
Poštovani roditelji, draga djeco i mladi, naš Studio vrši upise za nove članove od 16. do 20. rujna, od 18:00 do 20:00 sati u Centru za kulturu Čakovec.
Grupe počinju s radom 30. rujna 2024.
Dramski studio Dada djeci i mladima nudi odličan dramsko pedagoški program za školarce (od prvog razreda osnovne do četvrtog srednje). U našim se grupama cijelu školsku godinu marljivo radi. Razvijaju se govorne sposobnosti i izražajnost, mašta, opažanje, upoznaje se s dramskim stvaralaštvom i kazališnim medijem, uče se osnovna pravila ponašanja pred publikom.
Dramski odgoj u grupi pomaže djetetu da izrazi i razvije svoje osjećaje, sklonosti, sposobnosti i stavove, da razvija govorne i izražajne sposobnosti i vještine, da razvije maštu i stvaralaštvo, da stekne sigurnost i samopouzdanje, da se nauči surađivati, cijeniti sebe i druge.
Isto tako, polaznici tijekom školske godine imaju priliku sudjelovati u raznim aktivnostima i programima koje organizira Centar za kulturu kao što su volontiranje na Susretu profesionalnih kazališta za djecu i mlade Assitej, odlazak na razne festivale i susrete, Erasmuse, kazališne kampove.
Ukoliko želite biti dio naše velike kazališne obitelji, dio ove lijepe priče, dođite i upišite se!
četvrtak, 3. listopada u 20.00 sati
Početak sezone – Tribina Čakovec četvrtkom
Emmerich Kálmán: GROFICA MARICA
100. godina od prve izvedbe
Ansambl predstave
Grofica Marica: Lidija Horvat Dunjko, Tanja Ruždjak
Knez Morescu, Dragomir Populescu: Nenad Tudaković, Zvonimir Ivanović
Barun Koloman Župan: Ronald Braus
Grof Tassilo Endrödy – Wittenburg: Siniša Galović, Matic Zakonjšek, Igor Krišto
Liza: Irma Dragičević, Blanka Tkalčić
Karl Stephan Liebenberg: Dorian Stipčić
Kneginja Božena Cuddenstein zu Chlumetz: Beti Lučić
Wurzinger: Marinko Leš
Čekko: Zvonimir Ivanović, Dejan Jakovljević
Manja: Blanka Tkalčić
Primaš Pišta: Petar Mumlek
Zbor učenika odjela za solopjevanje Glazbene škole u Varaždinu
Plešu polaznice Udruge klasičnog baleta Vindija
Komorni orkestar

Koprodukcija s Operom b.b.
Kažu da ne prođe ni minuta a da se negdje na svijetu ne začuje glazba Emmericha Imrea Kalmana, bilo s pozornice ili televizije, radia, nekog gala koncerta. Kad je Kalman bio sasvim mali, sakrio bi se pod obiteljskim klavirom i slušao nadarenu sestru Vilmu kako vježba. Kalmanova majka, rođena u Varaždinu, u židovskoj obitelji, u roditeljskoj kući naučila je svirati klavir. Još kao četverogodišnje dijete, motao bi se uvijek u blizini i kad bi virtuozni violinist Ferenc Liedl za ljetnog razdoblja iznajmljivao sobu kod Kalmanovih, ne bi li u miru vježbao za koncerte u budimpeštanskoj operi i filharmoniji. Mali je Kalman mogao otpjevati melodiju čitave Lisztove Druge Mađarske simfonije, što je violinista impresioniralo. Sa šesnaest je godina od vlastite ušteđevine kupio klavir. Iako ga je otac prisiljavao da upiše Pravni fakultet, nije se želio odvojiti od glazbe i konačno će potajno od roditelja položiti ispit kojim će biti primljen na Glazbenu akademiju. Po diplomi posvetio se pisanju klasičnih muzičkih djela, ali ogorčen odbijanjem kod izdavača i pritiskom životnih okolnosti upustio se u skladanje u “neozbiljnom” žanru operete, kojom će otad pokoriti publiku od Austrije do Australije, dok bi nerijetko cijeli grad slijedećeg jutra pjevušio premijerne glazbene brojeve. Taj trijumfalni pohod kao da ni svjetski rat nije mogao spriječiti, 1944. godine “Grofica Marica” bila je izvedena čak i na finskom frontu, pred publikom od 8000 vojnika koji tko zna koliko nisu dobili odsustvo s fronta, donoseći dašak radosti trenutka i optimizma nad životom.
“Grofica Marica” njegovo je publici vjerojatno najomiljenije djelo. Premijerno je izvedena 1924.godine u Beču, uz 374 reprizne izvedbe, postavši jednim od najvećih kazališnih hitova u Beču, a gotovo svaki glazbeni broj munjevito je postajao hit. Praćena klasičnim elementima operetne naracije poput zamjene identiteta, postojanja romantičnog para, motiva ljubavi i očajanja, u okviru nekoliko godina “Groficu Maricu” postavila je svaka svjetska kazališna prijestolnica. Nositelj radnje je romantični duo grofice Marice i grofa Tassila (soprano i tenor), a zbivanja pokreće i komički duo (soprano i tenor) praćen plejadom raznolikih komičnih i ozbiljnih pomoćnih karaktera. Glazbeno, romantični duo kreće se u romantičnom repertoaru teških orkestracija i ekstremnih vokalnih zahtjeva visokog raspona soprana te koloraturnih soprana, kao i iznimmo visokog raspona za tenor.
Iznimno svestran i talentiran kompozitor, u najširoj percepciji slovi ipak kao kralj čardaša. Jedan od najpoznatijih izvanrednih čardaša Kalmanovog opusa svakako je arija naslovne junakinje koju izvodi u finalu prvog čina.
Kada je “Grofica Marica” bila premijerno izvedena, izvedba je trajala oko šest i pol sati jer su se, u skladu s praksom tog vremena, zbog oduševljenja publike neprestano ponavljale već izvedene točke. Zsupánovom iznimno popularnom arijom, “Komm mit nach Varasdin”, Varaždin je trajno postao dio Maričine svjetske ostavštine, kao što je i Marica ugrađena u živući kulturni i povijesni identitet Varaždina.

Informacije o predstavi: Hrvatsko Narodno Kazalište u Varaždinu
ULAZNICA: 12,00 €
10.00 € / učenici (10 i više), studenti, umirovljenici, organizirani posjet (10 i više)
studeni 2024.
MOJE MALO KINO Vol. 3 / BACK TO THE LOCAL CINEMA
Projekt Moje malo kino već treću godinu zajedničkim snagama provode Centar za kulturu Čakovec, Pučko otvoreno učilište Novska i Pučko otvoreno učilište Samobor, uz potporu Creative Europe / MEDIA.
Ovaj hvalevrijedni projekt usmjeren je na razvijanje filmske pismenosti djece i mladih, a osmišljen je tako da se odgajateljima i učiteljima osigura podrška na svim razinama.
Prije svega, naglasak je na važnosti odlaska u kino čime se razvija kino publika od najranije dobi i omoguće joj se potpuna uronjenost u čarobni svijet pokretnih slika. Nadalje, projekt se temelji na europskim filmskim naslovima čime se promovira bogata europska filmska baština, a pritom su filmovi odabrani s obzirom na dob i spoznajno-razvojne mogućnosti djece i mladih. U sklopu projekta organiziraju se i edukativne radionice za odgajatelje, učitelje i nastavnike čime im se omogućuje usvajanje filmskog jezika. Također, na taj ih se način potiče na analitičko-interpretativni pristup filmu te ih se ohrabruje da u svoj rad i nastavni proces uključe filmsku umjetnost.
Ovim se projektom potiče filmska pismenost i stvara osviještena kino publika na lokalnoj razini koja je ipak uklopljena u hrvatski kontekst filmske edukacije, a uvođenjem europskih filmskih naslova i u kontekst Europske unije kojoj pripada i Hrvatska.
Margareta Đordić, prof.

PROGRAM:
MOJ PRIJATELJ ROBOT / Robot Dreams / Mon ami robot – uzrast 1. i 2. razred
MOJ MAČAK RU / Mon chat et moi, la grande aventure de Rrou – uzrast 3. i 4. razred
LARS JE LOL / Lars er LOL – uzrast 5. i 6. razred
MALA BANDA / La petite bande – uzrast 7. i 8. razred
Projekcije počinju u studenom! Opširnije informacije o točnom rasporedu prikazivanja objavit ćemo uskoro!

Tribina Čakovec četvrtkom / 14. ožujka 2024. / 20 sati
Teatar EXIT / Zagreb
TESTOSTERON
Tekst: Andrzej Saramonowicz
Prijevod: Jasmin Novljaković
Igraju:
KORNELIJE – Ivan Simon
STAVROS – Enes Vejzović
JANIS – Matija Gašpari/ Ivan Grčić
BUBA – Ivica Pucar
TIT – Filip Križan
DEGEN – Sven Šestak
FISTAĆ – Hrvoje Klobučar
Režija i scenografija: Jasmin Novljaković
Kostimografija i scenski pokret: Jasminka Petek Krapljan
Autor instalacije Transmenstrualna pipa: Vinko Vidmar
Suradnik za glazbu: Mario Mirković
Oblikovatelj svjetla: Zdravko Stolnik
Dizajn plakata: Damjan Uzelac
Autor video spota/trailera: Mak Vejzović
Je li život podređen razumu, osjećajima ili smo radije robovi biologije? Upleteni u začarani krug požude, egoizma i želje za ljubavlju, pateći od usamljenosti, možemo li postići sklad sa suprotnim spolom i sami sa sobom? Ovo su neka od brojnih pitanja s kojima ćemo se suočiti nakon gledanja komedije Andrzeja Saramonowicza Testosteron. Iako to ništa ne najavljuje, autor nas stavlja uza zid svima važnih problema, koji se tiču našeg bića, seksualnosti i mjesta u svijetu. On to čini, zabavljajući publiku od prve do posljednje scene, bez pada forme ili usporavanja.

Ali krenimo od početka. Hormonska komedija Andrzeja Saramonowicza “Testosteron” započela je svoju karijeru 2002. nakon premijere u kazalištu Montownia u Varšavi, gdje se postala kazališni hit. Bila je 2007. godina kada je kino verziju Testosterona pogledalo gotovo 1,4 milijuna gledatelja. Proglašena najboljom suvremenom poljskom komedijom, opisuje se kao scenski vješt komad, koji publici jamči izvrsnu zabavu. Snaga Saramonowiczeve umjetnosti su inteligentni i briljantni, a istovremeno urnebesni dijalozi. Neki od njih svojom otvorenošću i grubošću skandaliziraju osjetljivije gledatelje. Dio ih je, na valu popularnosti „Testosterona”, našao je svoje mjesto u svakodnevnom jeziku. Jaka strana predstave je izvrsna struktura i brzi zaokreti radnje, koji bi bili dostojni najboljeg senzacionalnog filma. Saramonowicz majstorski gradi likove, a komedija, intrigantna i dinamična otkriva tajne njihovih života, smiješne i potresne. Autor u intervjuima nije skrivao da želi napisati komad koji, prije svega, neće biti dosadan i koji pruža zadovoljstvo. Također je priznao da bi njegov veliki uspjeh bio prenijeti nešto dublje od zabave. U prvoj recepciji predstavu doživljavamo kao laganu i duhovitu, začinjenu pikantnošću, priču o životnim dogodovštinama sedmorice tipova koji strastveno raspravljaju o … komadima, oprostite .” Blagujući za raskošno postavljenim stolom, one opisuju priče svojih života vođenih ženama. Ljubav, mržnja i žudnja za njima. Odnosi sa suprotnim spolom pokazuju šaroliku i kompliciranu sliku muške stvarnosti. Ovdje učimo o istinama na kojima se temelji poredak svijeta. Navedimo nekoliko primjera: žene dopuštaju blud u financijske svrhe, što je u suprotnosti s tvrdnjom o muškoj percepciji, koja je možda nesofisticirana, ali iskrena u svojoj nesofisticiranosti… Svaki muškarac ženu vidi kao “seksualni objekt” i dalekosežan zaključak da su dečki kao žrtve bili prisiljeni izmisliti nogomet i ako želite gledati ligu prvaka, pređite na Uređenje vrta i okućnice. Konačno upoznajemo i pokretačku snagu koja određuje rodno ponašanje, kemijski spoj – TESTOSTERON. Kako kaže jedan od likova – Buba: On nas tjera da jurimo za ženama od adolescencije do kraja života… On nas čini vječno potencijalnim silovateljima i ubojicama…” Ovaj muški hormon čini dramske likove robovima bioloških refleksa. On je taj koji odlučuje da su muževi, očevi i ljubavnici. Iako njegovo postojanje postaje jednostavno objašnjenje ponašanja likova, Saramonowicz ne staje na zaključku o dominaciji testosterona. U potrazi za mudrošću i skladom, mehanizmi koje je teško kontrolirati stalno nastaju, čovjek ima dušu, ali je i podređen biologiji i kemiji koje vladaju tijelom (ne slučajno, vitalni Stavros dolazi iz domovine Platona i Sokrata) o nezasitnom libidu i kako teško je održati ravnotežu između ovih elemenata svjedoče borbe likova.
Argumenti protagonista prožimaju se izrazitim šovinizmom, ali im je nemoguće poreći da su u pravu. U njima nalazimo mnogo istine, iako je prikazana u krivom zrcalu. Saramonowiczeva umjetnost razotkriva ograničenja kojima su muškarci podložni. Iskrenost također zahtijeva priznanje da im i žene podliježu. „Testosteron”, koji ustrajno koristi šablone, posebno one koji se tiču spola, istovremeno se nemilosrdno obračunava s tim šablonima. Razotkriva macho mitove, ismijava njihove glavne predstavnike Tita i Stavrosa. Ismijava mušku želju za idealnom ženom koja objedinjuje osobine poslovične majke, supruge i ljubavnice. Žene optužuje za koristoljublje i kalkuliranje u vezama. Popis grijeha protiv suprotnog spola jednako je dugačak s obje strane. Svaki od heroja “Testosterona” je drugačiji i dolazi s različitom prtljagom iskustava. Povezuju ih žene, oni samo imaju želju za ljubavlju, ispunjenjem, sličan osjećaj izgubljenosti u svijetu i osjećaj usamljenosti. Ne uspijevaju ne samo u kontaktima sa suprotnim spolom, nego i u obiteljskim odnosima i međuljudskim kontaktima. Oni su primjer jadnog stanja čovjeka u današnjoj zbilji, kulturi u kojoj dominiraju šablone, jednako nedostižne koliko i prazne. Saramonowicz sve to pokazuje namigujući gledatelju, s osmijehom na licu, želeći im dobar provod.
Uzrast: 16 +
PRODUKCIJA: Teatar EXIT, Ludens Teatar i Kulturni centar Osijek
Ulaznica: 12,00 €
Učenici (10 i više), studenti, umirovljenici, organizirani posjet (10 i više) 10,00 €
Tribina Čakovec četvrtkom / 21. ožujka 2024. / 20 sati
Teatar Gavran
AGENCIJA ZA SREĆU
romantična komedija
Autor: Miro Gavran
Režija: Mladena Gavran
Asistent režije: Marijin Kuzmičić
Kostimografkinja: Mirela Mitak
Scenografkinja: Tena Palijan
Originalna glazba: Filip Gjud
Oblikovatelj svjetla: Mario Vnučec
Oblikovatelj tona: Neven Zebić
Izvršna producentica: Antonia Furjan
- Uloge: Nevena Vukes, Mirel Huskić, Mladena Gavran

Riječ je o suvremenoj drami koja pogađa najosjetljiviju temu današnjice – samoću. Gavran je u svome tekstu progovorio o ljudima koji po uzoru na agencije koje već godinama egzistiraju u Japanu problem samoće u Zagrebu rješavaju tako da angažiraju ljude koji “glume” pripadnike njihovih obitelji i partnere. Uz dramske momente imamo i naglašene emotivne i komične situacije u kojima se naši suvremenici razotkrivaju kao ranjivi ljudi od krvi i mesa.

Fotografije: Dejan Barić
Trajanje: 1sat i 40 minuta
Ulaznica: 12,00 €
Učenici (10 i više), studenti, umirovljenici, organizirani posjet (10 i više) 10,00 €
Tribina Čakovec četvrtkom / 28. ožujka 2024. / 20 sati
FILM
JEDAN ŽIVOT
ONE LIFE
povijesna biografska drama / Velika Britanija / 2023.
Režija: James Hawes
Uloge: Anthony Hopkins, Helena Bonham Carter, Marthe Keller

Istinita priča o Sir Nicholasu / Nickyju Wintonu, mladom londonskom brokeru koji je u mjesecima koji su prethodili Drugom svjetskom ratu od nacista spasio 669 većinom židovske djece. Nicky je posjetio Prag u prosincu 1938. i pronašao obitelji koje su pobjegle od uspona nacista u Njemačkoj i Austriji, živeći u očajnim uvjetima s malo ili nimalo smještaja i hrane, te pod prijetnjom nacističke invazije. Odmah je shvatio da se radi o utrci s vremenom. Koliko su djece on i ekipa mogli spasiti prije zatvaranja granica? Pedeset godina kasnije / 1988. Nicky živi progonjen sudbinom djece koju nije uspio spasiti. Tek kada ga televizijska emisija uživo, iznenadi i upozna s nekoliko preživjele djece – sada odraslim ljudima – konačno se počinje miriti s krivnjom i tugom koju je nosio pet desetljeća.
Trajanje: 1 sat i 50 minuta
Informacije o filmu: BLITZ d.o.o.
Ulaznica: 4,00 €
- učenici (10 i više), studenti, umirovljenici, organizirani posjet (10 i više) 3,00 €
CENTAR ZA KULTURU ČAKOVEC
- utorak / 23. travnja 2024. / 20.00 sati
DOBAR IZLAZAK PREDSTAVLJA:
PREDSJEDNICI&CA
(Pretposljednja večera)

Kazališna predstava čija je rezidencija u zagrebačkom Kerempuhu. Za svako igranje traži se sjedalo više.
Po prvi puta stižu u Čakovec i prolaze kroz vječne i aktualne teme Lijepe naše.
Igraju:
Franjo Tuđman – Tarik Filipović
Stjepan Mesić – Hrvoje Kečkeš
Kolinda Grabar Kitarović – Ornela Vištica
Ivo Josipović – Siniša Miletić
Josip Broz Tito – Boris Svrtan
*nepozvani gost – Dominik Milanović / Mladen Pilić
Predsjednici&ca je aktualna i britka komedija u režiji Tarika Filipovića. Građanski stan i večera za petero.
Tuđman, Tito, Mesić, Josipović i Kolinda.
Zabava može početi
Ulaznica: 15,00 €
- u prodaji online i na blagajni Centra za kulturu od 2.2.2024. / 12.00 sati
- 1. / 7. / 8. / 14. / veljače 2024. / 10.00 sati / Dvorana Centra za kulturu Čakovec
MOJE MALO KINO
Edukatorica: Martina Horvat Kolar, učiteljica hrvatskog jezika
KRALJICA PLESA
Dancing Queen, Norveška, 2023., 92 min.
Žanr: obiteljska komedija
Režija: Aurora Gossé
Uloge: Liv Elvira Kippersund Larsson, Sturla Puran Harbitz, Viljar Knutsen Bjaadal
Fotografija: Åsmund Hasli
Glazba: Mimmi Tamba
Produkcija: Amarcord
Šarmantan i topao norveški igrani film za djecu Kraljica plesa, prikazivati će se tijekom veljače na četiri termina u sklopu programu Moje malo kino.

Radnja filma prati dvanaestogodišnju Minu koja možda ne zna plesati i nema puno samopouzdanja, ali to je ne sprječava da se prijavi na audiciju za školsku plesnu skupinu. Podršku pronalazi u svojoj nekonvencionalnoj baki i najboljem prijatelju, ali tu su i skeptici. Kroz suze, smijeh i vesele ritmove, Mina će razbiti vlastite barikade i oboriti vas s nogu.
Ulaznica: 3,00 € / organizirani posjet za škole
CENTAR ZA KULTURU ČAKOVEC
utorak 16.4.2024. / 20 sati
STAND UP COMEDY SHOW
IVAN ŠARIĆ / BEST OF 1984-2023
Ivan Šarić se stand up komedijom bavi od 2006. godine od kada je skupio veliku kilometražu putujući po nastupima po Hrvatskoj, Sloveniji, Srbiji, BiH, ali i u Engleskoj. Pripadnik je novog vala stand up komičara, a oduševljava jednom verzijom britkog britanskog humora Eddie Izzarda i Monty Python-a uklopljenog u svakodnevne događaje ljudi koji žive u Hrvatskoj, posebno Dalmaciji i oko nje.

Njegov stil mješavina je opservacijskog i apstraktnog humora primjenjiva na širokoj paleti tema, od muško-ženskih odnosa, života na Balkanu, života u Dalmaciji, političkih i regionalnih tema pa sve do sarkastičkog pogleda na samog sebe. Njegov preobražaj iz mladog klinca zaljubljenog u svijet informatike u isto tako mladog čovjeka koji će svojim predstavama zabavljati pučanstvo na ovim prostorima i šire, počinje 2004. godine kad je dobio od prijatelja izgrebani DVD sa stand up nastupom Robina Williamsa.
Danas bi vrijedilo pitati njegovog prijatelja kako je nanjušio talent kod tada 24-godišnjeg Šarića. Nakon toga Ivan počinje pisati tekstove za svoje nastupe čija količina danas prelazi brojku od preko 1500 nastupa.
Ivan izvodi samostane autorske predstave u trajanju od sat i pol do dva sata. Ne koristi nikakve vanjske scenske ili audio efekte – na sceni su samo on i mikrofon.
Tako je 2016. godine proslavio svojih 10 godina karijere, rasprodajući veliku dvoranu Lisinski . I to dva puta. Tada ga je u ta dva dana gledalo 3500 ljudi.
Kao televizijskog voditelja publika ga imala prilike upoznati prije kada je počeo na MTV Adriji, zatim prelazi na RTL televiziju nakon čega je česti gost raznih uspješnih projekata na hrvatskim televizijama a jedan od njih je i “Tvoje lice zvuči poznato” na Novoj TV i”Ples sa zvijezdama”.
Ulaznica: 15,00 € / u prodaji online i na blagajni Centra