Tribina Čakovec četvrtkom
22. travnja 2021. u 20.00 sati
KONCERT
IDA GAMULIN, KLAVIR
Koncert organiziran uz potporu Ministarstva kulture Republike Hrvatske.
Na programu:
F. Schubert , F. Chopin, D. Pejačević, B. Papandopulo
Osebujan pijanizam Ide Gamulin već 30 godina plijeni pozornost hrvatske i svjetske glazbene scene. Posljednji recitali u koncertnim dvoranama Stockholma, Osla i Bruxellesa i Helsinkija, govore o njezinom umjetničkom putu započetom u Londonu osvajanjem prestižne nagrade Myra Hess i debijem u Queen Elizabeth Hall-u.
Nakon diplome na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Jurice Muraia, osvaja nagradu Svetislav Stančić na Jugoslavenskom natjecanju glazbenih umjetnika, te odlazi u London gdje se usavršava kod uglednih pijanista Alfreda Brendela, Johna Lilla, Stephena Kovacevicha i Annie Fischer.
Godine 1983. počinje međunarodnu karijeru osvojivši prestižnu nagradu Myra Hess u Lon-donu gdje debitira u Queen Elizabeth Hall-u i snima prvi LP za tvrtku EMI-Mava. Početke njezine inozemne karijere prate izvrsne kritike, pa tako Noel Goodwin u listu „The Times“ piše: “…u stilski raznovrsnom i zahtjevnom programu, Ida Gamulin se predstavila kao iznimna pijanistička osobnost snažnog izričaja…, od poetske kontemplacije do moćne bravuroznosti granitno čvrstih oktava…,u maniri koja podsjeća na Annie Fischer.“, dok David Money u „Daily Telegraph“ ističe: “Vrhunski interpret Bacha…, majstor legata i bogate zvučnosti.., os-tvarila je snagu i poeziju Beethovenove sonate..,magična izvedba.“
Među brojnim priznanjima, uz nagradu Myra Hess, ističu se specijalna nagrada Festivala u Freiburgu te nagrada Milka Trnina. Snimka Brahmsove sonate u fis molu proglašena je najbo-ljom izvedbom na američkom Classical Music Directory 2005.
Međunarodna karijera vodi Idu Gamulin u mnoga kulturna središta Europe, Sjedinjenih Ame-ričkih Država i Azije gdje nastupa na festivalima u Spolettu, Varni, Freiburgu, Strattfordu, Janaček festivalu te surađuje s uglednim orkestrima i dirigentima.
Ida Gamulin snima za BBC, France Musique, CBS, Bayerischer Rundfunk, za diskografske kuće EMI-Mava i Croatia Records. Do sada je izdala 14 nosača zvuka , a nedavno je promo-viran 7 CD-box u povodu 30 godina suradnje sa izdavačkom kućom Croatia Records.
Mnogi hrvatski skladatelji, kao Boris Papandopulo, Milko Kelemen, Anđelko Klobučar, Igor Kuljerić, Ivo Josipović i Berislav Šipuš, posvetili su joj svoje skladbe koje je praizvela i trajno zabilježila na nosačima zvuka . Osobitu pozornost posvećuje glazbi Dore Pejačević, te je za tisak priredila cjeloviti opus glasovirskih minijatura, održala brojne koncerte s njezinim djeli-ma, a na nosačima zvuka ovjekovječila najpoznatije minijature i cikluse te Klavirski kvintet u h molu.
Usporedo s koncertantnom karijerom, Ida Gamulin je redovita profesorica na Muzičkoj aka-demiji Sveučilišta u Zagrebu. Održava seminare iz interpretacije na uglednim europskim aka-demijama, članica je ocjenjivačkih sudova međunarodnih pijanističkih natjecanja i predsjedni-ca EPTA-e Hrvatske od 2006.
Ulaznica: 40,00 kuna
Učenici (10 i više), studenti, umirovljenici, organizirani posjet (10 i više) 30,00 kuna
Tribina Čakovec četvrtkom
29. travnja 2021. u 20.00 sati
Gradsko kazalište Scena „Gorica“
Kristina Kegljen
ZOV DIVLJINE
Režija: Lea Anastazija Fleger
Scenografkinja: Irena Kraljić
Kostimografkinja: Tea Bašić Erceg
Autor glazbe: Ivan Končić
Oblikovateljica svjetla: Vesna Kolarec
Uloge: Jasna Palić Picukarić, Nina Kaić Madić, Hana Hegedušić, Ines Bojanić
Kada se četiri žene nađu u dubokoj šumi, daleko od civilizacije, drama može početi. Šuma ih polako uzima pod svoje, one zaboravljaju na svoje društvene inhibicije i otvaraju se jedna pred drugom kao nikada dosad. Na kušnju dolaze njihova dugogodišnja prijateljstva i veze s muškarcima koje su ostavili u civilizaciji, i dok ih divljina zove muklim urlicima, one spoznaju da su, usprkos trenju koje narušava njihove odnose, uistinu jedna drugoj najveća potpora. Kada ih izdaju mjehuri od života u koje su se tako toplo učahurile, nastupa njihova istinska divlja priroda. Možda ne trče s vukovima, ali shvate svoju veliku snagu koja je jača od svih životnih nedaća koje vrebaju u svakodnevici. I pritom se vraški dobro zabavljaju.
Trajanje: 80 minuta
Ulaznica: 60,00 kuna
Učenici (10 i više), studenti, umirovljenici, organizirani posjet (10 i više) 40,00 kuna
CENTAR ZA KULTURU ČAKOVEC
- petak, 9. travnja 2021. u 20 sati
Vlatko Štampar
stand up comedy show
BOLJA POLOVICA
“Draga ekipo,
kako najbolje provjeriti ako ste si idealne polovice.
Dođi na show i gledaj čemu se smije.
Vidimo se u CZK Čakovec – stiže 4. one man show BOLJA POLOVICA!”
Vlatko
BOLJA POLOVICA:
Dobro ili zlo? Materijalno ili duhovno?
Kakvi smo kad smo sami? I kakvi smo pred drugima.
Show o lažnim insta-fasadama, iskrivljenim vrijednostima,
tajnama, iskrenosti, sramu i ljubomori.
I zašto je toliko prokleto teško ne buljiti u nudista?
VLATKO ŠTAMPAR
Vlatko već godinama postojano i neumjereno nasmijava ljude, razotkrivajući pritom (vlastito) uvrnuto poimanje svijeta i bogatu maštu napučenu životinjama koje pričaju (gluposti) i zabranjenim perverzijama koje bi se (izvan konteksta) mogle smatrati kaznenim djelom.
Za one koji ga nisu “probali”, Vlatko će ostati nikad pronađeno utjelovljenje svih onih suludih misli koje svatko od nas pomišlja u onom dijelu uma koji s razlogom ignoriramo.
Za one koji su ga doživjeli, Vlatko je bio i ostaje ventil, pipa, sasvim suludih asocijacija koje u kombinaciji s njegovom nezamjenjivom manirom neizbježno mame smijeh i čine ga jednim od ponajboljih komičara “na ovim prostorima”. Osim u Mađarskoj.
Ulaznice u prodaji na blagajni Centra za kulturu Čakovec.
Cijena: 50,00 kuna u pretprodaji, 60,00 kuna na dan programa
CENTAR ZA KULTURU ČAKOVEC
- srijeda 31.3.2021. u 20 sati
DEJTNAJT – by LAJNAP
stand up comedy show
“Romeo, o Romeo! Zašto si Romeo”, kaže Julija s balkona, a Romeo stoji ispod nje i nema pojma o čemu priča. Eh, da je Romeo imao LAJNAPovce da mu pojasne što je Julija htjela reći, priča bi možda drugačije završila.
Izbjegnite sve zamke ljubavi, veza i seksa i nasmijete se uz savjete LAJNAP komičara na novom showu – DEJTNAJT.
ŠTO JE DEJTNAJT?
Savršen show za dejt. Voljeli tu osobu ili ne. Večer na kojoj ćete odmah znati pašete li si.
Potpuno novi show LAJNAP komičara koji obrađuje temu muško-ženskih odnosa i kako preživjeti iste. Ljubavni savjeti uvijek dobro dođu, a LAJNAPovci su se potrudili izvući one najbolje iz svojih dugogodišnjih veza i karijera. Na greškama se uči, kažu mnogi, a kako vi ne biste previše (sa)griješili i morali sjediti u ljubavnoj “klupi za magarce”, dođite i naučite nešto o zavođenju, vezama, seksu i srodnim dušama.
Pridružite nam se u ljubavnim anegdotama i avanturama i uživajte u punih 90 minuta smijeha.
Za vas nastupaju LAJNAPovi Kupidi: Aleksandar Curać Šarić, Saša Turković, Vlatko Štampar i Goran Vugrinec.
Ulaznica: 50,00 kuna u pretprodaji, 60,00 kuna na dan programa
Ulaznice u prodaji online od 18.3.2021.
- Tribina Čakovec četvrtkom 15. travnja 2021. u 20.00 sati
Kazalište Moruzgva
MAJSTORI
Autorica: Ana Tonković Dolenčić
Redatelj: Krešimir Dolenčić
Uloge:
Jagoda Maleković – Petra Dugandžić/Jasna Palić Picukarić
Milena Cvrčak – Ecija Ojdanić
Božo Prnjić/Abdul Jamil – Matija Šakoronja/Slavko Sobin
Nedjeljko Bačić/Momčilo Radović – Hrvoje Barišić
Mladen Richter/Martin Hrženjak Pajcek – Dražen Bratulić
Scenografkinja: Irena Kraljić
Kostimografkinja: Martina Ptičar
Skladatelj: Mario Mirković
Oblikovatelj svjetla: Davor Horvat
Asistentica redatelja: Martina Đekić
Asistent scenografkinje: Kristijan Popović
Ariju Casta Diva iz opere Norma Vincenza Bellinija pjeva Lana Kos
Pjesmu Ženim muža pjeva Irma Dragičević
Fotografkinja: Vladimira Spindler
Grafički oblikovatelj: Damjan Uzelac
Priča se događa nakon potresa u centru Zagreba i u vrijeme pandemije koronavirusa. Pratimo sudbine i odnose stanara u jednoj zgradi pod zaštitom. I njihove majstore, naravno.
Dugo me već prate majstori. Iza mene su 3 temeljite adaptacije u 2 stana te bezbroj manjih preinaka i popravaka. Kroz moj život prošao je velik broj građevinskih radnika, a kad tome pribrojimo i automehaničare, električare, servisere kućanskih aparata i još kojekakve zanatlije, iskustva je više nego dovoljno. I puno sam naučila. Za početak, moraš znati sve što i majstori, makar teoretski, inače ti prijeti probijanje rokova ili troškovnika. Nije loše znati baratati i nekim izrazima poput “vagresa” ili “serklaže”, a ja sam usput naučila što su okapnice, parapeti i vinkli, baratati fleksericom i borerom, gletati, žbukati, farbati s pik trakom, vaditi parkete i argumentirano spuštati cijene odvoza šute. Ipak, od zanata su mi ipak zanimljiviji ljudi pa sam sa svojim majstorima uvijek sklapala kratkoročna, ali intenzivna prijateljstva, zapadala u rubne odnose i neku neobičnu intimu koja je svojstvenija rovovskom ratu nego razgovorima u razrušenom stanu. Čak sam tijekom predzadnjeg preuređenja poželjela napisati dramu koja bi usporedno pratila moj rad na adaptaciji jednog romana i radove u stanu jer su oba zahvata započela u isto vrijeme. Dramu tada nisam napisala, a suvišno je reći da su radovi u stanu završili debelo nakon premijere adaptacije romana. Ipak, takav jedan sadržaj već nekoliko godina mota mi se po glavi.
Što reći kada doznaš da ti mort miješa nekadašnji vlasnik diskoteke u Brazilu i tečno govori portugalski, ali sada je odlučio zarađivati za život najtežim poslovima kako bi shvatio stvarnu vrijednost novca jer je nekoć prokockao milijune? Ili kada ti parkete bruse i lakiraju tri priučena parketara koji su se upoznali u zatvoru i odlučili živjeti pošteno? Kada svjedočiš raspadu veze arhitektice i izvođača radova koji te na početku radova upozori da treba čuvati brak jer na gradilištu često pucaju ljubavi? Nakon svega, prestala sam na majstore gledati s predrasudama. Svaki od njih je neispričana priča i to mi pomaže da ne gubim živce nego u svome domu gledam predstavu sastavljenu od naših anegdota. A onda se ta predstava počela ostvarivati. Konačno sam napisala onu dramu iz ladice ideja i izgledala je sasvim dobro. Međutim, kako su na svakom gradilištu, pa tako i onom na papiru, stvari nepredvidive, i ta je drama podlegla adaptaciji. Taman kada se sve posložilo i počelo nas zabavljati, dogodio se potres u jeku pandemije.
Nakon 22.3. 2020. u Zagrebu, majstori su dobili i neku metaforičku težinu. Poučena svojim građevinskim frustracijama i egzaltacijama, bacila sam se na novu verziju priče koja mi se preklapala sa životom u potresom oštećenom stanu i traumama koje su se otvorile u čitavome gradu. Kažu da je najbolje pisati iz iskustva, a za mene nikad nije bio bolji trenutak da konačno zapišem svoju priču o majstorima.
Ana Tonković Dolenčić
Ulaznica: 60,00 kuna
Učenici (10 i više), studenti, umirovljenici, organizirani posjet (10 i više) 40,00 kuna
Petero skladatelja u užem izboru za Nagradu Grada Čakovca „Josip Štolcer Slavenski“ za 2020. godinu
Ocjenjivački sud Nagrade Grada Čakovca „Josip Štolcer Slavenski“, u sastavu Trpimir Matasović (predsjednik), Petra Pavić, Krešimir Seletković, Iva Lovrec Štefanović, Mladen Tarbuk i Ladislav Varga, na virtualnoj je sjednici održanoj 10. ožujka 2021. odabrao petero skladatelja čije skladbe ulaze u uži izbor za najbolje djelo hrvatskoga skladatelja praizvedeno prošle godine. To su (abecednim redom) Srećko Bradić (Sorrow, za gudače), Ivana Kiš (Supertramp’s Journal, za gitaru i video), Šimun Matišić (Šlomlék Maryam, za sopran, dva saksofona i ansambl), Ivan Josip Skender (Protuslovlja 2, za bas-bariton i klavir) te Berislav Šipuš (Sinfonia concertante, za violinu i orkestar).
Usprkos pandemijskim okolnostima koje su obilježile veći dio prošle godine, Ocjenjivački sud sa zadovoljstvom konstatira da se ta činjenica nije negativno odrazila na kvalitetu hrvatske skladateljske produkcije. Prilagodivši se okolnostima, skladatelji su, doduše, bili upućeni na pisanje za manje sastave (uz iznimku skladbe Berislava Šipuša, praizvedene početkom ožujka prošle godine) i pristajanje na izvedbe na koncertima s ograničenim brojem slušatelja. No, kao da je to bio dodatan poticaj njihovoj kreativnosti i angažmanu njihovih izvođača. Uz uzornu interpretacijsku razinu svih praizvedbi, autori su, svaki na svoj način, pokazali umjetnički, pa i istraživački žar, donoseći nove poglede na tradicionalne forme i/ili izvodilačke sastave, ali i neka inovativna rješenja. U tom smislu, svih pet djela zaslužuje trajno zadržavanje na repertoaru hrvatskih (i ne samo hrvatskih!) glazbenika.
Među odabranih petero skladatelja, Ocjenjivački sud će laureata ili laureatkinju Nagrade „Josip Štolcer Slavenski“ odabrati na sjednici 17. ožujka 2021., a nagrada će biti uručena na autorskom koncertu u sklopu programa 48. Majskog muzičkog memorijala u Čakovcu, čije je održavanje planirano od 11. do 13. svibnja 2021.
Trpimir Matasović



Centar za kulturu Čakovec zajedno sa Školom animiranog filma Čakovec nastavlja provedbu online programa Film za vrtiće i osnovne škole. Ekološka priča “Prljavi grad” prikazana je za četvrte razrede u Korčuli! Hvala
#CentarzakulturuKorčula i
#OsnovnaškolaPetrakanavelićaKorčula, učiteljici Milkici Jurjević i knjižničarki Claudiji Tarle na uspješnoj suradnji u provođenju programa.
Animirani filmovi “Mravi” i “Slon u oblacima” oduševili su predškolce Dječjeg vrtića Anđeli čuvari u Korčuli. Hvala djeci predškolske skupine “Pčelice”
#DjecjivrticAnđeličuvari i ravnateljici Sestri Sari, Martini Tkalčec, na izvrsnoj suradnji! Posebno smo ponosni na Izložbu crteža predškolaca “Pčelice” koja je nastala nakon odgledanih filmova! Uživajte u izložbi crteža naših dragih predškolaca te u njihovim izjavama.

Napominjemo sve škole i vrtiće da se program provodi do 30. travnja 2021. godine!
- Tribina Čakovec četvrtkom
- 25. ožujka 2021. u 20 sati
SJEDINJENE DRŽAVE PROTIV BILLIE HOLIDAY
The United States vs. Billie Holiday
biografija, glazbena drama / SAD / 2021.
Režija: Lee Daniels
Uloge: Andra Day, Trevante Rhodes, Dusan Dukic, Leslie Jordan
Glumica i kantautorica Andra Day je za ulogu legendarne jazz dive Billie Holiday osvojila ovogodišnji Zlatni globus.
Film za Oscara® nominiranog redatelja Leeja Danielsa govori o sukobu Federalnog ureda za narkotike i jazz pjevačice Billie Holiday protiv koje je pokrenuo istragu. Iako su je prvotno željeli diskreditirati zbog poroka, njihovo se ponašanje ipak temeljilo na rasizmu. U filmu je prikazana i njezina veza s Jimmyjem Fletcherom, agentom kojem je počela vjerovati unatoč tome što radi za Vladu. Zanimljivost je da Billie Holiday glumi kantautorica Andra Day, nominirana za nagradu Grammy, a čaroliju jazz dive na sceni je dočarala noseći pritom savršene Prada kostime izrađene u njezinom stilu upravo za ovaj film.
Trajanje: 130 minuta
Preporučamo starijima od 15 godina.
Ulaznica: 30,00 kuna
Učenici (10 i više) studenti, umirovljenici, organizirani posjet (10 i više) 20,00 kuna
- petak 26. ožujka 2021. u 17.45 sati
RIBANJE I RIBARSKO PRIGOVARANJE
Hrvatska, 2020.
Režija: Milan Trenc
Trajanje: 97 minuta
Uvod: Vesna Prepelić Đuričković, prof. hrvatskog jezika
Dugometražni igrani film Ribanje i ribarsko prigovaranje, u režiji Milana Trenca, sniman je na autohtonim lokacijama djela koje je poslužilo kao predmet adaptacije (P. Hektorović: Ribanje i ribarsko prigovaranje). Radnja se odvija od trenutka kada pjesnik Petar Hektorović napušta izgradnju svojeg utvrđenog ljetnikovca Tvrdalja te provodi tri dana u društvu dvojice lokalnih ribara, Paskoja i Nikole. Tijekom putovanja scene stvarnosti izmjenjuju se s pjesnikovim snovima i vizijama te sjećanjima na njegovu mladalačku ljubav. Kroz dijaloge koji katkad parafraziraju antičke i renesansne teme, narodne mudrosti i pjesme, odvija se ribarenje u uvalama Hvara, Brača i Šolte. Sukob narodnog i knjiškog postaje priča o odnosu dva hvarska staleža s još uvijek bolnim sjećanjima na hvarsku bunu koji se na kraju, pred iskušenjima života, pretvara u opću ljudsku solidarnost.
Ribanje i ribarsko prigovaranje je dobilo i preporuku Ministarstva znanosti i obrazovanja svim srednjoškolskim nastavnicima koji tijekom nastavne godine s učenicima planiraju odlazak u kino. Ističe se da je riječ o „vrijednom djelu koje će učenike približiti hrvatskoj kulturnoj baštini i utjecaju kulturnog kruga na vlastiti identitet“.
Festivali i nagrade: Pulski filmski festival 2020. – Zlatna arena za glavnu mušku ulogu (Rade Šerbedžija); Zlatna arena za sporednu mušku ulogu (Leon Lučev); Zlatna arena za glazbu (Igor Paro)Filmski festival glumca 2020. Međunarodni filmski festival u Gangneungu 2020.
Teme za razgovor: književnost, povijest, kulturna baština
Izvor informacija: https://www.havc.hr/hrvatski-film/katalog-hrvatskih-filmova/ribanje-i-ribarsko-prigovaranje
Dob: 14+
Ulaznica: 10,00 kn
Online program Film za vrtiće i osnovne škole zajedno sa Školom animiranog filma u ožujku je za učenike 5. i 6. razreda pripremio filmove “U šumi” i “Ispod maske”. U edukativnoj programskoj on-line knjižici opisano je: što je animirani film, koje vrste postoje, kako nastaju animirani filmovi i koje se sve tehnike koriste. Pored svakog filma nalazi se i radni zadatak koji smo vam pripremili.
5. i 6. razred
Ožujak 2021.
U ŠUMI (2019.)
Autori: Keti Tropša (12 god. ) i suradnici
Trajanje: 03:17 min.

Roditelji djevojčice se svađaju, a ona odluči pobjeći u šumu kraj kuće. Tamo upoznaje nevjerojatne prijatelje – drveće koje njoj pruži utočište i ruke prijateljstva. Ovo je crtani film. Likovi i pozadine su nacrtani na papiru, skenirani u računalo te obojani i animirani u programu za 2D animaciju.
ISPOD MASKE (2019.)
Autorica: Ema Puljić (13 g.)
Trajanje: 02:14 min.

Medvjedić se u školi ističe svojom odjećom. Drugi ga ignoriraju, pa on poželi biti isti kao i drugi. Sašije kostim, stopi se s okolinom, no hoće li ga to ispuniti? Ovo je crtani film, autorski, što znači da ga je autorica napravila sama, od ideje do realizacije. Iako je rad na filmu najčešće timski, ponekad se pojavi cjelokupni autor koji ovakav projekt može napraviti sam.