GORDAN TUDOR / dobitnik Nagrade Grada Čakovca „Josip Štolcer Slavenski“ za najbolje glazbeno ostvarenje u Republici Hrvatskoj za 2022. godinu
KVARTET PAPANDOPULO
Nikola Fabijanić, sopran skasofon
Gordan Tudor, alt saksofon
Goran Jurković, tenor saksofon
Tomislav Žužak, bariton saksofon
GORDAN TUDOR
Gordan Tudor, jedan je od vodećih glazbenika svoje generacije, aktivan kao solist, skladatelj, komorni glazbenik i pedagog. Višestruki je pobjednik državnih i međunarodnih natjecanja saksofonista i skladatelja te dobitnik najviših umjetničkih te diskografskih nagrada. Skladbe su mu izvedene na svim kontinentima, a iste praizvode renomirani umjetnici i ansambli.
Iako su mu skladbe redovito programirane na poznatim festivalima u zemlji i inozemstvu, posebno je ponosan na činjenicu da je balet “Vodoinstalater” nakon premijere na Muzičkom biennalu u Zagrebu ostao 5 sezona na repertoaru Teatra &TD te je Vodoinstalateru pripala čast biti jedina plesna predstava u sklopu 60. Dubrovačkih ljetnih igara. Trenutačno vodi međunarodnu klasu saksofona na Umjetničkoj akademiji u Splitu (UMAS) te je umjetnički voditelj ansambla za suvremenu glazbu S/UMAS kojeg je osnovao pri Umjetničkoj akademiji u Splitu. Školovao se u Splitu (D. Colić), Zagrebu (D. Sremec), Amsterdamu (A. Bornkamp) i Parizu (C. Delangle). Gordan je alt hvaljenog Papandopulo kvarteta te sopran saksofonist Trija GIG.
NAGRADA
Ocjenjivački sud Nagrade Grada Čakovca “Josip Štolcer Slavenski”, u sastavu Senka Bašek-Šamec, Trpimir Matasović (predsjednik), Petra Pavić, Iva Lovrec Štefanović i Mladen Tarbuk, u uži je izbor za najbolje djelo hrvatskoga skladatelja praizvedeno prošle godine uvrstio pet skladbi četvero autora – Sugarcoating #4 i Pure Bliss Sare Glojnarić, Stage dimmed Borisa Jakopovića, Dvanaest kratkih sjećanja Krešimira Seletkovića i Politics (not according to Aristotle Gordana Tudora. Jednoglasnom odlukom članova ocjenjivačkoga suda odlučeno je da je laureat Nagrade “Josip Štolcer Slavenski” za prošlu godinu Gordan Tudor. Nagrađeno je djelo praizveo Papandopulo kvartet 12. studenog 2022. u Osijeku, u sklopu programa 59. glazbene tribine, koja je djelo i naručila. Nagrada će laureatu biti uručena u sklopu programa 50. Majskog muzičkog memorijala Josip Štolcer Slavenski koji će se od 9. do 11.5. 2023. održati u Čakovcu.
Obrazloženje
Treba li pronaći zajedničku crtu među novim djelima hrvatskih skladatelja koja su se posebno izdvojila tijekom 2022. godine, moglo bi se zaključiti kako su se njihove autorice i autori u donekle neuobičajenoj mjeri okrenuli (auto)refleksiji i relativno kraćim formama, mahom za manje izvodilačke sastave, što potvrđuju i djela koja su ušla u uži izbor za Nagradu “Josip Štolcer Slavenski”. Riječ je o skladbama u većoj ili manjoj mjeri lišenima pretencioznosti, u kojima je introspekciji, ponegdje izrazito intimnoga karaktera, dana prednost pred potrebom da se glazbom izriču velike poruke i nameću velike istine. No, usprkos izostanku te i takve namjere – a uvelike i upravo zbog toga – te skladbe i sâmoga slušatelja potiču na (auto)refleksiju, introspekciju i vlastito promišljanje sebe i svijeta u kojem živi.
Osobito je to uspjelo Gordanu Tudoru, čija skladba Politics (not according to Aristotle) može isprva ostaviti dojam tek puke dosjetke, čija, autorovim riječima, “satira današnjeg društva u kojem svi imaju potrebu komentirati sve” sadrži i – u hrvatskoj glazbi nažalost još uvijek relativno rijedak – element lucidnoga glazbenog humora. No, kako glazbom opisati nešto što se u startu percipira kao besmisleno – u konkretnom slučaju političke komentare na društvenim mrežama – a da pritom i sâm rezultat ne postane besmislenim? Tudor na to pitanje odgovara višeslojno, pri čemu upravo postupna integracija raznorodnih elemenata istodobno i oslikava i komentira odabranu temu.
Minimalistički tretirana polazišna građa u svojoj prividnoj statičnosti pritom savršeno odgovara deskriptivnome sloju. S druge strane, dezintegracijom se govornih elemenata riječi lišavaju svojega – ionako tankoga – semantičkog sloja, ali u tom procesu dobivaju novu, unutarglazbenu funkciju. Dobivši takav izvanglazbeni poticaj, i glazba sâma dobiva novi zamah, u kojem, premda ne posve oslobođena od prvotne statičnosti i repetitivnosti, uspijeva iskazati vlastitost i izreći svoju poruku. Ta je poruka izrečena ironično, premda ne i sarkastično, a učinkovita je upravo zbog svoje namjerne satiričnosti – satira, naime, često – pa i ovdje – služi tome da se pod krinkom “neozbiljnosti” ozbiljno progovori o temama koje su u standardnom diskursu nedodirljive. Skladatelj će zapisati da se skladba “na kraju pretvorila u generalni hejt prema politici kao takvoj”; no ta uputa za slušanje može zavesti i na stranputicu, jer Politics (not according to Aristotle), u skladu s naslovom, posve nearistotelovski ne nudi konačne odgovore, nego, naprotiv, sokratovski nudi slušatelju poticaje na temelju kojih će samostalno doći do vlastitih zaključaka.
Ulaznica: 5,31 € / 40,00 HRK
Učenici (10 i više), studenti, umirovljenici, organizirani posjet (10 i više) – 3,98 € / 30,00 HRK
Uloge: M. Fedorchenko, A. Markov, Y. Isaienko, O. ivanov
Uvodničarka: Andreja Bratinšćak, psihologinja
Introvertirana srednjoškolka Maša sebe vidi kao autsajdera osim ako se ne druži s Janom i Senjom koji dijele njezin status nekonformista. Dok pokušava prebroditi intenzivno razdoblje preddiplomske godine, Masha se zaljubljuje zbog čega napušta svoju zonu udobnosti. Od ukrajinske redateljice debitantice Kateryne Gornostai, duboko osobna priča o samootkrivanju i strpljenju koje ono zahtijeva.
Maša, Jana i Senja školski su prijatelji u jednoj kijevskoj srednjoj školi. Ono što ih međusobno veže njihova je introvertna priroda i osjećaj nepripadanja okruženju. Njihova svakodnevica ispunjena je školskim obavezama, pripremama za završne ispite i upis na fakultet koliko i potragom za vlastitim identitetom, kojom dominiraju nesigurnost i neizvjesnost, praćene tipičnim tinejdžerskim eksperimentima. Veću želju za interakcijom kod Maše će izazvati emocije vezane za Sašu, mladića iz razreda, za koje nije sigurna kako ih i da li ih uopće pokazati.
Fokus filma ipak nije sužen na određeni broj likova, već baca širi pogled na generaciju koja se nalazi na životnoj prekretnici, pa su u film ubačeni i dokumentarni snimci razgovora koje je ukrajinska redateljica i scenaristica Katerina Gornostaj vodila sa skupinom tinejdžera sastavljenom od 25 neprofesionalnih glumaca. Igranofilmski prvijenac autorice premijeru je imao u programu Generation 14plus Berlinskog filmskog festivala 2021. godine i nagrađen je Kristalnim globusom.
Teme za razgovor: odrastanje, ljubav, adolescencija, prilagođavanje
Edukatorica: Nataša Kralj, učiteljica hrvatskoga jezika
PRAVE RIJEČI
Originalni naslov: Haut les coeurs Režija: Adrian Moyse Dullin Glumci: Yasser Osmani, Aya Halal, Rama Ndongo Filmski rod: igrani film Država: Francuska • Godina: 2021. Trajanje: 15’
FESTIVALI I NAGRADE
Grand PriX UniFrance du court-métrages
KRATKI SADRŽAJ
Mahdi i Kenza, brat i sestra tinejdžeri, zabavljaju se međusobnim ponižavanjem na društvenim mrežama. Ponekad su te zabave prilično okrutne. Kenza, dok se voze autobusom, odluči testirati svojeg naivnog i romantičnog mlađeg brata. Potiče ga da izjavi ljubav simpatiji Jadi. Mahdi nije svjestan kako Jada ni ne zna da on postoji.
ROD / ŽANR
Igrani
LJETO KADA SAM NAUČILA LETJETI
Originalni naslov: Leto kada sam naučila da letim Redatelj: Radivoje Andrić Žanr: obiteljski, komedija, drama Država: Srbija, Hrvatska, Bugarska, Slovačka Godina: 2022. Trajanje filma: 87’
FESTIVALI I NAGRADE
BUFF Film Festival, Malmö, Švedska (natjecateljski program) – nagrada za najbolji europski film
Malmö 2022. – nagrada za najbolji europski film
Pula film festival 2022., Pula, Hrvatska – nagrada publike u međunarodnoj konkurenciji
Pula film festival 2022., Pula, Hrvatska – Zlatna arena za najbolji hrvatski doprinos u manjinskoj koprodukciji Snježani Sinovčić Šiškov
KRATKI SADRŽAJ
Dvanaestogodišnja Sofija dolazi sa svojom bakom Marijom u obiteljsku kuću na Hvaru. Čezne za svojim društvom, kampiranjem i prvim poljupcem. Ljetovanje bez društva i interneta teško joj pada. Društvo su joj samo naporna baka Marija i teta Luce.
No, u jednom trenutku sve se mijenja. Otkriva rođake o kojima joj nitko ništa nije govorio. Baka i teta zagonetno se ponašaju. Klupko obiteljske tajne počinje se odmotavati… Boravak na Hvaru Sofiji donosi nova životna iskustva, odrastanje, ali i ono što je željela – veselo društvo, zabavu i…Sve postaje ljetovanje iz snova.
animirana komična avantura sinkronizirana na hrvatski jezik / Ukrajina / 2023.
Režija: Oleh Malamuzh, Oleksandra Ruban
Ovo je priča o magičnoj moći ljubavi. Ljubavi koja ljudima omogućuje otkriti i pronaći sposobnosti i kvalitete koje ih osnažuju, kako bi dosegli sve što je moguće i suprotstavili se zlu i ljudskom poroku.
Od pamtivijeka su nepregledne ukrajinske šume skrivale bezbrojne tajne i nedokučive misterije. Te su šume dom čudesnih mitskih bića koja žive među drevnim drvećem, vjerno čuvajući svoje sveto kraljevstvo. Mavka je duša šume i njezina novoizabrana čuvarica. Njezina primarna misija je zaštititi šumu i njezino sveto srce — sam Izvor života — od bilo kakve agresije ili napada, uključujući i one od strane ljudi. Lukas je skromni seoski dječak koji jako voli glazbu i svoj talent pretače u sviranje svoje drvene frule te sanja o tome da cijeli život posveti toj svojoj strasti. Mavka i Lukas se upoznaju i zaljubljuju. Hoće li se njihova dva svijeta moći ujediniti protiv zla?
Festival igranog filma u Puli 2013. – sedam Zlatnih Arena (najbolji film, režija, scenarij, muška uloga, ženska uloga, fotografija, scenografija), Oktavijan, FEDEORA
Sarajevo Film Festival 2013. – posebno priznanje, Srce Sarajeva za najboljeg glumca (Bogdan Diklić)
Festival europskog filma – Cinedays, Skopje 2013. – posebno priznanje
Međunarodni filmski festival u Berlinu 2013. – Forum
Motovun Film Festival 2013. – nagrada Bauer za najbolji regionalni film
Međunarodni filmski festival u Bratislavi 2013. – najbolji redatelj
Međunarodni filmski festival u Ljubljani 2013.
Festival autorskog filma u Beogradu 2013.
Kada mu umre stari prijatelj Đulaga, Slavko se osjeća dužnim otići na pogreb. Ali u njegovu rodnom gradu Mostaru ta jednostavna društvena obveza može mu prouzročiti mnoge probleme sa susjedima ili čak s mjesnim političkim moćnicima. Ovo je uvjerljiva priča o svakodnevnom životu u podijeljenom društvu, svijet u kojem se isprepliću paranoja, komedija i drama. Ovo je i pronicljiv psihološki portret čovjeka koji je prisiljen prijeći nevidljivu granicu koja razdvaja dvije zajednice u jednom gradu. Prije svega riječ je o čovjeku koji je, kada se njegova zemlja raspala, izgubio sve što ga određuje.
Uloge: Krešimir Mikić, Hristina Popović, Tihana Lazović, Dado Ćosić, Bojan Navojec, Marina Redžepović, Dušan Bućan, Nikša Butijer, Sergej Trifunović
Festivali i nagrade
Međunarodni filmski festival u Beogradu – FEST 2019.
Pulski filmski festival 2019.
Festival vina i fantastičnog filma Grossmann 2019.
Filmski festival u Sopotu – SOFEST 2019.
Pulski filmski festival 2019. – Zlatna arena za najbolju glavnu žensku ulogu (Hristina Popović); Zlatna arena za masku (Svetlana Gutić, Miroslav Lakobrija); Zlatna arena za kostimografiju (Selena Orb); Zlatna arena za scenografiju (Jana Piacun), Nagrada Breza za najboljeg debitanta (Predrag Ličina)
Star Film Fest 2019.
Betina Film Festival 2019.
Festival istočnoeuropskog filma u Cottbusu 2019.
Tuzla Film Festival 2019.
Filmski festival u Trstu 2020.
Festival fantastičnog filma u Madeiri 2020. – Najbolji međunarodni dugometražni igrani film; Najbolji redatelj (Predrag Ličina); Nagrada publike za najbolji dugometražni igrani film
SEEfest – Filmski festival jugoistočne Europe 2020.
Mićo je zagrebački bonvivan čija je dnevna rutina zacrtana negdje između salona za masažu, restorana i kinodvorana u kojima prati filmove svoje omiljene glumice, Franke Anić. Zombi-epidemija tako ga zatječe potpuno nespremnog, ali on hrabro kreće naprijed s teško ostvarivim ciljem: preživjeti!
igrani dokumentarni, animirani eksperimentalni i kratkometražni film, kombinirana tehnika / izrezivanje, crtež na papiru, piksilacija, stop-animacija / Hrvatska, Srbija / 2019.
Režija: Igor Bezinović, Ivana Pipal
Scenarij: Igor Bezinović, Ivana Pipal
Animacija: Ivana Pipal
Kamera: Ivan Slipčević
Montaža: Maida Srabović
Oblikovanje zvuka: Martin Semenčić
Glazba: Hrvoje Nikšić
Uloge: Đorđe Branković, Petra Zlonoga
FESTIVALI I NAGRADE
Sarajevo Film Festival 2020.
Motovun Film Festival 2020.
Dani hrvatskog filma 2020.
Međunarodni festival kratkometražnog filma u Drami 2020. – Međunarodni natjecateljski program
Festival 25 FPS 2020.
Međunarodni filmski festival StopTrik 2020. – Grand Prix mariborske publike; Nagrada mariborskog studentskog žirija (program Borderlands)
Kaohsiung Film Festival 2020.
Viennale 2020.
Međunarodni festival dokumentarnog filma u Jihlavi 2020.
Međunarodni filmski festival u Solunu 2020.
Festival autorskog filma 2020.
Filmski festival Les Arcs 2020.
Međunarodni filmski festival u Hong Kongu 2021. – natjecanje kratkometražnog filma
Tabor Film Festival 2021. – posebno priznanje
Norveški festival kratkometražnog filma 2021.
Lago Film Festival 2021.
Diversions International Short Film Festival 2021.
Festival europskog filma Palić 2021.
Postira Seaside Film Festival 2021.
Liburnia Film Festival 2021. – Izvan konkurencije
Festival kratkometražnog filma FeKK 2021. – posebno priznanje
CinEast – Festival srednjeeuropskog i istočnoeuropskog filma 2021.
Filmska runda 2021.
Filmski festival Calvert Journal 2021. – najbolji eksperimentalni film
First Crossings 2021.
Međunarodni festival kratkometražnog filma Filmski Front 2021.
Lublin Film Festival 2021. – najbolji eksperimentalni film
Festival suvremenog filma Black Canvas 2021.
Međunarodni festival kratkometražnih i nezavisnih filmova u Dhaki 2022.
Festival istočnoeuropskog i srednjeeuropskog filma goEast 2022. – Anarcho Shorts
Festival kratkometražnog filma u Landshutu 2022.
Still Voices Film Festival 2022. – najbolji eksperimentalni film
Zoki slučajno pronalazi mikrokazetu na hrpama smeća velikog odlagališta otpada na otoku Lošinju. Detaljnim istraživanjem odbačenog predmeta odajemo počast slučajnosti i mašti.
Trajanje: 19’11’’
O JEDNOJ MLADOSTI
studenstki debitantski film, dokumentarni, dugometražni / Hrvatska / 2020. studentski
Režija: Ivan Ramljak
Scenarij: Ivan Ramljak
Kamera: Marko Čaklović
Montaža: Ivor Šonje
Oblikovanje zvuka: Borna Buljević
FESTIVALI I NAGRADE
Međunarodni festival dokumentarnog i kratkometražnog filma DokuFest 2020. – Balkan Doc – najbolji dokumentarni film Balkana
Festival dokumentarnog filma Open City 2020.
Dani hrvatskog filma 2020. – Grand prix
Filmski festival Slobodna Zona 2020. – posebno priznanje
Međunarodni festival dokumentarnog i kratkometražnog filma u Bilbau – ZINEBI 2020.
Pravo Ljudski Film Festival 2020.
Filmski festival u Poitiersu 2020. – Grand prix u dugometražnoj međunarodnoj konkurenciji
Human Rights Film Festival 2020.
Filmski festival u Trstu 2021. – Nagrada OBC Transeuropa za najbolji dokumentarni film
Oktavijan za dugometražni dokumentarni film 2020.
Festival istočnoeuropskog i srednjeeuropskog filma goEast 2021.
Liburnia Film Festival 2021. – najbolja režija (Ivan Ramljak)
Trinaest godina nakon iznenadne smrti nekadašnjeg najboljeg prijatelja, redatelj pokušava rekonstruirati njegov život i njihov međusobni odnos, koristeći samo fotografije i videomaterijale koje je prijatelj tada snimao.
Trajanje: 78 minuta
Preporučamo starijima od 12 godina.
Ulaznica: 3,32 € / 25,00 HRK
Upravljajte pristankom
Da bismo pružili najbolje iskustvo, koristimo tehnologije poput kolačića za čuvanje i/ili pristup informacijama o uređaju. Suglasnost s ovim tehnologijama će nam omogućiti da obrađujemo podatke kao što su ponašanje pri pregledavanju ili jedinstveni ID-ovi na ovoj web stranici. Nepristanak ili povlačenje suglasnosti može negativno utjecati na određene karakteristike i funkcije.
Funkcionalni
Uvijek aktivni
Tehničko skladištenje ili pristup je striktno neophodan za legitimnu svrhu omogućavanja korištenja određene usluge koju izričito traži pretplatnik ili korisnik, ili u jedinu svrhu izvršenja prijenosa komunikacije preko elektronske komunikacijske mreže.
Postavke
Tehničko skladištenje ili pristup su neophodni za legitimnu svrhu čuvanja podešavanja koje ne traži pretplatnik ili korisnik.
Statistika
Tehničko skladište ili pristup koji se koristi isključivo u statističke svrhe.Tehničko skladište ili pristup koji se koristi isključivo u anonimne statističke svrhe. Bez sudskog naloga, dobrovoljne suglasnosti od strane vašeg dobavljača internet usluge ili dodatnih zapisa treće strane, informacije sačuvane ili preuzete samo za ovu svrhu obično se ne mogu koristiti za vašu identifikaciju.
Marketing
Tehničko skladište ili pristup su potrebni za kreiranje korisničkih profila za slanje reklama ili za praćenje korisnika na web stranici ili na nekoliko web stranica u slične marketinške svrhe.