Odsječak ‘turnejskih godina’ (250 koncerata od 1963.-1966.) benda kada su živjeli u pokretu, od koncerta do koncerta, gužvajući se po hotelskim sobama, pišući nove pjesme u kombijima i izbacujući dva albuma godišnje. Događaji oko koncerta The Beatlesa na njujorškom ‘Shea Stadiumu’, koji je održan 1965. godine ispred čak 55 tisuća ljudi. Lepeza intervjua, glazbe, arhivskih snimaka i priča vezanih uz fenomen The Beatlesa, obožavanog benda koji je zauvijek obilježio svjetsku glazbenu scenu. Svi znaju za njih, ali ne znaju (cijelu) priču – kako su simpa čupavci iz Liverpoola pokorili svijet, potukli sve rekorde, stvorili rijeku raspamećenih obožavatelja/ica, torpedirali se na zvjezdano nebo i tamo ostali – odgovara zabavan, poučan i dirljiv dox „Eight Days a Week – The Touring Years“ dvostrukog Oscarovca Rona Howarda. Film je odsječak ‘turnejskih godina’ (250 koncerata od 1963.-1966.) benda kada su živjeli u pokretu, od koncerta do koncerta, gužvajući se po hotelskim sobama, pišući nove pjesme u kombijima i izbacujući dva albuma godišnje, a posljednja klapa pada na čuvenu svirku na londonskom krovu 1969., što je bio posljednji zajednički koncert benda koji je do tog trena prošao sito i rešeto, što su sve uspjeli preživjeti, kako sam McCartney kaže u filmu, isključivo zato što su bili prijatelji i držali se zajedno, te nisu bili usamljeni pojedinci poput Elvisa, u cijelom tom ludilu koje je pratilo njihovo postojanje.Filmska reminiscencija Beatlesomanije obiluje arhivskim snimkama i fotografijama iz perioda turneje, glavni su sugovornici dvojica preostalih članova benda, Paul McCartney i Ringo Starr, a svoja su fanovska iskustva iz tog razdoblja podijelili i Elvis Costello, Whoopi Goldberg, Sigourney Weaver i Malcolm Gladwell. Kritika vibrira izrazito pozitivnim tonovima, proglasila ga je ‘must see’ filmom, The Observer ‘tvrdi’ da će film, baš kao i bend (p)ostati legenda, The Independent ga jednostavno proglašava magičnim, dok Daily Mirror ističe njegovu univerzalnost, kao film koji bi svatko trebao pogledati. U svakom slučaju, okorjeli fanovi benda (a i zaljubljenici u glazbu) nisu mogli dobiti bolju ostavštinu.
Festivali i nagrade: Critics Choice Documentary Awards 2016 – Najbolji glazbeni dokumentarac
Teme za razgovor: dokumentarni film, glazba, povijest, The Beatles
“Ne zaboravi disati”, intimna drama o odrastanju, krhkosti tinejdžerskog doba, ljubomori i neizbježnom procesu prihvaćanja činjenice da se svijet mijenja, prikazana je na programu Kina za mlade. Uvod u film održala je psihologinja Andreja Bratinšćak.
Zadnji film u ovom polugodištu na programu Kina za mlade “The Beatles: Eight Days A Week” na programu je u petak 28. svibnja u 17.45 sati.
Edukativni program Film za vrtiće i osnovne škole provodi se od školske 2017./2018. godine u Centru za kulturu Čakovec, a namijenjen je predškolskom i osnovnoškolskom uzrastu. Program za cilj ima razvijanje medijske pismenosti te upoznavanje djece vrtićkog i osnovnoškolskog uzrasta s europskim filmom. U vrijeme pandemije odlučili smo se na alternativno provođenje programa te provedbu filmske i medijske pismenosti pomoću online sadržaja u učionicama ili kod kuće.
Edukativna online programsku knjižica, sastavljena od deset kratkih nagrađivanih filmova iz produkcije čakovečke Škole animiranog filma i teorijskog dijela, poslana je na adrese škola i vrtića. Svaki mjesec vrtićarcima i učenicima osnovnih škola bila su dostupna dva animirana filma koja su se mogla učitati pomoću bar koda koji vodi na YouTube stranicu Škole animiranog filma. Odabrani su animirani filmovi ŠAF-a nastali u razdoblju od 2003. do 2019. godine, koje su za djecu radili njihovi vršnjaci. Uz svaki film, djeci je bio dostupan kratak opis njegova nastanka i pripadajuća pitanja.
Ovogodišnja, online verzija programa Film za vrtiće i osnovne škole osim na području Međimurske županije provodila se i diljem Hrvatske, a posebno se zahvaljujemo: Dječji vrtić Zapruđe, Dječji vrtić Korčula, Dječji vrtić Anđeli čuvari Korčula, II. osnovna škola Čakovec, Osnovna škola Petar Kanavelić Korčula, Područna škola Novo Selo Rok, Osnovna škola Ante Curać Pinjac Žrnovo, Osnovna škola Smokvica, Osnovna škola Vladimir Nazor Pribislavec, Osnovna škola Ivanovec, Osnovna škola Sveta Marija, Osnovna škola Bartola Kašića Zagreb, V. osnovna škola Varaždin.
Program podupiru Grad Čakovec, Hrvatski audiovizualni centar te Europa Cinemas.
Dragi Čakovčanci pozivam vas na premijeru novog showa!
Fore za show su nastajale u zadnjih 2 godine. Znači čekaju vas 2-3 fore o koroni i Capaku i onda se bacamo na miks svega i svačega s jednostavnom idejom.
Da se smijete 2 sata. I možda koji puta zabezeknete. Na foru sa škrinjom npr. Isti je pritisak kao i kod ostalih. I još malo gore. Jer mora vam biti dobar. Barem dobar kao ovi prije.
Kaj ak ne bude? Možda onu foru da izbacim. Malo precrna. Ali je iskrena. Nemam pojma. Možda da prvi dio bude laganiji pa kasnije ove brutalne fore. Da. Bolje krenimo pozitivno.
Npr. Dobro veče ljudi, sve oko nas ide kvragu. Tak nekak.”
VlatkoTKO JE VLATKO ŠTAMPAR?
Za one koji ga nisu “probali”, Vlatko će ostati nikad pronađeno utjelovljenje svih onih suludih misli koje svatko od nas pomišlja u onom dijelu uma koji s razlogom ignoriramo.
Za one koji su ga doživjeli, Vlatko je bio i ostaje ventil, pipa, sasvim suludih asocijacija koje u kombinaciji s njegovom nezamjenjivom manirom neizbježno mame smijeh i čine ga jednim od ponajboljih komičara “na ovim prostorima”. Osim u Mađarskoj.
Ulaznica: u pretprodaji 50,00 kuna, na dan programa 60,00 kuna
Iz Zagreba, točnije iz Osnovne škole Bartola Kašića stižu nam fotografije provedbe našeg programa i šalje nam ih nastavnica hrvatskog jezika Marina Zlatarić koja je sa svojim učenicima obradila ŠAF-ove kratkiše na nastavi.
Ovogodišnja online verzija programa “Film za vrtiće i osnovne škole” provodi se do 30. travnja 2021.
Za učenike 7. i 8. razreda pripremili smo filmove “Formula za kaos” i “Ništ` me ne zanima”. U edukativnoj programskoj on-line knjižici opisano je: što je animirani film, koje vrste postoje, kako nastaju animirani filmovi i koje se sve tehnike koriste.
Uloge: Željka Vincetić, Natalie Vurušić,Dolores Lovrenčić, Magdalena Rešetar, Jana Flac,
Tena Perhoč, Nika Srnec, Erik Črešnjovec,Leonardo Reich, Roko Dunjko, Dijana Kirić
Svi znamo priču o Snjeguljici i sedam patuljaka, no ovdje je jedan maštoviti pisac bajku potpuno promijenio. Zamislite što je napravio taj, šašavko! Umjesto da nam je poslao u šumu onu prelijepu Snjeguljicu, on je polupao lončiće i poslao nam sedam Snjeguljica. Da. Sedam. I to sedam razmaženih Snjeguljica , a tu su i smiješni Vuk, čudan Princ i još čudnija Baka.
Uzrast: 5+
Trajanje: 35 minuta
U teškim uvjetima zbog korona virusa Dječje gradsko kazalište je kroz manje radionice koje su se održavale uživo i u online formi radilo na ovoj predstavi. Kad su mjere to dozvoljavale radilo se u zatvorenom prostoru, a nakon toga radionice su održavane u prirodi, u čakovečkom parku. Ovo je već treća generacija koja izvodi predstavu SEDAM SNJEGULJICA I PATULJAK.
Foto: ekipa predstave iz 2012. godine, povodom 15 godina kazališta
48. MAJSKI MUZIČKI MEMORIJAL JOSIP ŠTOLCER SLAVENSKI / UZ 125. OBLJETNICU ROĐENJA JOSIPA Š. SLAVENSKOG
utorak / 11.5.2021. u 19:00 sati / Izložbeni prostor / otvorenje izložbe
DORICA MATJAN
MOJA PJESMA MEĐIMURSKA
slike
Biografija
Dorica Matjan rođena je 1973. godine u Zagrebu u umjetničkoj obitelji porijeklom iz Čakovca. Diplomirala je slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 1997. godine u klasi profesora Vasilija Josipa Jordana. Bavila se pedagoškim radom, ilustracijom i organiziranjem izložbi. Član je Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika od 2006. godine i Hrvatskog društva likovnih umjetnika. Sudjelovala je na više likovnih kolonija. Izlagala je na 38 samostalnih izložbi u Zagrebu, Varaždinu, Čakovcu, Križevcima, Krapinskim Toplicama, Splitu, Dubrovniku, Starom Gradu na Hvaru i Murteru, i na 50 skupnih izložbi. Dobitnica je 1. nagrade na izložbi “Kunst in der Stadt” u Mainzu 2003. godine. Živi i radi u Zagrebu.
MOJA PJESMA MEĐIMURSKA
Za izraziti prožimanje glazbe i slike traži se poseban senzibilitet za provedbu sinteze umjetničkih vrsta, u kojoj će događanje slike, kao što je kod Dorice Matjan, unijeti karakter pjesme ili neke veće skladbe. Već je ranije Dorica gradila dijalog s nekim skladateljem, nekim ostvarenjem kao što je primjerice bilo s Georgom Fridrichom Handelom i njegovom “Muzikom na vodi”, povodom 300. godišnjice (1717.) skladanja ove suite. Ovoga puta skladatelj je rodom iz Čakovca, Josip Štolcer Slavenski(1896. – 1955.) koji je u svom osebujnom, velikom opusu i obradio i harmonizirao lijepe, i svima nam drage međimurske narodne napjeve. Glazbenom opusu Slavenskog daje se, a posebno u Čakovcu, pažnja u njemu posvećenim danima, u kojima i izložba Dorice Matjan podržava visoku umjetničku razinu te svečanosti. Dorica je pošla ne samo od poznavanja već i posvojenja značajnog djela stvaralaštva Slavenskog, koncentrirajući se u ovom ciklusu, na segment popularan i kod šire publike, koja s ponosom prihvaća baštinu međimurskih korijena.
I nižu se slike (skladbe). Spomenimo neke. “Voda zvira” u dinamičnoj slikarskoj teksturi crtovlja i točaka sugerira neprekidno obnavljanje izvora (života). “Klavirska minijatura” osmišljena je simpatičnom doslovnošću minimaliziranja glazbala, kojim izvedene sonate nadilaze ograničenje vremena i prostora, u utkanosti u meditativno plavetnilo. U slikama “Ftiček veli” i “Pjesme moje majke” Dorica u pulsiranje kolorističke podloge satkane mnoštvom blago geometriziranih “molekula” unosi pticu, odnosno tek obrisom naznačen portret majke (a i svoj), pretvarajući činjeničnost u emotivnost, divljenja spram prirode, i prisnosti u životnoj radosti. A na slikama svojevrsnog para, srodnog rastera s tkivom usitnjenih faseta i teče Mura i zeleni se dubrava, kao znakovi širine pejzažnog. Arhitektoniku nekoliko ostvarenja čini egzaktnost pet linija notnog crtovlja. U “Mojoj pjesmi” ono je nositelj vesele kompozicije, u tempu allegra, potencirane neposrednošću dodira otvorene boje, dok u slikama “Međimurje kak si lepo zeleno” i “Kvartet” umnoženo crtovlje stvara strogu ritmičnost scene, gdje s jedne strane nijanse zelene boje, a s druge broj crtačkih konstrukcija, odnosno siluete četiri violine naznačuju motiviku slika. Notno crtovlje tvori i poprečnu gredu križa, pa iako smo na Golgoti, oznaka je za zapis nebeske glazbe, u melodijama ispunjenih svjetlom, svjetlom preobraženog Kristovog tijela. Ozračja sakralnog uprisutnjenog i u treptavom dodiru oblika i kod drugih tema.
Centar za kulturu Čakovec / izložbeni prostor / utorak 11.5.2021. u 19.00 sati/ otvorenje izložbe
DORICA MATJAN
MOJA PJESMA MEĐIMURSKA
slike
Biografija
Dorica Matjan rođena je 1973. godine u Zagrebu u umjetničkoj obitelji porijeklom iz Čakovca. Diplomirala je slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 1997. godine u klasi profesora Vasilija Josipa Jordana. Bavila se pedagoškim radom, ilustracijom i organiziranjem izložbi. Član je Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika od 2006. godine i Hrvatskog društva likovnih umjetnika. Sudjelovala je na više likovnih kolonija. Izlagala je na 38 samostalnih izložbi u Zagrebu, Varaždinu, Čakovcu, Križevcima, Krapinskim Toplicama, Splitu, Dubrovniku, Starom Gradu na Hvaru i Murteru, i na 50 skupnih izložbi. Dobitnica je 1. nagrade na izložbi “Kunst in der Stadt” u Mainzu 2003. godine. Živi i radi u Zagrebu.
MOJA PJESMA MEĐIMURSKA
Za izraziti prožimanje glazbe i slike traži se poseban senzibilitet za provedbu sinteze umjetničkih vrsta, u kojoj će događanje slike, kao što je kod Dorice Matjan, unijeti karakter pjesme ili neke veće skladbe. Već je ranije Dorica gradila dijalog s nekim skladateljem, nekim ostvarenjem kao što je primjerice bilo s Georgom Fridrichom Handelom i njegovom “Muzikom na vodi”, povodom 300. godišnjice (1717.) skladanja ove suite. Ovoga puta skladatelj je rodom iz Čakovca (1896 – 1955) Josip Štolcer Slavenski koji je u svom osebujnom, velikom opusu i obradio i harmonizirao lijepe, i svima nam drage međimurske narodne napjeve. Glazbenom opusu Slavenskog daje se, a posebno u Čakovcu, pažnja u njemu posvećenim danima, u kojima i izložba Dorice Matjan podržava visoku umjetničku razinu te svečanosti. Dorica je pošla ne samo od poznavanja već i posvojenja značajnog djela stvaralaštva Slavenskog, koncentrirajući se u ovom ciklusu, na segment popularan i kod šire publike, koja s ponosom prihvaća baštinu međimurskih korijena.
I nižu se slike (skladbe). Spomenimo neke. “Voda zvira” u dinamičnoj slikarskoj teksturi crtovlja i točaka sugerira neprekidno obnavljanje izvora (života). “Klavirska minijatura” osmišljena je simpatičnom doslovnošću minimaliziranja glazbala, kojim izvedene sonate nadilaze ograničenje vremena i prostora, u utkanosti u meditativno plavetnilo. U slikama “Ptiček veli” i “Pjesme moje majke” Dorica u pulsiranje kolorističke podloge satkane mnoštvom blago geometriziranih “molekula” unosi pticu, odnosno tek obrisom naznačen portret majke (a i svoj), pretvarajući činjeničnost u emotivnost, divljenja spram prirode, i prisnosti u životnoj radosti. A na slikama svojevrsnog para, srodnog rastera s tkivom usitnjenih faseta i teće Mura i zeleni se dubrava, kao znakovi širine pejzažnog. Arhitektoniku nekoliko ostvarenja čini egzaktnost pet linija notnog crtovlja. U “Mojoj pjesmi” ono je nositelj vesele kompozicije, u tempu allegra, potencirane neposrednošću dodira otvorene boje, dok u slikama “Međimurje kak si lepo zeleno” i “Kvartet” umnoženo crtovlje stvara strogu ritmičnost scene, gdje s jedne strane nijanse zelene boje, a s druge broj crtačkih konstrukcija, odnosno siluete četiri violine naznačuju motiviku slika. Notno crtovlje tvori i poprečnu gredu križa, pa iako smo na Golgoti, oznaka je za zapis nebeske glazbe, u melodijama ispunjenih svjetlom, svjetlom preobraženog Kristovog tijela. Ozračja sakralnog uprisutnjenog i u treptavom dodiru oblika i kod drugih tema.
Stanko Špoljarić
Dvorana Centra za kulturu Čakovec / utorak 11.5.2021. u 20.00 sati / KONCERT
VEČER GLAZBE JOSIPA ŠTOLCERA SLAVENSKOG
Eva Šulić-violina
David Vuković-klavir
Nikolina Virgej Pintar-mezzosopran
Hrvatski gudački kvartet
David Vuković (1996., Čakovec) počeo je učiti klavir u Čakovcu u klasi prof. Daniela Maria Novaka, a obrazovanje je nastavio u klasi prof. Lee Šantek u Varaždinu, gdje je učio i teoriju glazbe te fakultativno orgulje i solo pjevanje. Studij klavira upisao je 2015. na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Đorđa Stanettija te je diplomirao 2021. s odličnim ocjenama. Akademsku godinu 2018./19. proveo je na Musik und Kunst Privatuniversität der Stadt Wien u klasi prof. Doris Adam kao stipendista Erasmus+ programa. Usavršavao se na majstorskim tečajevima s pijanistima kao što su: Srđan Čaldarović, Naum Grubert, Ksenia Kogan, Grigory Gruzman, Eugen Indjic, Nina Patarčec, Milana Chernyavska, Oliver Kern, Vyacheslav Gryaznov i drugi. Dobitnik je brojnih nagrada na državnim i međunarodnim natjecanjima te Rektorove nagrade i Oskar znanja Agencije za odgoj i obrazovanje. Ostvario je značajne nastupe uz pratnju Zagrebačke filharmonije, Zagrebačkih solista i Varaždinskog komornog orkestra. Član je klavirskog trija Eusebius, osnovanog 2017. na Muzičkoj akademiji u Zagrebu pod mentorstvom prof. Pavla Zajceva čiji su članovi osim njega Eva Šulić (violina) i Tonka Javorović (violončelo).
Eva Šulić (1997.) svira violinu od svoje četvrte godine. Njezina prva profesorica bila je Zorica Todorović na Konzervatoriju za glazbu i balet u Mariboru. Već sa devet godina nastavlja učiti na Konzervatoriju J. J. Fux u Grazu u klasi profesora Helfrieda Fistera. Od 2011. do 2015. godine pohađala je pripremni studij violine na Sveučilištu za glazbu i scenske umjetnosti u Beču kod čuvenog profesora Leonida Sorokowa. Kod profesora L. Sorokowa Eva će studirati i na Muzičkoj akademiji u Zagrebu i pod njegovim vodstvom provesti ukupno 9 godina, te još godinu dana potom u Beču, ponovno na Sveučilištu za glazbu i scenske umjetnosti – ovoga puta kod njegovog sina Antona Sorokowa, koncertmajstora Bečkih simfoničara. Tijekom studija pohađala je umjetničke seminare kod vrhunskih violinističkih pedagoga i virtuoza poput Marine Sorokow, Latice Honda Rosenberg, Stefana Milenkovića, Evgenije Epshtein, Pavela Vernikova, Barnabasa Kelemena, Antona Sorokowa i Kimike Nakazawa. Godine 2017. Eva započinje suradnju s čelisticom Tonkom Javorović i pijanistom Davidom Vukovićem u Triju Eusebius, pod mentorstvom Pavla Zajceva. Trio je 2019. osvojio međunarodno natjecanje Ferdo Livadić, te natjecanje Boris Papandopulo u kategoriji standardnih komornih sastava. Zajedno su nastupili na uglednim festivalima poput Osorskih glazbenih večeri i Dubrovačkih ljetnih igara. Kao solistica Eva je nastupala sa Zagrebačkom filharmonijom, sa Simfonijskim orkestrom Hrvatske radiotelevizije, Varaždinskim komornim orkestrom, komornim orkestrom Teatra Verdi, simfonijskim orkestrom RTV Slovenija, Komornim orkestrom All star Ljubljana, Dubrovačkim simfonijskim orkestrom i simfonijskim orkestrom Festivala Maribor.
Sudjelovala je na brojnim glazbenim natjecanjima. Višestruka je dobitnica prvih nagrada na slovenskim državnim natjecanjima TEMSIG, 2006. i 2009. osvojila je apsolutnu prvu nagradu na međunarodnom natjecanju Ars nova u Trstu, a 2013. primila je zlatnu plaketu na međunarodnom natjecanju Giuseppe Tartini u Piranu. U Beču je 2016. pobijedila na Stefanie Hohl natjecanju. U 2021. osvojila je prvu nagradu na natjecanju Papandopulo, te nagradu Hrvatskog društva skladatelja za najbolju izvedbu skladbe Borisa Papandopula. Dobitnica je prestižne nagrade Stjepan Šulek za najbolju izvedbu skladbe za violinu, koju joj je Fond Stjepana Šuleka dodijelio u 2021. godini.
Nikolina Virgej Pintar – mezzosopran, rođena je u Čakovcu. Srednju glazbenu školu završila je u Varaždinu, smjer solo-pjevanje u klasi prof. Darije Hreljanović. Godine 2000. upisuje studij solo pjevanja u klasi o.univ.prof. Agathe Kania Knobloch na Akademiji za glazbu i glumu u Grazu. Paralelno upisuje pedagoški odjel solo-pjevanja sa težištem na vođenje zborova i ansambala. Oba odjela završava 2007. s odličnim uspjehom. Nakon toga upisuje magisterij solo-pjevanja s naglaskom na glazbeno-scenski izričaj. U produkciji Akademije za glazbu i glumu u Grazu ostvarila je uloge Dorothee u Donizettijevoj „Viva la Mama“, Badesse i Suore infermiere u Puccinijevoj „Suor Angelica“ te ulogu Magdalene u Kienzelovom „Evangeliman“. Magistrirala je s odličnim uspjehom u ožujku 2011. godine.
Uz brojne nastupe u domovini, zabilježila je i nastupe u inozemstvu (Grazu, Zuerichu, Solunu, Ateni, Parizu, New Yorku…) te je polazila majstorske tečajeve pjevanja kod Lisbeth Brittain- Carter (SAD) i Silvia Bartoli (Italia). Na koncertnim nastupima surađivala je s Varaždinskim komornim orkestrom, Hrvatskom komornim orkestrom i Puhačkim orkestrom HV. Od 2015. članica je i solistica zbora HRT-a i ansambla „Projekt Lazarus“.
Hrvatski gudački kvartet od osnivanja 2012. nastupio je u svim važnijim koncertnim prostorima u domovini i na većini državnih i lokalnih festivala i manifestacija. Treba izdvojiti nastupe u Hrvatskom glazbenom zavodu, MAG festivalu u Splitu, Donatovim glazbenim večerima u Zadru, Dubrovnik u pozno ljeto, 33. zagrebačke ljetne večeri sa pijanistom Aljošom Jurinićem. Godine 2013. usavršavali su se na međunarodnom komornom majstorskom tečaju u Weikersheimu, Njemačka, pod vodstvom kvarteta Vogler i Gerharda Schulza iz Alban Berg kvarteta. Kvartet 2014. godine osvaja nagradu 47. Tribine Darko Lukić te time privlači pozornost šire publike i kritike. Inače širokog repertoara, Hrvatski gudački kvartet posebnu pozornost pridaje hrvatskoj glazbi, baveći se tako i istraživačkim radom držeći fokus na skladateljskim velikanima hrvatske povijesti. Tražen su ansambl i za suvremenu glazbu te redovito nastupaju na Zagrebačkom biennalu i Glazbenoj tribini u Opatiji.
Ulaznica: 40,00 kuna
Učenici (10 i više), studenti, umirovljenici, organizirani posjet (10 i više) – 30,00 kuna
Dvorana Centra za kulturu Čakovec / srijeda 12.5.2021. u 11.00 sati / KONCERT
Studenti Muzičke akademije Zagreb-gudački odjel
„Studenti za studente“
Gudački komorni orkestar Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu u okviru nastave djeluje od jeseni 2006. godine, a osnovan je na inicijativu prof. Jože Haluze. Svrha takvog ansambla je omogućiti studentima gudačkog odsjeka , stjecanje prvih iskustava i vještina zajedničkog muziciranja u većem ansamblu, uz vježbu maksimalne komunikacije među dionicama, kao i punog kreativnog zalaganja, s obzirom da ansambl djeluje samostalno, bez dirigenta. Kroz ovakve se projekte studenti potpuno uvode u profesionalni način rada koji ih očekuje kao buduće glazbenike. Orkestar redovito svake godine održava po nekoliko koncerata. U dvorani Akademije u Dvorani Bersa, a redovito, od 2008. godine u Čakovcu na Memorijalu Josipa Slavenskog, i u Zagrebu u sklopu manifestacije Pasionska baština. Orkestar je nastupio u sklopu Glazbenog ciklusa Mladi glazbenici u Matici hrvatskoj u Zagrebu, te u nekoliko navrata u dvorani Hrvatskog glazbenog zavoda. Gostovao je u tri navrata u Beču – dva puta u Peterchkirche (2011.) pod umjetničkim vodstvom Catherine Mackintosh i u studenom 2017. s dirigentom Zoranom Novačićem, te koncert s Universitet fur Music und darstellende Kunst (2013) kao i u Puli na danima Akademije 2017. i 2018. godine.
Orkestar vodi prof. Jože Haluza
ULAZ BESPLATAN
Dvorana Centra za kulturu / četvrtak 13.5. 2021. u 20.00 sati / KONCERT
VEČER LAUREATA NAGRADE GRADA ČAKOVCA “JOSIP ŠTOLCER SLAVENSKI” ZA 2020. GODINU
ŠIMUN MATIŠIĆ
Ansambl CANTUS
Šimun Matišić (Zagreb, 1996.) prvi je nastup imao u dobi od četiri godine, kada je svirao bubnjeve u kvartetu Branka Kralja. Udaraljke je počeo učiti kod prof. Božidara Rebića, a nastavio kod prof. Tomija Spasevskog i prof. Gorana Goršea. Paralelno s udaraljkama učio je klavir kod prof. Sretne Meštrović, a teoriju u GU Elly Bašić, gdje je maturirao udaraljke i glazbenu teoriju 2014. Sa 14 godina objavio je svoj prvi nosač zvuka Jazz nocturno. Surađivao je s brojnim inozemnim i domaćim jazz i klasičnim glazbenicima i orkestrima. Godine 2011. dodijeljena mu je Nagrada Judita na 57. Splitskom ljetu, za nastup s gitaristom Christianom Escoudéom. Godine 2014. počeo je novi projekt s pijanistom Matijom Dedićem, s kojim je dvije godine kasnije objavio live album Fortune smiles, ovjenčan nagradom Porin za najbolju izvedbu jazz skladbe. Godine 2018. sa svojim je sekstetom objavio autorski jazz album Invocation, za koji mu je dodijeljena nagrada Porin u kategoriji za najbolju jazz skladbu. Član je ansambla Harlequin Art Collective, koji se trenutno bavi djelima Oliviera Messiaena, u kojem djeluje kao udaraljkaš i aranžer. Trenutačno je student pete godine udaraljki u klasi prof. Ivane Bilić te četvrte godine klasične kompozicije u klasi profesora Mladena Tarbuka, dok je prve dvije godine studija završio kod profesora Davorina Kempfa.
Ansambl CANTUS
20 godina suvremena glazba u Hrvatskoj, ona hrvatskih skladatelja, ali i predstavnika međunarodne scene, uvelike živi kroz aktivnosti Cantus Ansambla koji je osnovan s ciljem istraživanja, otkrivanja i predstavljanja novih te dotad neistraženih sfera nove glazbe. Ubrzo nakon što je vodstvo Muzičkog biennala Zagreb, predvođeno Berislavom Šipušem, 2001. godine osnovalo Cantus Ansambl, taj je ansambl pronašao svoje mjesto te postao važan, ako ne i neizostavan, sudionik hrvatske scene suvremene glazbe. Oni su protagonisti nacionalnih festivala i različitih događanja u kulturi, a od 2006. su godine domaćini vlastitog koncertnog ciklusa. Godine 2008. bili su službeni ansambl ISCM-ovih Svjetskih dana nove glazbe u Vilniusu, nakon čega se povećao broj njihovih inozemnih gostovanja. O važnom položaju Cantus Ansambla unutar hrvatskog, ali i međunarodnog konteksta svjedoči oko 130 praizvedbi, više od 500 opusa koje su izveli te 40-ak nastupa u inozemstvu (u većini europskih zemalja te u Meksiku, Kanadi i Kini), kao i brojna glasovita solistička te dirigentska imena njihovih suradnika. Njeguju suradnju s nizom istaknutih ansambala za suvremenu glazbu, a sudjelovali su i u međunarodnim projektima uz potporu Kulturnog vijeća EU: Re: New Music te New Music: New Audiences. Jedna od najvažnijih značajki djelovanja ovog ansambla su i gostujuće izvedbe na vodećim festivalima suvremene glazbe pa su za svoje nedavno trostruko diskografsko izdanje odabrali upravo snimke „uživo” izvedbi zabilježenih u Hrvatskoj i na međunarodnim podijima, usmjeravajući tako pozornost na važnost trenutka u procesu stvaranja suvremenog glazbenog djela. Dugogodišnja suradnja Cantus Ansambla i Ansambla Icarus iz Italije kulminirala je na Muzičkom biennalu Zagreb 2019. koncertnim portretom talijanskog skladatelja Ivana Fedelea koji je za tu prigodu napisao novo djelo X-Tension II za zajednički nastup oba ansambla. Na Osorskim glazbenim večerima 2019. Cantus Ansambl praizveo je novu operu Olje Jelaske U traganju za plavom pticom te ponovno izveo Schönbergova Pierrot Lunairea. Protekla koncertna sezona 2019./2020. bila je posvećena prijateljskim državama, glazbenicima i skladateljima, s kojima je ansambl surađivao tijekom gotovo dva desetljeća djelovanja.
Ulaznica: 40,00 kuna
Učenici (10 i više), studenti, umirovljenici, organizirani posjet (10 i više) – 30,00 kuna
Uloge: Louis Garrel, Laetitia Casta, Lily-Rose Depp
Fotografija: Irina Lubtchansky
Montaža: Joëlle Hache
Glazba: Philippe Sarde
FESTIVALI I NAGRADE
Buenos Aires International Festival of Independent Cinema 2019 – Najbolji redatelj / Munich Film Festival 2019 – Nagrada Margot Hielscher / San Sebastián International Film Festival 2018 – Nagrada žirija (Najbolji scenarij) / Transilvania International Film Festival 2019 – Posebna nagrada žirija;
Romantična drama redatelja i glumca (Male žene, Sanjari, Ljubavne pjesme) Louisa Garrela prati odnos mladog para Marianne i Abela koji se zakomplicira kad ga ona ostavi zbog njegovog najboljeg prijatelja Paula. Godinama kasnije, Marianne ponovno ulazi u Abelov život, ovog puta sa sinom Josephom. Garrel je za režiju nagrađen na Međunarodnom festivalu nezavisnog filma u Buenos Airesu i za scenarij na Međunarodnom filmskom festivalu u San Sebastiánu.
O redatelju
Louis Garrel razvio je intenzivnu glumačku karijeru u filmovima kao što su „Sanjari“ redatelja Bernarda Bertoluccija, „Obični ljubavnici“ redatelja Philippea Garrela (ujedno i njegovog oca), „The Beautiful Person“ redatelja Christophea Honoréa i „Le redoutable“ u kojem je glumio Jeana-Luca Godarda. Kao redatelj proslavio se kratkim igranim filmovima „Mes copains“ (iz 2008.), „Little Tailor“ (iz 2010.) i „La règle de trois“ (iz 2011. godine). Njegov prvi dugometražni film, „Dva prijatelja“ iz 2015. godine premijerno je prikazan u Cannesu.
Trajanje: 75 minuta
Preporučamo starijima od 12 godina.
Ulaznica: 30,00 kuna
Učenici (10 i više), studenti, umirovljenici, organizirani posjet (10 i više) 20,00 kuna
Upravljajte pristankom
Da bismo pružili najbolje iskustvo, koristimo tehnologije poput kolačića za čuvanje i/ili pristup informacijama o uređaju. Suglasnost s ovim tehnologijama će nam omogućiti da obrađujemo podatke kao što su ponašanje pri pregledavanju ili jedinstveni ID-ovi na ovoj web stranici. Nepristanak ili povlačenje suglasnosti može negativno utjecati na određene karakteristike i funkcije.
Funkcionalni
Uvijek aktivni
Tehničko skladištenje ili pristup je striktno neophodan za legitimnu svrhu omogućavanja korištenja određene usluge koju izričito traži pretplatnik ili korisnik, ili u jedinu svrhu izvršenja prijenosa komunikacije preko elektronske komunikacijske mreže.
Postavke
Tehničko skladištenje ili pristup su neophodni za legitimnu svrhu čuvanja podešavanja koje ne traži pretplatnik ili korisnik.
Statistika
Tehničko skladište ili pristup koji se koristi isključivo u statističke svrhe.Tehničko skladište ili pristup koji se koristi isključivo u anonimne statističke svrhe. Bez sudskog naloga, dobrovoljne suglasnosti od strane vašeg dobavljača internet usluge ili dodatnih zapisa treće strane, informacije sačuvane ili preuzete samo za ovu svrhu obično se ne mogu koristiti za vašu identifikaciju.
Marketing
Tehničko skladište ili pristup su potrebni za kreiranje korisničkih profila za slanje reklama ili za praćenje korisnika na web stranici ili na nekoliko web stranica u slične marketinške svrhe.