• 49. MAJSKI MUZIČKI MEMORIJAL JOSIP ŠTOLCER SLAVENSKI

Čakovec

Centar za kulturu

Petak 13.5.2022. u 20 sati

VEČER LAUREATA NAGRADE GRADA ČAKOVCA ZA NAJBOLJE GLAZBENO OSTVARENJE U REPUBLICI HRVATSKOJ ZA 2021. GODINU

KREŠIMIR SELETKOVIĆ

PROGRAM:

Krešimir Seletković : PET STADIJA ŽALOVANJA

Poricanje

Ljutnja

Pregovaranje

Depresija 

Prihvaćanje 

Zbor Hrvatske radio televizije

Tomislav Fačini, dirigent

Branimir Pustički, violončelo

Krešimir Seletković (1974.) diplomirao je kompoziciju na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u razredu Davorina Kempfa. Polazio je ljetne tečajeve u Austriji, Poljskoj, Njemačkoj, Mađarskoj i Hrvatskoj. Bio je urednik edicije Ars Croatica Hrvatskog društva skladatelja 2003. – 2012. te umjetnički ravnatelj Muzičkog biennala Zagreb 2012. – 2018. godine. Dobitnik je Rektorove nagrade Sveučilišta u Zagrebu, nagrade Boris Papandopulo Hrvatskog društva skladatelja, nagrade za najbolju glazbu za dječju predstavu na 19. Susretu lutkara i lutkarskih kazališta u Osijeku, nagrada Stjepan Šulek i Josip Štolcer Slavenski. Balet Air, praizveden na 26. Muzičkom biennalu Zagreb, za koji je skladao glazbu, proglašen je najboljom baletnom predstavom u cjelini za 2011. godinu (Nagrada hrvatskoga glumišta). Višestruki je dobitnik nagrade Porin. Godine 2019. odlikovan je odličjem Reda Danice hrvatske s likom Marka Marulića, a od 2020. je član suradnik Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti. Autor je šezdesetak orkestralnih, komornih, vokalnih i elektroničkih skladbi izvođenih diljem svijeta (Austrija, Italija, Rusija, Litva, Slovačka, Kanada, Kina i dr.).

Nagrađivani skladatelj, profesor na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, aktivan na raznim područjima suvremene hrvatske glazbe, Krešimir Seletković, rezidencijalni je skladatelj HRT-a u ovoj sezoni. U tom je svojstvu već napisao djelo Dystopia koje je praizveo Simfonijski orkestar HRT-a pod ravnanjem maestra Pascala Rophéa u Majstorskom ciklusu 2. prosinca 2021. Prema jednoglasnoj odluci stručnog žirija, djelo je zaslužilo Nagradu grada Čakovca Josip Štolcer Slavenski koja se dodjeljuje za najbolje djelo hrvatskog skladatelja praizvedeno u protekloj godini.

U istom svojstvu rezidencijalnog skladatelja, Seletković je napisao i novo djelo za Zbor HRT-a, uz violončelo, praizvedeno sredinom travnja ove godine na pretposljednjem koncertu iz ovosezonskog ciklusa Sfumato u Laubi. Djelo nosi naslov  Pet stadija žalovanja prema modelu koji je sastavila psihijatrica Elisabeth Kübler-Ross s ciljem olakšavanja razumijevanja ljudskih reakcija na gubitak i nošenje s posljedicama. Stadiji žalovanja – Poricanje, Ljutnja, Pregovaranje, Depresija i Prihvaćanje – ujedno su stavci djela.

Zbor Hrvatske radiotelevizije osnovan je 1941. godine za potrebe tadašnjega radijskog programa. Djelujući najprije kao komorni ansambl, s vremenom je prerastao u prvi veliki profesionalni zbor u Hrvatskoj. Od samih početaka, Zbor HRT-a, koji taj naziv nosi od 1991. godine, nastupa i samostalno i uz Simfonijski orkestar. Prvi je put javno nastupio 8. rujna 1942.  u zagrebačkoj katedrali uz tadašnji Orkestar krugovalne postaje. Prvi samostalni javni koncert Zbor je održao u Hrvatskome glazbenom zavodu, 30. siječnja 1943. U prvim godinama djelovanja, repertoar Zbora oblikovali su dirigenti Mladen Pozajić, Dragan Gürtl i Boris Papandopulo. Njihov put su nastavili šefovi dirigenti Sergije Rainis, Slavko Zlatić, Vladimir Kranjčević i Igor Kuljerić, čije su stvaralaštvo i dugogodišnje vodstvo ostavili snažan trag i čije su skladbe danas trajni dio repertoara Zbora, te Tonči Bilić. Upravo na poticaj Tončija Bilića, 1998. godine pokrenut je samostalni pretplatnički ciklus Sfumato, u sklopu kojega su premijerno predstavljene mnoge skladbe hrvatskih autora i antologijski zborski opusi svjetske baštine. Također na inicijativu maestra Bilića, Zbor HRT-a primljen je 2016. u udruženje najuglednijih europskih komornih zborova Tenso. Izvodeći širok repertoar, od renesansne do suvremene glazbe, a cappella i uz instrumentalnu pratnju, iskazuje iznimnu svestranost, koja mu je donijela gostovanja diljem Europe (Rim, Moskva, Salzburg, Milano, Pariz, Venecija, Berlin, Beč, München) te suradnje s mnogim istaknutim dirigentima, među kojima su Lovro pl. Matačić, Milan Horvat, Pavle Dešpalj, Nikša Bareza, Vladimir Kranjčević, Claudio Abbado, Lorin Maazel, Igor Markevič, Valerij Poljanski, Niels Schweckendiek, Martina Batič, Marc Korovitch, te s mnogim uglednim svjetskim solistima.

Zbor HRT-a dobitnik je Diplome Milka Trnina Hrvatskog društva glazbenih umjetnika za iznimna umjetnička dostignuća u 2004. godini, za izvedbu Hrvatske mise Borisa Papandopula, te mnogih diskografskih nagrada Porin. Diskografska ostvarenja čine hvaljena izdanja među kojima su Boris Papandopulo: Hrvatska misa u d-molu (Cantus, HDS, HRT, 2004.), Kako jelen vrilo traži (Orfej, HRT, 2006.), Hrvatska božićna priča (Cantus, 2011.), Hrvatska glazba na Riva dei Schiavoni (Cantus, HDS, HRT, 2012.), trostruki DVD Osorska trilogija (Cantus, HDS, HRT, 2012.), Donizetti Heroines (Sony Classical, 2013.). U izdanju HRT-a objavljeni su albumi: Ivan Zajc: Noćni čar (2014.), Boris Papandopulo: Muka Gospodina našega Isukrsta (po Ivanu) (2015.), Vinko Jelić: Audivi vocem (2016.), Vatroslav Lisinski: Ljubav i zloba (2017.), Mir, zlato, tamjan (2018.), Ivan pl. Zajc: Nikola Šubić Zrinjski (2018.), Vatroslav Lisinski: Zborovi i popijevke (2019.), Nebo i zemlja Tomasa Cecchinija (2020.) te Vatroslav Lisinski: Porin (2020.). Uz soliste i Orkestar Minhenskog radija, pod ravnanjem Ivana Repušića, Zbor je sudjelovao u izvedbi opere Ero s onoga svijeta Jakova Gotovca u Münchenu; snimka je objavljena 2020. u izdanju cpo i BR-Klassik. Od sezone 2017./2018. šef dirigent Zbora HRT-a je maestro Tomislav Fačini.

Tomislav Fačini (Zagreb, 1975.) studij dirigiranja završio je na Muzičkoj akademiji u Zagrebu cum laude. Iste godine osvojio je drugu i posebnu nagradu na Međunarodnom natjecanju dirigenata Antonio Pedrotti u Trentu. Usavršavao se na Akademiji Hans Swarowsky u Milanu te na Visokoj glazbenoj školi u Karlsruheu. Redoviti je profesor na Odsjeku za dirigiranje, harfu i udaraljke Muzičke akademije u Zagrebu. Od 1994. do 2008. godine vodio je Oratorijski zbor crkve sv. Marka, od 2003. do 2009. godine bio je šef dirigent Orkestra Hrvatske vojske, od 2006. do 2009. umjetnički ravnatelj Glazbenih večeri u sv. Donatu u Zadru, a od 2014. do 2017. glavni dirigent Dubrovačkoga simfonijskog orkestra. Od sezone 2017./2018. preuzima umjetničko vodstvo Zbora HRT-a, uz cikluse Sfumato i Kanconijer. Pomoćnik je intendantice Dubrovačkih ljetnih igara za glazbeni program. Umjetnički je voditelj ansambla Antiphonus. Dirigentsku djelatnost razvija podjednako na koncertnim i opernim pozornicama. Gostovao je na mnogim festivalima u susjednim zemljama te na gotovo svim hrvatskim festivalima. Ostvario je više prvih suvremenih izvedbi hrvatskih starih majstora i praizveo mnoga nova djela promičući u svakoj prigodi hrvatsku glazbu.

Nastupa s mnogim hrvatskim ansamblima, a sa simfonijskim orkestrima HRT-a i RTV Slovenije ostvario je snimke za nosače zvuka, film i fonoarhive. Redovito dirigira Međunarodnim orkestrom mladih iz Neumarkta. Uz dirigiranje, bavi se skladanjem i aranžiranjem. Dobitnik je nagrade Jurica Murai za najbolju umjetničku interpretaciju na 51. Varaždinskim baroknim večerima za koncert na čijem su programu bile Missa Papae Marcelli G. P. da Palestrine i instrumentalne diminucije talijanskih skladatelja, a na kojemu su nastupili i Zbor HRT-a te violinistica Ana Vasić.

Branimir Pustički (Zagreb, 1981.) diplomirao je iz klase Valtera Dešpalja na Muzičkoj Akademiji u Zagrebu te se usavršavao kod Reinharda Latzka u Beču i Jakoba
Kullberga u Stavangeru. Laureat je mnogih domaćih i inozemnih natjecanja i nagrada (Brahms, Lutoslawski, Papandopulo) te solistički nastupa uz mnoge orkestre i ansamble. Za glazbeni arhiv HRT-a snimio je uz Simfonijski orkestar HRT-a djela za violončelo i orkestar hrvatskih skladatelja J. Tkalčića, M. Ruždjaka, M. Kelemena, K. Seletkovića, G. Tudora i R. Matza. Uz dugogodišnju komornu suradnju sa pijanisticom Petrom Gilming i Triom 1887, često nastupa sa istaknutim umjetnicima na koncertima u Hrvatskoj i inozemstvu. Solo je violončelist Simfonijskog orkestra HRT-a i Zadarskog komornog orkestra, docent violončela na Muzičkoj akademiji u Zagrebu i Umjetničkoj akademiji u Splitu te predaje na majstorskim tečajevima u Hrvatskoj i inozemstvu.

BESPLATNE ULAZNICE DOSTUPNE NA BLAGAJNI CENTRA.