petak, 28. lipnja

19:00 sati

Crkva sv. Jeronima, Štrigova 29

 

KONCERT

 

1685.

Josipa Bilić, sopran

Josipa Bilić (Zagreb, 1997.) diplomirala je studij pjevanja 2021. godine na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Lidije Horvat-Dunjko, a pjevačko obrazovanje započela je 2014. u GŠ Vatroslav Lisinski u razredu prof. Kristine Beck-Kukavčić. Iako na početku karijere, već je nastupila uz mnoge renomirane dirigente današnjice kao što su Marius Burkert, David Danzmayir, Martin Yates, Pier Giorgio Morandi, Hansjörg Albrecht, Dawid Runtz, Valentin Egel i Ivan Repušić, kao i uz istaknute orkestre poput Simfonijskog orkestra HRT-a, Orkestra Zagrebačke filharmonije, Dubrovačkog simfonijskog orkestra, Varaždinskog komornog orkestra, Tamburaškog orkestra HRT-a, Orkestra Sarajevske filharmonije, Orkestra filharmonije Szegeda i Filharmonije iz Graza.

Nakon mnogih zapaženih nastupa u produkcijama Muzičke akademije, svoj profesionalni operni debi ostvarila je kao stipendistica Opere HNK u Zagrebu, gdje od 2019. godine bilježi mnoge uloge, primjerice, Pamine (Čarobna frula), Despine (Così fan tutte), Jelene (Nikola Šubić Zrinjski), Danice (Stanac) i Adele (Šišmiš). Godine 2022. debitirala je u Zagrebačkom gradskom kazalištu Komedija u naslovnoj ulozi operete Grofica Marica E. Kàlmàna kao i u Operi u Grazu u sklopu koncerta pobjednika Međunarodnog pjevačkog natjecanja Ferruccio Tagliavini, na kojem je osvojila treću nagradu i nagradu publike. Dobitnica je brojnih eminentnih umjetničkih priznanja u Hrvatskoj poput nagrade Mladi umjetnik 2022. godine, Nagrade hrvatskog glumišta, nagrade Ferdo Livadić, diplome tribine Darko Lukić te nagrade Ivan Werner. Tijekom formalnog obrazovanja nagrađena je ne samo dekanovom i rektorovom nagradom nego i pobjedama na međunarodnim i državnim natjecanjima, od kojih se ističu: Vera Kovač Vitkai  (2015.), Lav Mirski (2016.), Natjecanje učenika i studenata glazbe RH (HDGPP 2017. i 2019.), Lions grand prix (2018.), Zoltán Kodály (ISA 2019.) i Jozsef Simandy (2018. i 2021.).

Jednako uspješna u opernim i koncertnim angažmanima, velik dio opsežna repertoara kao samostalna umjetnica pridodaje i komornim djelima obuhvaćajući skladbe od ranog baroka do suvremene glazbe, koje je imala prilike pjevati na značajnim glazbenim festivalima uz vrhunske ansamble kao što su Le Concert de l’Hotel Dieu, Zagrebački Solisti, Hrvatski barokni ansabl, Trio Eusebius, Camerata Garestin, Riječki barokni solisti (RiBaSol), te ansambl Chiaroscuro. Pobjednica je prestižnog francuskog Međunarodnog baroknog pjevačkog natjecanja u Frovilleu, gdje je osvojila i posebnu nagradu profesionalnog snimanja nosača zvuka s ansamblom I Gemelli. Na području duhovne glazbe istaknula se u Mozartovu Requiemu, Krunidbenoj misi, te motetu Exsultate, jubilate, Rossinijevim oratorijima Petite Messe Solennelle i Stabat Mater, Bachovoj Muci po Marku, Pergolesijevu oratoriju Stabat Mater, te Charpentierovu oratoriju Te Deum. Redovito pohađa pjevačke seminare istaknutih umjetnika te gostuje na važnim inozemnim pozornicama u Austriji, Njemačkoj, Francuskoj, SAD-u, Litvi, Latviji, Mađarskoj, Slovačkoj i drugdje.

Franjo Bilić, orgulje

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Franjo Bilić (Zagreb, 1994.) diplomirao je čembalo (2018.) u klasi prof. Pavla Mašića i dirigiranje (2021.) u klasi Mladena Tarbuka na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Studirao je čembalo na Amsterdamskom konzervatoriju u klasi Menna van Delfta, dirigiranje na Visokoj umjetničkoj školi u Bernu u klasi Rolfa Schumachera, na Sveučilištu za glazbu i izvedbene umjetnosti u Beču u klasi Johannesa Wildnera kao Erasmus student te u Zagrebu kod prof. Mladena Tarbuka i Tomislava Fačinija. Već je ostvario zavidnu koncertnu karijeru od preko 40 koncerata i recitala godišnje.

Kao čembalist pobjednik je 12. međunarodnog natjecanja mladih glazbenika Ferdo Livadić i 50. tribine Darko Lukić te osvajač 2. nagrade na Prix Annelie de Man u Amsterdamu. Godine 2018. dobio je nagradu Hrvatske glazbene mladeži Ivo Vuljević i naslov Mladi glazbenik godine. Godine 2019. osvojio je prvu nagradu i posebnu nagradu za najbolju izvedbu djela suvremene glazbe na natjecanju Wanda Landowska u Bariju (Italija). Njegov dosadašnji vrhunac očituje se u izvedbi 7 recitala (2018. – 2019.) Bachovih Goldberg varijacija te snimljenom albumu Cembalo up(to)date (2022.) u izdanju Croatia Recordsa sa suvremenom literaturom većinom hrvatskih autora 21. stoljeća. U 2022. godini, o 400-toj obljetnici prvotiska zbirke moteta Vinka Jelića Parnassia militia, priredio je njezino suvremeno izdanje u nakladi Ogranka Matice hrvatske u Svetoj Nedelji i Hrvatskog glazbenog centra, za koju je dobio Zlatnu povelju Matice hrvatske.

Kao dirigent imao je zapažena postignuća dirigirajuću operu Agrippina G. F. Handela u HNK-u u Zagrebu u produkciji MUZA-e/ALU/ADU/TTF-a, za koju je dobio dvije Rektorove nagrade. Kao dirigent, čembalist i umjetnički voditelj surađuje s preko 15 ansambla i dua u RH. Usavršavao se na seminarima za klavir, fortepiano, čembalo, basso continuo, suvremeni čembalo, barokni ples, orgulje, harmonium d’art, dirigiranje.

Održava predavanja u Grožnjanu, Zagrebu i Varaždinu. Bavi se notografijom, aranžiranjem i skladateljskim radom. Glazbeni je voditelj HRT-a, a od 2021. vanjski suradnik na GŠ Pavla Markovca, gdje je osnovao čembalističku klasu, bio dirigent mješovitog zbora, gudačkog orkestra te puhačkih orkestara srednje škole i osnovne škole. Od 2023. asistent je profesor Odsjeka za dirigiranje, harfu i udaraljke na Muzičkoj akademiji u Zagrebu.

 

Program

Vinko Jelić: Parnassia militia

Ricercar primo

 

Ivan Lukačić: Sacrae cantiones

Sicut cedrus

 

Vinko Jelić: Parnassia militia

Oculi tui Deus

Ricercar secondo

 

Domenico Scarlatti: Sonata u D-duru, K. 177 („Najavna“)

Andante moderato

Sonata u G-duru, K. 283 („Šaljiva“)

Andante allegro

 

Georg Friedrich Händel: Arianna in Creta, HWV 32

Son qual stanco pellegrino

Par che voglia il ciel sereno

 

Matthias Weckmann: Praeambulum Primi toni a 5

 

Johann Sebastian Bach: Ich hatte viel Bekümmernis, BWV 21

Aria: Seufzer, Tränen, Kummer, Not

 

Jauchzet Gott in allen Landen, BWV 51

Aria: Jauchzet Gott in allen Landen