Centar za kulturu Čakovec / Galerija / četvrtak 9.3.2023./ 19.00 sati /  otvorenje

Trajanje: 9.3. – 10.4.2023.

NENAD JALŠOVEC

Kustos izložbe  – Iva Körbler, likovna kritičarka

Nenad Jalšovec: „Iz šetnji“

Crtež je u umjetnosti oduvijek bio osnova od kojega sve dalje potječe na papiru ili nekoj drugoj podlozi. Dobro savladan crtež i skica / studija govorili su više o sposobnosti umjetnika, nego sva formalna naobrazba.

Pogled na Horvaćansku i Jarun s petnaestog kata / 2021. / 70 x 100 cm / ugljen na papiru

U ozračju gdje se sve manje potiče „starinsko“ crtanje rukom, Nenad Jalšovec uspostavlja staro-nove parametre vještine crtanja. Vraća nas na početke koji su nužno potrebni, čime čvrsto određuje vlastiti umjetnički credo. Crtajući ugljenom i kombiniranom tehnikom ugljena i tempere na otvorenom, izvan ateljea, u šetnjama gradom ili prirodom, poput prvih impresionista.

Stare kuće na Srednjacima / 2021. / 70 x 100 cm / ugljen na papiru

Cijelo 20. stoljeće poznaje značaj crteža, čak i kod brojnih pionira apstrakcije, no danas su slikari i crtači skloniji „okinuti“ foto-aparatom ili mobitelom detalj pejzaža, gradskog prizora ili neke ulice pa prema tom predlošku u ateljeu re-kreirati autentično prvobitno sjećanje. Nenad Jalšovec radikalno se tomu odupire, stvarajući crteže direktno na lokaciji, u kratkom vremenskom isječku. Hvata impresiju, a opet gradi čvrstu strukturu kadra i kompozicije, s mnoštvom sjenčanja i crno-bijelih tonskih prijelaza. Njegov je crtež ipak dvoznačan: mali formati nastaju direktnim promatranjem – iako nisu skica – a veći su formati kasnije u pravilu preneseni mali crteži u veći format, čime umjetnik, ništa ne gubi od prepoznate i zapamćene atmosfere na lokaciji.

Šetalište na Srednjacima / 2020. / 70 x 100 cm / ugljen na papiru

U toj metodi i metodičnosti crno-bijelo-sivog tonskog crteža, gdje je motiv više ili manje reduciran, ili „izblendan“, postoji kod Jalšovca u crtežima nešto istovremeno sjetno, nježno i meko, a opet s natruhom opore egzistencijalne dimenzije. Kao što je u Josipa Vanište amblematska slika „Paromlinska cesta“ iz 1968., tako se u crtačkom opusu Nenada Jalšovca nameće kao ekvivalent „Horvaćanska ulica“ iz 2018. godine. Tiha praznina i odsustvo, na rubu tzv. apstrakcije praznine, osjeća se u oba djela. U daljnjim nam je asocijativnim nizovima prema ishodištima geneze umjetnikove poetike otvoren put prema talijanskim slikarima Novecenta (I pittori italiani del Novecento). Bez sumnje, pred nama je delikatna i profinjena umjetnička poetika, koja tek na prvi pogled djeluje jednostavno i lako.

Iva Körbler

Parking u Prečkom / 2020. / 70 x 100 cm / ugljen na papiru

Nenad Jalšovec (Čakovec, 1972.), diplomirao je vizualne komunikacije na Studiju dizajna pri Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu. Bavi se slikarstvom, spekulativnim dizajnom i digitalnom grafikom. Od 2016. umjetničko djelovanje usredotočuje na klasične slikarske i crtačke tehnike. Izlagao je na brojnim izložbama u Hrvatskoj i inozemstvu. Član je Hrvatskog društva likovnih umjetnika (HDLU), Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika (HZSU) i Hrvatskog dizajnerskog društva (HDD).

Živi i radi u Zagrebu.

Križanje Selske i Zagorske / 2021. / 70 x 100 cm / ugljen na papiru
  • IZLOŽBA JE PRODAJNA

Kontakt: nenad.jalsovec@gmail.com