje pri pregledavanju ili jedinstveni ID-ovi na ovoj web stranici. Nepristanak ili povlačenje suglasnosti može negativno utjecati na određene karakteristike i funkcije.
Funkcionalni
Uvijek aktivni
Tehničko skladištenje ili pristup je striktno neophodan za legitimnu svrhu omogućavanja korištenja određene usluge koju izričito traži pretplatnik ili korisnik, ili u jedinu svrhu izvršenja prijenosa komunikacije preko elektronske komunikacijske mreže.
Postavke
Tehničko skladištenje ili pristup su neophodni za legitimnu svrhu čuvanja podešavanja koje ne traži pretplatnik ili korisnik.
Statistika
Tehničko skladište ili pristup koji se koristi isključivo u statističke svrhe.Tehničko skladište ili pristup koji se koristi isključivo u anonimne statističke svrhe. Bez sudskog naloga, dobrovoljne suglasnosti od strane vašeg dobavljača internet usluge ili dodatnih zapisa treće strane, informacije sačuvane ili preuzete samo za ovu svrhu obično se ne mogu koristiti za vašu identifikaciju.
Marketing
Tehničko skladište ili pristup su potrebni za kreiranje korisničkih profila za slanje reklama ili za praćenje korisnika na web stranici ili na nekoliko web stranica u slične marketinške svrhe.