Novosti

Film za vrtiće i osnovne škole prati se i u Dječjem vrtiću Zapruđe

Naš ovogodišnji online program “Film za vrtiće i osnovne škole” koji provodimo zajedno sa Školom animiranog filma Čakovec stigao je u Dječji vrtić Zapruđe, a posebno su nas se dojmile izjave vrtićaraca koje možete pročitati u nastavku. Hvala odgajateljicama Maši Leutar i Karolini Marković na provedbi programa i djeci na suradnji. Projekcije “Mravi” i “Slon u oblacima” pogledale slijedeće skupine: Lavići dob 2-3godine, Medeki dob 4-5 godina. Projekcije “Mravi”, “Slon u oblacima” i “Mali pauk” pogledali su: Krijesnice dob 5-6 godina, Zečići dob 6-7 godina.
Izjave djece:
Kako biste vi probudili mrava?
Dao bi mu voće i povrće. – Gregor 3 god.
Uzela bi jako glasno i vikala probudi se. – Sofia 3,10 God
Probudio bi ga s harmonikom. – Fran 6,5god.
Dala bi mu pusu. – Ema 5,5 god
Što biste vi radili da ste slon u oblacima?
Igrao bi se i pravio snjegovića i grude. – Arijan 4,8 god
Spavala bi u mekanom oblaku. – Rina 6,11 god

Odličan odaziv vrtića i škola i u veljači, a učenici inspirirani odgledanim filmovima priredili su izložbu

Četvrti razredi Osnovne škole Petra Kanavelića Korčula, predvođeni knjižničarkom Claudijom Tarle i učiteljicom Ankicom Pamuković, uspješno provode program Film za vrtiće i osnovne škole kojeg Centar za kulturu Čakovec i Škola animiranog filma provode online u školskoj godini 2020./ 2021. Posebno se zahvaljujemo našim suradnicima CENTAR ZA KULTURU KORČULA
na provođenju ovog programa. Inspirirani odgledanim animiranim filmovima čakovečke Škole animiranog filma, učenici prvih razreda su napravili izložbu svojih radova! U veljači smo za učenike 3. i 4. razreda pripremili dva filma “Prljavi grad” i “Vrijeme leti”.
U edukativnoj programskoj on-line knjižici opisano je: što je animirani film, koje vrste postoje, kako nastaju animirani filmovi i koje se sve tehnike koriste. Pored svakog filma nalazi se i radni zadatak. Program se provodi kao nadopuna nastavi medijske kulture u sklopu hrvatskog jezika od prvog do osmog razreda te u vrtićima.
Podsjetnik svim našim osnovcima i vrtićarcima te njihovima učiteljima i odgajateljima kojima su dostavljeni materijali da program ide do 30. travnja 2021. godine te ukoliko je potrebno možete nam se javiti i pojedinačno kako bi Vam poslali našu programsku knjižicu. Šaljite nam svoje crteže i dojmove nakon odgledanih filmova.

Kino za mlade – proljeće 2021. – programska knjižica

Od jeseni 2015. Filmski klub Centra za kulturu Čakovec i Kino za mlade organiziraju filmski program za srednjoškolsku publiku u dvorani Centra za kulturu Čakovec i ukazuju na društveni i umjetnički značaj filma. Kino za mlade ulazi u sedmu sezonu sa novim filmskim naslovima za srednjoškolsku publiku, usprkos  epidemiološkim uvjetima novog normalnog života koji zaokuplja sve elemente rada i života. Kino je tu da nas učini boljim ljudima u zajednici, u koju ulazimo sa zajedničkom energijom nakon odgledanog filma. U cilju razvoja medijske pismenosti kod srednjoškolaca, program Kina za mlade donosi europske filmske projekcije, prilagođene uzrastu i temama bliskim srednjoškolcima.

Marina Kukolić, voditeljica programa

 

petak 26. ožujka 2021. u 17.45 sati

RIBANJE I RIBARSKO POGOVARANJE

Hrvatska, 2020.

Režija: Milan Trenc

Trajanje: 97 minuta

Uvod: Vesna Prepelić Đuričković, prof. hrvatskog jezika

Dugometražni igrani film Ribanje i ribarsko prigovaranje, u režiji Milana Trenca, sniman je na autohtonim lokacijama djela koje je poslužilo kao predmet adaptacije (P. Hektorović: Ribanje i ribarsko prigovaranje). Radnja se odvija od trenutka kada pjesnik Petar Hektorović napušta izgradnju svojeg utvrđenog ljetnikovca Tvrdalja te provodi tri dana u društvu dvojice lokalnih ribara, Paskoja i Nikole. Tijekom putovanja scene stvarnosti izmjenjuju se s pjesnikovim snovima i vizijama te sjećanjima na njegovu mladalačku ljubav. Kroz dijaloge koji katkad parafraziraju antičke i renesansne teme, narodne mudrosti i pjesme, odvija se ribarenje u uvalama Hvara, Brača i Šolte. Sukob narodnog i knjiškog postaje priča o odnosu dva hvarska staleža s još uvijek bolnim sjećanjima na hvarsku bunu koji se na kraju, pred iskušenjima života, pretvara u opću ljudsku solidarnost.

Ribanje i ribarsko prigovaranje je dobilo i preporuku Ministarstva znanosti i obrazovanja svim srednjoškolskim nastavnicima koji tijekom nastavne godine s učenicima planiraju odlazak u kino. Ističe se da je riječ o „vrijednom djelu koje će učenike približiti hrvatskoj kulturnoj baštini i utjecaju kulturnog kruga na vlastiti identitet“.

Festivali i nagrade: Pulski filmski festival 2020. – Zlatna arena za glavnu mušku ulogu (Rade Šerbedžija); Zlatna arena za sporednu mušku ulogu (Leon Lučev); Zlatna arena za glazbu (Igor Paro)Filmski festival glumca 2020. Međunarodni filmski festival u Gangneungu 2020.

Teme za razgovor: književnost, povijest, kulturna baština

Izvor informacija: https://www.havc.hr/hrvatski-film/katalog-hrvatskih-filmova/ribanje-i-ribarsko-prigovaranje

Dob: 14+

Ulaznica: 10,00 kn

petak 30. travnja 2021. u 17.45 sati

NE ZABORAVI DISATI

Ne pozabi dihati

Slovenija, Italija, Hrvatska, 2019.

Režija: Martin Turk

Trajanje: 98 minuta

Uvod: Andreja Bratinšćak, psihologinja

Sve se mijenja u životu 15-godišnjeg Klemena u trenutku kada se njegov voljeni brat Peter (18) zaljubi u  prelijepu Sonju (18).  Ne zaboravi disati je atmosferična i intimna drama o odrastanju, krhkosti tinejdžerskog doba, ljubomori,  erotici i neizbježnom procesu prihvaćanja činjenice da se svijet mijenja, a život ide dalje. Klemen (15) obožava svog starijeg brata Petra (18) koji je njegov idol i najbolji prijatelj. Mladići sa svojom  samohranom majkom žive u malom gradiću, provodeći dane na teniskom terenu, trenirajući da bi postali  šampioni. Kada se Peter zaljubi u ljepoticu Sonju, Klemenov se svijet počinje raspadati. Osjeća ljutnju prema  sladostrasnoj djevojci svog starijeg brata koja je unijela radikalnu promjenu u njihove živote, no,  istovremeno je i beznadežno privučen njenom ženstvenom senzualnošću. Sonja je u potpunosti odrasla  mlada žena, sigurna u svoje čari.  Klemen je zbunjen do tada nepoznatim emocijama koje ga preplavljuju i opsjednut Sonjom na različite,  oprečne načine. Na pamet mu pada luda ideja da raskine vezu između Petra i Sonje.

Festivali i nagrade: 17. Zagreb Film Festival

Teme za razgovor: odrastanje, ljubav, prijateljstvo, odnosi

Dob: 14+

Ulaznica: 10,00 kn

petak 28. svibnja 2021. u 17.45 sati

THE BEATLES: EIGHT DAYS A WEEK

Sjedinjene Američke Države, 2016.

Režija:  Ron Howard

Trajanje: 105 minuta

Uvod: Ljiljana Ille, nastavnik strukovnih predmeta

Odsječak ‘turnejskih godina’ (250 koncerata od 1963.-1966.) benda kada su živjeli u pokretu, od koncerta do koncerta, gužvajući se po hotelskim sobama, pišući nove pjesme u kombijima i izbacujući dva albuma godišnje. Događaji oko koncerta The Beatlesa na njujorškom ‘Shea Stadiumu’, koji je održan 1965. godine ispred čak 55 tisuća ljudi. Lepeza intervjua, glazbe, arhivskih snimaka i priča vezanih uz fenomen The Beatlesa, obožavanog benda koji je zauvijek obilježio svjetsku glazbenu scenu. Svi znaju za njih, ali ne znaju (cijelu) priču – kako su simpa čupavci iz Liverpoola pokorili svijet, potukli sve rekorde, stvorili rijeku raspamećenih obožavatelja/ica, torpedirali se na zvjezdano nebo i tamo ostali – odgovara zabavan, poučan i dirljiv dox „Eight Days a Week – The Touring Years“ dvostrukog Oscarovca Rona Howarda. Film je odsječak ‘turnejskih godina’ (250 koncerata od 1963.-1966.) benda kada su živjeli u pokretu, od koncerta do koncerta, gužvajući se po hotelskim sobama, pišući nove pjesme u kombijima i izbacujući dva albuma godišnje, a posljednja klapa pada na čuvenu svirku na londonskom krovu 1969., što je bio posljednji zajednički koncert benda koji je do tog trena prošao sito i rešeto, što su sve uspjeli preživjeti, kako sam McCartney kaže u filmu, isključivo zato što su bili prijatelji i držali se zajedno, te nisu bili usamljeni pojedinci poput Elvisa, u cijelom tom ludilu koje je pratilo njihovo postojanje.Filmska reminiscencija Beatlesomanije obiluje arhivskim snimkama i fotografijama iz perioda turneje, glavni su sugovornici dvojica preostalih članova benda, Paul McCartney i Ringo Starr, a svoja su fanovska iskustva iz tog razdoblja podijelili i Elvis Costello, Whoopi Goldberg, Sigourney Weaver i Malcolm Gladwell. Kritika vibrira izrazito pozitivnim tonovima, proglasila ga je ‘must see’ filmom, The Observer ‘tvrdi’ da će film, baš kao i bend (p)ostati legenda, The Independent ga jednostavno proglašava magičnim, dok Daily Mirror ističe njegovu univerzalnost, kao film koji bi svatko trebao pogledati. U svakom slučaju, okorjeli fanovi benda (a i zaljubljenici u glazbu) nisu mogli dobiti bolju ostavštinu.

Festivali i nagrade: Critics Choice Documentary Awards 2016 – Najbolji glazbeni dokumentarac

Teme za razgovor: dokumentarni film, glazba, povijest, The Beatles

Dob: 14 +

Ulaznica: 10,00 kn

 

Voditelj programa: Marina Kukolić

Filmove uredila: Helga Lajtman

Mentorica Filmskog kluba: Ljiljana Ille, nastavnik strukovnih predmeta

Program financijski podržavaju: Grad Čakovec, HAVC, Europa Cinemas, Međimurska županija

PALAC SIM, PALAC TAM – otkačena i maštovita priča o vrckavim palcima jednog Darka ispričana kroz još otkačeniju formu tjelesnog lutkarstva – nedjelja 14. ožujka 2021. u 16.00 sati

Kazališna tribina za djecu i mlade “Cukorek”

nedjelja, 14. ožujka 2021. u 16.00 sati

Mali teatar Zagreb

PALAC SIM, PALAC TAM

Režija: Davor Dokleja

Dramatizacija: Igor Baksa

Glazba: Nikola Švenda

Igra: Igor Baksa

 

Nagrađivana ilustrirana pripovijetka Silvije Šesto 2014. godine osvojila je nagradu Kiklop kao najbolja knjiga za djecu i mlade.

Ova maštovita priča o razigranim palcima jednog Darka govori o pomirljivosti i toleranciji, a ispričana je u formi tjelesnog lutkarstva.

Glumac Igor Baksa svojim prstima, rukama, nogama, licem i leđima oživljava likove priče, pleše i udara ritmove po sebi i oko sebe.

Trajanje: 35 minuta

Uzrast: 3+

Ulaznica: 25,00 kuna

PUŽ MUŽ – predstava za djecu koja u formi interaktivne 3D slikovnice donosi priču o prijateljstvu – subota 10. travnja 2021. u 16.00 sati

Kazališna tribina za djecu i mlade “Cukorek”

  • subota  10. travnja 2021. u 16.00 sati

Kazališna družina Pinklec

PUŽ MUŽ

Tanja Novak

Dramska predstava

Režija: Romano Bogdan

Dramaturgija: Tanja Novak
Glazba: Bojan Miljančić

Scenografija: Kristina Pongrac

Kostimografija: Patrik Dolenc
Oblikovanje rasvjete: Neven Taradi

Igraju: Igor Baksa, Mario Jakšić, Davor Dokleja i Bruno Kontrec

O predstavi: Predstava u formi interaktivne 3D slikovnice donosi priču o prijateljstvu i tri žabe koje u skučenom svijetu vlastite bare susreću druge životinje, puža, crnog kosa, vjevericu, zeca, miša te se sa svakom od njih upuštaju u igru i sklapaju prijateljstva.


Trajanje:
45 minuta
Dob:
3 + (predškolski uzrast i niži razredi osnovne škole)

Ulaznica: 25,00 kuna

A TKO SI TI? – u predstavi se igraju mačkica, ježić, vjeverica, zečić, bukva, hrast, jablan… i jedno mače, koje je otišlo predaleko od kuće i zalutalo… – nedjelja 3.10.2021. u 16.00 sati

Kazališna tribina za djecu i mlade “CUKOREK”

  • nedjelja 3. listopada 2021. u 16.00 sati

Kazališna družina PINKLEC / Centar za kulturu Čakovec

A TKO SI TI?

Redatelj: Romano Bogdan

Dramatizacija: Romano Bogdan (prema motivima priče Neposlušno mače, I. Bjeliševa)

Likovno oblikovanje (lutke, scenografija i kostimi): Rusa Trajkova

Glazba: Bojan Miljančić

Oblikovanje rasvjete: Neven Taradi

Igraju:

Tina – Karolina Horvat

Luka – Mario Jakšić

Matko – Davor Dokleja

U predstavi se po motivima iz bajke Neposlušno mače I. Bjeliševa, u dramatizaciji Romana Bogdana, propituju odnosi jednakosti i različitosti.

Iz amorfnih mekanih jastuka nastaje priča o likovima koji se međusobno prepoznaju. U tome prepoznavanju oni su po nečemu isti, a po nečemu različiti. To je prepoznavanje osmišljeno u scenskoj igri lutaka i glumaca, koji uvijek postaju netko drugi, igrajući se svojom formom, glasovima, jezikom i smislom.

Igraju se Matko, Tina i Luka, mačkica, ježić, vjeverica, zečić, bukva, hrast, jablan… i jedno mače, koje je otišlo predaleko od kuće i zalutalo.

Nagrade:

24. SUSRETA LUTKARA I LUTKARSKIH KAZALIŠTA HRVATSKE – SLUK – Nagrada za najbolju animaciju Karolini Horvat

  1. MEĐUNARODNI LUTKARSKI FESTIVAL – POLETNI LUTKOVNI PRISTAN, MARIBOR – Nagrada dječjeg žirija – ”25 zlatih zvezdic”

Trajanje: 35 minuta

Uzrast: od 3 do 10 godina

Ulaznica: 30,00 kuna, (obiteljska za 4 člana 100,00 kuna, svaka pridodana obiteljskoj 25,00 kuna)

LOVCI NA SNOVE – kroz magičnu inovativnu koreografiju pokreta, predmeta i zvuka Lovci na snove predstavljaju vožnju karuselom po dječjem snivanju koja svoju publiku uči zapamtiti, analizirati i prihvatiti svoje snove ma kakvi oni bili – nedjelja 28. ožujka 2021. u 16.00 sati

KAZALIŠNA TRIBINA ZA DJECU I MLADE  “CUKOREK”

  • nedjelja, 28. ožujka 2021. u 16.00 sati

Lutkarska organizacija koju fakat trebamo – LOFT

LOVCI NA SNOVE

Lovci na snove: Neven Matoša i Bruno Kontrec

Arhitektica snova: Morana Dolenc

Spiritus movens lovaca na snove: Petra Prša

Analitičarka snovidbenih procesa: Anja Pletikosa

Tvorac šumova, tonova i zvučne kulise snova i svijeta izvan njih: Luka Vrbanec

Tvorac realnih i imaginarnih osvjetljenja snova: Ivan Štrok

 

Junaci predstave, lovci na snove, rade u tvrtki specijaliziranoj za djecu-spavače. Noću šeću po snovima u nastojanju da ih sakupe, obrade i pohrane te se pobrinu da se spavanje odvija bez ometanja. Oni mirno brinu o zdravom snu male spavačice Franke sve dok jedne noći Franki u san ne uđe jedan problem, a naši junaci moraju riješiti stvar.

 

Kroz magičnu inovativnu koreografiju pokreta, predmeta i zvuka Lovci na snove predstavljaju vožnju karuselom po dječjem snivanju koja svoju publiku uči zapamtiti, analizirati i prihvatiti svoje snove ma kakvi oni bili, jer se iza snovitih slika kriju upravo njihove vlastite misli, želje i strahovi. Lovci na snove odgovorno tvrde da prihvatiti i zavoljeti svoje snove znači prihvatiti i zavoljeti samoga sebe – onakav kakav jesi!

 

Za sve dobro i loše, za sve lijepo i manje lijepo oni su nam tu! Lovci na snove, čuvari mašte i živih snivajućih slika svakog malog djeteta u dobi od 3 do 93 godine. Lovci skupljaju, čiste, štite i zajedno s nama istražuju sva četiri kuta okrugle površine Sna!

 

Dob djece: 6+

Trajanje predstave: 40 minuta

Ulaznica: 25,00 kuna

MILO SAKAČ – ČUJEM, ALI NE JASNO / I CAN HEAR, JUST NOT CLEARLY – Izložbeni prostor CZK – 4. ožujka do 12. travnja 2021.

Centar za kulturu Čakovec, izložbeni prostor

četvrtak 4. ožujka 2021. do 12. travnja 2021. 

MILO SAKAČ

ČUJEM, ALI NE JASNO / I CAN HEAR, JUST NOT CLEARLY

SLIKE

  • Autor će u Centru za kulturu održati radionice slikanja: 11., 18. i 25. ožujka 2021. od 17.30 do 19.30 sati.

Milo Sakač

ČUJEM, ALI NE JASNO

Sklonost ekspresivnoj snazi, automatizmu i gestualnosti ono je što se provlači kroz djela arhitekta i slikara Mile Sakača. Odabrana recentnija djela izložena su na dvije lokacije i iako povezana prije navedenim okosnicama njegovog slikarstva, na određeni način se nadopunjuju i razvijaju jedna iz drugih što kao epilog stvara i razliku među njima. Time se događa i odmak od ostalih radova, prije svega u koloritu. Neki od predstavljenih radova nastali su kao reakcija na prošlogodišnji zagrebački potres i pokazuju značajke kojima bismo djelomično i definirali tu prirodnu pojavu: iznenadna i kratkotrajna vibracija tla. Sklonost akcijskom slikarstvu kao da je prirodni put slikareva temperamenta koji svoja promišljanja, traženja i inspiracije uz podlogu i ritmičnost house glazbe prenosi na platna koja postaju njegova pozornica na kojoj autor s kistom u ruci stvara dramu. Drama ili avantura nije unaprijed isplanirana, spontana je ali ipak kontrolirana. Završava u trenutku kad je emocija zadobila fizičku formu i postala prisutna na platnu. Forme su reprezentativne, pojednostavljene i apstraktne s brzim potezima kista koje grade linije u rasponu od urezanih, tanjih i decentnijih preko energičnih, močnih, ponegdje i agresivnih pa do onih širokog zamaha boje kojima se oblikuje kompozicija same slike. U djelima hommage to kala L i hommage to kala XL moćnim, širokim linijama/nanosima boje kojima se stvara samouvjerenost i čvršća kompozicija, vidljiv je utjecaj Franza Kleina, ali i arhitektonskog promišljanja kompozicije. Ostala djela u tom su smislu mekšeg karaktera i njima kroči dublje u apstrakciju. Reducirajući oblike na polja boje kojima daje početni impuls pritiskom kista na platno nakon čega se boja razlijeva samostalno i nepredvidivo, kao na slikama ghost walker ili GW, umjetnik dodatno naglašava energiju linijama koje negdje, kao kod Cyja Twomblyja, podsjećaju na škrabotine. Upravo takve kratke linije snažnog naleta u različitim smjerovima i debljinama, lazurni i impasto nanos boje kao i njihove nijanse koje izbijaju na površinu gotovo doslovno oslikavaju stanje koje slijedi nakon potresa; dezorijentiranost, neugodu ili uznemirenost (don’t kiddy). Slična kompleksnost ili dramatičnost površine nastaje i zbog preklapanja različitih faktura i nijansiranja crne i bijele s ponekim akcentom crvene koja u tom akromatskom dijalogu ima dvojako značenje – opasnosti, ali i ljubavi (PP ZuZ I, PP ZuZ). Djela Mile Sakača većih su dimenzija, a prenesene emocije koje nanovo oživljavaju pred gledateljima i u njima čine ih još monumentalnijima. U dijalogu pretežno crnih i bijelih polja odnosno površina ono što naglašava i izvlači energiju na površinu je i dijalog slikarskog i crtačkog – plohe i linije. Upravo kroz te detalje – teksturu, fakturu i ritam – progovara energija i emocija koju je ruka stvorila vidljivom.

 Marta Horvat, dipl. pov. umj

Biografija

Milo Sakač, rođen 1963. godine u Čakovcu, školu je pohađao u Lendavi i Mariboru a, diplomirao na Arhitektonskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu 1988. godine. Radi kao arhitekt i paralelno slika.

Godine 2017./18. otvara slikarski atelijer u Beču, ljeti boravi i radi u Omišu u atelijeru i galeriji. Član je grupe Q202 Leopoldstadt Wien, te Produzentengalerie Wien. Ove godine obilježava 31 godinu od svoje prve samostalne izložbe.

Slikarske tehnike:  aquarel, akril, kombinirane tehnike, tuš, ugljen, kolaž, ….

1980-ih              radi scenografiju i plakate za predstave

1988.                prva samostalna izložba u Čakovcu

2004. do 2007. slikarska kolonija „Pihači“ u Stubičkim Toplicama

2015.                grupna izložba u sklopu projekta ‘my favorite place, R20’ Wien

2016.                otvara ljetni vrtni atelijer i galeriju slika u Omišu

2017.                samostalna izložba „Svitla nami triba“ u KGZ u Podsusedu

2017.                postaje član Produzentengalerie Wien

srpanj              grupna  izložba „Hiden inspiration“ u Produzentengalerie Wien

listopad           otvara atelijer u Beču

studeni            samostalna izložba „Mind Open Title Missing“ u Produzentengalerie Wien

studeni            samostalna izložba „Kraj mora“, u galeriji ARTSHIFT u Splitu

2018.       

ožujak             grupna izložba „Die wundersame Welt der Produzentengalerie Wien“

travanj             pristupa/primljen u grupu umjetnika Q202 Leopoldstat, Kulturstat Wien

svibanj           sudjeluje na Atelie rundgang u Beču, projekt Q202

rujan                ciklus „Brioni“ korišten za snimanje serije NOVINE 2 (Netflix)

studeni            grupna izložba projekt „Boranka“ – Karbon, galerija „Botaničar“ Zagreb

2019.          

siječanj            pokreće projekt putujućih izložbi pod radnim nazivom MIND HUNTER

ožujak             samostalna izložba u „Art Room’ u Beču

travanj             sudjeluje na Atelie Rundgang u Beču, projekt Q202

svibanj            samostalna izložba u ‘BODO’ galerija Budapest

listopad           samostalna izložba u galeriji ‘DRUŽINA’ u Ljubljani

2020.        

travanj             izložba u Zagrebu u studiu muzeja Mimara (virtualna-potres)

2021.        

ožujak             izložba u CZK Čakovec i Gimnaziji J. Slavenskog i radionica za mlade

U pregovorima izložbe u Pekingu i Šangaju, Varaždinu i Pragu gost slikar u Fozhou, regija Fujian, priprema izlaganja u Kanadi, Americi (WK & EK) i Chileu, Argentini

Milo Sakač, slikar i arhitekt

GSM            +38598280266

Atelijer:      Žitnjak 173n, ZAGREB, Fošal 3 – OMIŠ, Rotesterngasse/Grosse Mohrengasse-WIEN

Član:           Produzentengalerie WIEN, Q202 Wien, Hungarian visual artist Worldwide

Web:           www.miloart.org (u izradi), www.q202.at, www.produzentengalerie.wien

FB:              miloart, KorMiloArt, Produzentengalerie Wien

MISTERO BUFFO – za potrebe ove predstave, glumac Dražen Šivak transformirat će se u preko 30 likova – Tribina Čakovec četvrtkom 4. ožujka 2021. u 20 sati

Tribina Čakovec četvrtkom

  • 4. ožujka 2021. u 20 sati

 

Grupa / Triko Cirkus Teatar, Zagreb

Dario Fo:

MISTERO BUFFO

Prevoditeljica: Tatjana Peruško

Redateljica: Lee Delong

Glazbenik: Igor Dorotić

Autorica svjetla: Vesna Kolarec

Producentica: Jana Šivak

Igra: Dražen Šivak

 

U kombinaciji u kojoj se isprepliću humor i tragedija, kroz stalni kontakt s publikom, odvija se ono zavođenje koje poznaju klaunovi, harlekini, lakrdijaši i putujući glumci, ti svestrani umjetnici koji su banalno pretvarali u neprolazno. Za potrebe ove predstave, glumac Dražen Šivak transformirat će se u preko 30 likova.

 

Mistero Buffo krikom poziva da stanemo na daske i damo inteligentni komični oblik općem bijesu “malog čovjeka.” Dok naše postojanje na ovom planetu izdiše, političko-industrijsko-vojna oligarhija nastavlja bacati dimne zastave ne bi li masama odvukla pažnju. No, dižu se glasovi, a glas Darija Foa kao i uvijek oštar je poput britve. Iako su svih devet komičnih misterija i sve četiri pasionske igre čisti biseri, Rođenje glumcaLazarovo uskrsnuće i Bonifacije VIII smatraju se ključnima. Rođenje glumca brutalna je priča o gubitku i uništavanju autoriteta. Moćnici nasilno uništavaju cjelokupno postojanje siromašnog nevinog čovjeka. S obzirom na to da se klaun rađa kroz patnju, slijedi iskupljenje. Glumac odražava bezdušne sile i prisiljava nas da se zapitamo o stanju ljudske vrste. Lazarovo uskrsnuće ruga se nemogućnosti masa da shvate božansko, čak i kad im je pred nosom. Nemilosrdno nagomilavanje medijskih podataka, kao neizbježan fenomen, otupjelo je našu sposobnost razabiranja ključnog. Bonifacije VIII izravna je optužba Crkve; zbog korupcije, bezbožnosti, novčanih interesa i neizrecivog nedostatka svetosti Crkva gubi mlađe, liberalnije generacije. Nalazimo se na prekretnici. Kroz karneval Darija Foa možemo iznova definirati status quo, pojam poretka, žrtve, glumca i publike.

 

Trajanje:  70 minuta

Ulaznica: 60,00 kuna

Učenici (10 i više), studenti, umirovljenici, organizirani posjet (10 i više) 40,00 kuna

KONCERT: WLADIMIR KOSSJANENKO, viola i VESNA PODRUG KOSSJANENKO, klavir – Tribina Čakovec četvrtkom 11. ožujka 2021. u 20 sati

Tribina Čakovec četvrtkom

11. ožujka 2021. u 20 sati

  • KONCERT

Wladimir Kossjanenko, viola

Vesna Podrug Kossjanenko, klavir

Na programu: J. S. Bach, J. Brahms, R. Clarke, I.  Stravinsky

Vesna Podrug Kossjanenko rođena je u Splitu. Tu je i počela svoje muzičko obrazovanje u klasi prof. Gordane Lentić. Za vrijeme školovanja osvojila je šest prvih nagrada na republičkim i saveznim natjecanjima. Maturirala je 1986 god. Iste je godine dobila stipendiju «Ivo Pogorelić» koja joj je omogućila odlazak na studij u inozemstvo. Studij na Hochschule für Musik und darstellende Kunst u Beču počinje 1986. kod prof. Paula Badure-Skode.

Slijedi intenzivno razdoblje kada:

  • 1988. snima za ORF, austrijsku televiziju
  • 1989. postaje stipendistica Austrijskog ministarstva za znanost
  • 1992. završava studij klavira s naslovom magistra umjetnosti.
  • 1992. – 1994. usavršava klavirsku komornu glazbu kod prof. Georga Eberta.
  • 2000. završava na istom Univerzitetu pedagoški odjel za naslov profesora s odličnim uspjehom.

Već za vrijeme studija svira brojne recitale:

Bösendorfer Saal – Beč, Seckau – Tjedni kulture, Radtstadt – Kulturno ljeto, Dalmacijakoncert, Egremont-Velika Britanija, Splitsko i Hvarsko ljeto te nastupa solistički s orkestrom HNK u Splitu pod ravnanjem Borisa Papandopula, Ive Lipanovića svirajući Mendelssohnov Rondo, 2. koncert Beethovena i 1. koncert Chopina.

Od 2000. do 2005. Vesna Podrug Kossjanenko je osam puta izvela Beethovenov 5. koncert s Orkestrom bečke državne opere u Beču. Održala je brojne solističke koncerte sa Simfonijskim orkestrima HNK-a Osijek,  Simfonijskim orkestrom HNK-a Split,  Državnim Filharmonijskim orkestrom  Almaty i komornim orkestrom „Splitski virtuozi“ s izvedbama djela Ludwiga van Beethoven, Alfreda Schnittkea i Borisa Papandopula.

Nastupala je s renomiranim umjetnicima – Davidom Grigorjanom, Wladimirom Kossjanenkom, Soo Kyung Hong, Goranom Listešom, Isabell Bringmann, Martinom Serafin, Michelangelom Cavalcantijem u poznatim koncertnim dvoranama kao «Musikverein», «Konzerthaus» i «Staatsoper» u Beču, «Vatroslav Lisinski» i «Hrvatski Glazbeni Zavod» u Zagrebu, «Conservatorio Giuseppe Verdi» u Milanu.

Održala je brojne koncerte u Austriji, Njemačkoj, Italiji, Španjolskoj, Francuskoj, Švicarskoj, Irskoj, Velikoj Britaniji, Finskoj, Turskoj, Kazahstanu i Hrvatskoj.

Iz toga se posebno istiću koncerti s belgijskim violistom Michaelom Kugelom te američkom sopranisticom Denyce Graves na 53. Dubrovačkim ljetnim igrama 2002., sa francuskim violistom Gerardom Causseom na festivalu u Hartbergu/Austrija 2006., s austrijskim flautistom Karl-Heinz Schützom na Falaut-festivalu u Milanu 2008. i 2018. u Splitu,

s poznatom kineskom sopranisticom Hui He na 61. Dubrovačkim ljetnim igrama i Gudačkim kvartetom Tartini-Ljubljana na 56. Splitskom ljetu 2010., američkim klarinetistom Vadimom Lando, Armanom Mourzagalievim i Wladimirom Kossjanenkom na Međunarodnom festivalu Forte Music Fest u Almaty 2015. i 2016.; s Edinom Karamazovim na festivalu sv. Donat i Splitskom ljetu 2019.godine.

Godine 1999. bečka diskografska kuća «Extraplatte» izdala je CD «Music for Viola» s Wladimirom Kossjanenkom, a 2002. CD «In Memoriam Shostakovich» s Michaelom Kugelom. «The Strad Magazine London» izabrao je ovaj CD za Recital Disc – Strad Selection.

Pored pedagoške djelatnosti na bečkom Sveučilištu (Wiener Volkshochschule) gdje je vodila klavirsku klasu od 1992. do1995., predavala je i na mnogobrojnim seminarima: Gutenstein, Mauerbach –Austrija; Bordeaux – Francuska; Zagreb, Brač, Zadar, Hvar, Sinj, Kaštela, Umjetnička akademija u Splitu – Hrvatska, Akademija za glasbo Ljubljana – Slovenija, Koninglijk Konservatorium Bruxelles – Belgija te New Bulgarian University Sofia – Bugarska.

Od 1998. do 2008. bila je angažirana kao stalni korepetitor u Bečkoj državnoj operi, a od 2002. do 2008. kao pedagoški suradnik na Univerzitetu za glazbu i scensku umjetnost u Beču.

Od 2007. djeluje kao izvanredna profesorica za glavni predmet klavir a od 2017. kao prodekanica Glazbenog odjela na Umjetničkoj akademiji u Splitu.

Zajedno s Wladimirom Kossjanenkom 2012. osniva festival “Dani J.S. Bacha u Splitu”, koji se održava svake godine na dan rođenja  kompozitora.

Wladimir Kossjanenko, austrijsko-hrvatski violist rođen u Alma-Ati. U sedmoj godini počeo je pohađati Specijalnu glazbenu školu za nadarenu djecu, gdje je i maturirao. Studij nastavlja na Državnoj glazbenoj akademiji „Nikolaj Rimski – Korsakov“ u St.Petersburgu u klasi prof. Vladimira Stopičeva. Za vrijeme studija bio je angažiran kao solo-violist i asistent dirigenta „Ansambla Lenjingradskih solista“.

Godine 1991. na poziv Claudia Abbada postaje član „Gustav Mahler“ orkestra u Beču, gdje nastavlja studij na Universität für Musik und darstellende Kunst (prof. Hans Peter Ochsenhofer, prof. Thomas Kakuska) i 1999. s odličnim uspjehom magistrira.

Usavršavao se na master classama Isaaca Sterna, Norberta Brainina (Amadeus Quartet), Waltera Levina (LaSalle Quartet), Güntera Pichlera (Alban Berg Quartet), Milana Škampe (Smetana Quartet), Joela Krossnicka (Julliard Quartet) te kod profesora Michaela Kugela na Kraljevskom konzervatoriju u Gentu/Belgija.

Od 1993. do 1996. bio je stalni supstituent Bečkih filharmoničara, u Bečkoj državnoj operi i na Salzburškom festivalu. U to vrijeme svirao je pod palicom poznatih dirigenata kao što su: Claudio Abbado, Sir George Solti, Sir John Elliot Gardinger, Carlo Maria Giulini, Lorin Maazel, Sir Simon Rattle, Riccardo Muti, Pierre Boulez.

U Filharmonijskom orkestru u Grazu bio je od 1994. do 1998. angažiran na poziciji prvog solo-violista. Godine 1997. dobio je nagradu „Union Fund and management prize“ internacionalnog natjecanja „Lionel Tertis“ (Isle of Man, Engleska) te specijalnu nagradu i medalju Perrenoud fonda (Neuchatel, Švicarska).

Od 1998. do 2007.  radi kao član poznatog gudačkog kvarteta „Hugo-Wolf“ u Beču. Wladimir 1999. dobiva Europsku nagradu za komornu glazbu u Parizu te 2003. nagradu „Pasticcio“ Austrijskog radija u Beču.

U proteklih 20 godina svirao je više od 500 solističkih i komornih koncerata u Europi, Aziji, Južnoj i Sjevernoj Americi među ostalog u najznačajnijimm svjetskim koncertnim dvoranama kao što su: Carnegie Hall New York, Suntory Hall Tokyo, Concertgebouw Amsterdam, Royal Albert i Wigmore Hall London, Birmingham Symphony Hall, Berliner i Kölner Philharmonie, Herkules-Saal München, Tonhalle Zürich, Festival Hall Luzern, Bečki Musikverein i Konzerthaus, Mozarteum Salzburg, Cité de la Musique Paris, Palais des Beaux-Arts Bruxelles, Čajkovski konzervatorij Moskva, Mariinsky Concert Hall St. Petersburg, Megaron Athen, National Gallery of Art i Phillips Collection Washington D.C., Center of Modern Art i Skirball Center Los Angeles, te u okviru renomiranih festivala: Edinburgh, Colmar, Jerusalem, Prag, Dortmund, Schwetzingen, Genève, Trondheim, Seoul, Osaka, Buenos Aires, Havanna, Cervantino Mexico, L’été musical dans la vallée du Lot, Stars of the White Nights St.Petersburg, Schubertiade Roskilde, Splitsko Ljeto, Carinthischer Sommer, Styriarte, Klangbogen Wien, Schubertiade Schwarzenberg itd.

Na turnejama s Hugo Wolf kvartetom obišao je cijelu Europu, Južnu Ameriku, Meksiko, Južnu Koreju, Japan i SAD.

Wladimir Kossjanenko snimao je za radio ORF, BBC, Radio France Paris, Deutschland Radio Berlin, Süd-West-Funk Baden-Baden, Radio Suisse Romande, Minnesota Public Radio, televiziju „Unitel“ Berlin, ORF, TV Irland, KBS Južna Koreja, NHK Japan i HRT.

Za diskografske kuće „Gramola“, „Atlantis Art“, „Extraplatte“ i „Cam Jazz“ snimio je 8 CD-a zajedno s Vesnom Podrug, Yuliyom Gorenman, Igorom Malinovskim, Jean-Guihen Queyrasom, Xavier Phillipsom, Johnom Taylorom, Kennijem Wheelerom i Hugo Wolf kvartetom djela J.S.Bacha, Hindemitha, Waxmann-Kugela, Debussija, Šostakovića, Haydna, Beethovena, Brahmsa, Schuberta, Dvoraka, Ravela, Ligetija te Kennija Wheelera.

U okviru Waldzell Meetings and concerts – Austria Wladimir Kossjanenko nastupao je zajedno sa Paulom Coelhom, Lillyom Brettom, Robertom Menasseom i Lucom Bondyom.

Wladimir Kossjanenko svirao je svjetske praizvedbe Friedricha Cerhe, Ericha Urbannera, Zbigniewa Bargielskoga, Johannesa Maria Stauda, Dirka D’Asea, Otto Zykana, Ernsta Leitnera, Kenny Wheelera, Srečka Bradića, Zorana Novačića i mnogih drugih suvremenih kompozitora.

Kao dirigent nastupao je u Austriji, Njemačkoj, Bugarskoj i Hrvatskoj.

Kao solist svirao je sa Bavarskom komornom filharmonijom, Zagrebačkim solistima, Polskom Filharmonijom Arthura Rubinsteina, Jerusalem Festival Orchestra, Capella Luterana Beč, Bečkim Akademskim Orkestrom te Zadarskim i Splitskim komornim orkestrima.

Surađivao je i s renomiranim internacionalnim solistima: Brunom Caninom, Michaelom Kugelom, Gerardom Causseom, Patricijom Kopatchinskajom, Petritom Cekuom, Filippom Gambom, Nicholasom Angelichem, Paulom Meyerom, Davidom Grimalom, Aloisom Poschom, Mihaelom Ursuleasom te sa poznatim ansamblima kao su Altenberg-Trio Beč, Ensemble Wiener Collage, Vienna Secession Players, Ensemble XX. Century, Trio Orlando Zagreb, Tartini kvartet Ljubljana, Sebastian kvartet Zagreb.

Pored koncertne djelatnosti vodio je seminare za violu i gudački kvartet u Belgiji (Royal Conservoatoire Bruxelles), Austriji (Internationale Orpheus Akademie Wien), Engleskoj (University of St Andrews, Guildhall School of Music and Drama London), Japanu (Sapporo University), Grčkoj (Thessaloniki State Conservatory), Nizozemskoj (Kraljevski konzervatorij Maastricht), Francuskoj (Rencontres Musicales Internationales des Graves), Bugarskoj (New Bulgarian University Sofia), Bosni i Hercegovini (Muzička Akademija Sarajevo), Sloveniji (Akademija za glasbo) i Hrvatskoj (Međunarodna ljetna škola akademije u Splitu, Funkcionalna škola Elly Bašić, Zagreb; Uzmah Hvar, Korčula, Brać; Ljetna škola Trogir).

Bio je član žirija  međunarodnih natjecanja u St. Andrews (2009.), Rudolf Matz u Dubrovniku (2008, 2010.) i Čakovcu (2013.), u Splitu (2009.) te na 1. i 2. Natjecanju Borisa Papandopula u Zagrebu (2012., 2016.) i Državnom natjecanju u Zagrebu (2018.).

Od 1999. do 2003. godine Wladimir Kossjanenko djelovao je kao asistent violske klase profesora Michaela Kugela.

Kao izvanredni profesor za violu i komornu glazbu na Umjetničkoj akademiji u Splitu djeluje od 2008. Sa Zagrebačkim solistima redovito surađuje od 2009. godine.

Na Umjetničkoj akademiji je 2011. formirao studentski Gudački orkestar s kojim je ostvario brojne nastupe i snimio CD.

Godine 2012. osnovao je komorni orkestar „Splitski virtuozi“ u kojem djeluje kao umjetnički ravnatelj, dirigent i solist i svira brojne koncerte u Hrvatskoj i inozemstvu, a zajedno s Vesnom Podrug novi festival “Dani J.S. Bacha u Splitu”, koji se održava svake godine na dan rođenja kompozitora.

Nagradu „Zlatni Grgur“ za izniman doprinos glazbenoj sceni Grada Splita dobio je 2019. godine.

Početkom 2021. godine izabran je za predstojnika Odsjeka za gudačke instrumente i gitaru na Umjetničkoj akademiji Sveučilišta u Splitu.

Ulaznica: 40,00 kuna

Učenici (10 i više), studenti, umirovljenici, organizirani posjet (10 i više) 30,00 kuna